Citaat:Ik ga het gevecht niet aan. Ik geef ze een plak hooi. Dan staan ze lekker rustig te eten en ik kan rustig poetsen zonder steeds te hoeven corrigeren
Eens, doe ik ook
Maar soms is Stan ook een dramkont hoor. Als hij z'n boterhammetje of appel of zoiets heeft gehad in zijn voerbak, na het rijden kan hij het soms op een zeuren zetten. Als ik dan bij hem sta om nog even te poetsen steeds duwen, proberen te happen, me omver willen lopen. Helaas pindakaas dan helpt alleen maar een flinke dreun / duw (soort kruising
) . Ik zeg een keer niet doen maar als hij dan niet luistert krijgt hij een duw / dreun. Gebeurt maar eens in de 2, 3 weken maar ik weet zeker als ik het niet doe, ikde volgende dag de hele tijd zo'n duw/dram/bijt pony heb.Met rijden moet ik ook echt goed opletten. Als hij een keer niet door de plassen wil, moet hij er de volgende keer echt wel door anders wil hij er helemaal niet meer door. Of dat hij dan wel heeeeeel dicht tegen het schot gaat lopen. Of de bochten afsnijden. Of opeens inderdaad die ene boomtak zo interessant vinden die moet eraf gebeten worden. Of opeens heel erg moeten kijken naar een hond of kat die door de bak gaat / over de weg steekt. Of een konijn
Of heel, maar dan ook wel heeeeel hard hinniken als hij vindt dat het rijden/ werken te lang duurt. Echt niet normaal wat voor geluid er in dat beest zit.Ik vind ze eigenlijk ontzettend grappig. Maar gebok en geren daar hou ik niet van hoor, dat wordt bij mij zwaar afgestraft / niet getolereerd