[KG]Wat voor kleur krijg ik? (palomino x zweetvos)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: Wat voor kleur krijg ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:37

Een valk uit 2 palomino's, hoe kan dat? Nagelbijten / Gniffelen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:39

@peterina: de 'palo'vader zou misschien een smokey-creme kunnen zijn (komt dat voor bij shetjes ??) en als de merrie dan agouti draagt is een valk dus mogelijk. Maar dat is koffiedikkijken op aannames en schiet je dus niets mee op Clown
Foto van de vader dus Haha!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:42

Kusx_Lisa schreef:
Kijk; dit is het veulen;

Afbeelding

Enige oplossing dat ik kan bedenken is dat de vader een zilver-bay: is een nep-palomino wat kleur betreft en wordt heel vaak foutieve geregistreerd als een palomino.

Een zilver-bay is zwart + agouti + zilver en dit zou dan de zwart+agouti kunnen leveren dat met de creme van de merrie een valk (zwart + agouti + creme) gekleurd veulen geeft.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:44

DubbelDun schreef:
@peterina: de 'palo'vader zou misschien een smokey-creme kunnen zijn (komt dat voor bij shetjes ??) en als de merrie dan agouti draagt is een valk dus mogelijk. Maar dat is koffiedikkijken op aannames en schiet je dus niets mee op Clown
Foto van de vader dus Haha!

Smokey creme zou blauw ogen hebben en dus geen 'palomino' zijn of worden genomen als zijden.
Ik dacht ook dat het niet over shets ging ... in geval van het valk veulen.
Blijf bij het gedachten dat de 'palo' vader eerder zilver-bay is.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:44

we moeten dus een foto van de vader hebben en het liefst ook zijn afstamming....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:49

Zoeken op afbeeldingen van silver bays levert vooral plaatjes op van bruine paarden met lichte manen, ze lijken niet echt op palomino's? Deze komt het dichtst in de buurt

http://www.stargaitponies.com/Mikeywindblownweb.JPG

Ben nu ook benieuwd naar de foto van de vader van het veulen
(denk dat peterina wel de enige oplossing al heeft gevonden en anders biedt TS haar veulen maar aan als wetenschappelijk wonder Lachen )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:59

ja ik gooide waarschijnlijk 2 topics door elkaar, moeder is idd weinig shet Haha!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:08

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:10

@Peterine: uit die laatste link is derechter dus geen palo, maar een silver (gezien de 'grijze' benen).

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:53

DubbelDun schreef:
@Peterine: uit die laatste link is derechter dus geen palo, maar een silver (gezien de 'grijze' benen).

Toch een palomino. Ik denk dat het 'grijs' op de knieen eerder vuil is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:56

haha kan ook natuurlijk Haha!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:57

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:45

Duidelijk geen grijze beentjes meer Haha!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:39

Ik weet niet precies de naam van de vader. Het is niet mijn paard, staat bij mijn stal. Ik kan de vader wel even navragen, Foto van de moeder kan ik ook wel aankomen. Zullen jullie wel eventjes geduld moeten hebben. Heb de hengst ook niet gezien, maar het was een palomino!

Sjiemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:47

Peterina schreef:
Kusx_Lisa schreef:
Dat kan altijd verschillen
Wij hebben een x, met 2 Palomino's een valk gekregen, een palomino + zwarte hengst ook een valk.
(Uit de dezelfde merrie), en ook een x met die Palomino met dezelfde zwarte hengst, een Bruine/koffievos

Uit twee palomino kan NOOIT en NIMMER een valk komen! Palomino's zijn genetisch vos, dus genetisch GEEN zwart, en valk is bruin, dus genetisch zwart EN agouti! In dit geval is de vader de vader niet!!!

Palomino x zwart = valk is best mogelijk ... Valk = zwart (komt van hengst) + agouti (komt van merrie) + creme (komt van merrie).
Palomino x zwart = bruin (hebben ALTIJD zwarte manen en staart) ... hetzelfde als hierboven maar dan heeft het geen creme gen meegekregen.
Palomino x zwart = vos/koffievos/zweetvos ... hier heeft het veulen de vos gekregen van merrie EN van de hengst. Dit betekend dat alhoewel de hengst zwart gekleurd is, hij drager is van vos.

Nou het is toch echt zo want ik ken het veulen en de merrie is palomino & de vader is palomino maar het veulen is dus ECHT VALK!

Sjiemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:49

Dennis schreef:
Die lijkt idd verdacht veel valk, maar dan moet de vader de vader niet zijn omdat het genetisch niet kan. 1+1 kan geen 3 zijn, net als dat palomino x palomino geen valk kan worden.

Het is toch echt zo of je nou zegt van wel of van niet! Clown

Sjiemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:52

Sjiemie schreef:
Dennis schreef:
Die lijkt idd verdacht veel valk, maar dan moet de vader de vader niet zijn omdat het genetisch niet kan. 1+1 kan geen 3 zijn, net als dat palomino x palomino geen valk kan worden.

Het is toch echt zo of je nou zegt van wel of van niet! Clown

T klinkt voor jullie mischien vreemd maar de merrie weet ik 100% zeker dat het een palomino is, het veulen is toch echt valk en heeft super duidelijk zwarte manen en de vader is een palomino ook zeker want ik ken de eigenaar langer dan vandaag en daar kan je niet van zeggen dat hij er geen verstand van heeft..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:55

Hup Do Tong uitsteken.

Ik kan even niet zo snel aan de naam komen, zal wel even vragen aan de verzorgster van het diertje!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:34

Sjiemie schreef:
T klinkt voor jullie mischien vreemd maar de merrie weet ik 100% zeker dat het een palomino is, het veulen is toch echt valk en heeft super duidelijk zwarte manen en de vader is een palomino ook zeker want ik ken de eigenaar langer dan vandaag en daar kan je niet van zeggen dat hij er geen verstand van heeft..

misschien is het zo makkelijker uit te leggen: De basiskleur van een valk is bruin. De basiskleur van een palomino is vos. Als je een vos dekt met een vos kan er gewoon nooit een zwart of bruin paard uit komen. Van alle tienduizenden keren dat dit al gebeurd zal zijn is er altijd maar dan ook altijd een vosveulen geboren.. Vos x vos = altijd vos
Zouden jullie nu de allereerste uitzondering op deze (wetenschappelijk bewezen) formule hebben? Of zou er stiekem een kleurfactor meespelen die niet zo algemeen bekend is waardoor de vader palomino lijkt maar genetisch iets anders in elkaar steekt? Wat lijkt logischer? Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:45

vind het heel knap dat iemand van 14 het beter weet dan volwassen mensen welke zich er al jaaaaren in verdiept hebben Clown En dan nog eigenwijs zijn..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:09

Als de hengst niet bij hun staat en de eigenaar noemt hem zelf palomino is het vrij logisch dat ze dat aannemen Lachen
Maar misschien is de hengst nog meer bijzonder dan gedacht (of heeft de merrie een date gehad met een andere hengst. Was het KI? Dan is dat ook niet ondenkbaar)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 03:05

de hengst kan nog zo bijzonder zijn, een valk uit een andere palomino krijgt hij simpelweg niet voor elkaar Lachen
verder geloven we je absoluut dat de merrie palomino is en het veulen valk. maar de vader is dan de vader niet

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:33

Idd uit 2 palomino´s kan NOOIT een valk komen. Knipoog
Dus of de kleur van 1 van de ouders klopt niet, of de vader is niet de vader zo simpel is het.
Om valk te krijgen zal er een paard met een zwarte basis opgezeten moeten hebben.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:09

Het kan zijn dat het geen 'echte' palomino is zoals jullie het noemen. Toch had die wel die zandkleur & witte manen. Ik weet alleen dat die met een W begint, zal de echte naam nog wel even navragen.

@ Zamora; Ohh omdat ik 14 ben weet ik niet dat beide ouders palomino's zijn en het veulen en valk is? Daar kan ik nou wel echt superboos om worden!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:30

Kusx_Lisa schreef:
Het kan zijn dat het geen 'echte' palomino is zoals jullie het noemen. Toch had die wel die zandkleur & witte manen. Ik weet alleen dat die met een W begint, zal de echte naam nog wel even navragen.

@ Zamora; Ohh omdat ik 14 ben weet ik niet dat beide ouders palomino's zijn en het veulen en valk is? Daar kan ik nou wel echt superboos om worden!

haha Haha! het KAN toch gewoon niet. Er klopt dus ergens iets niet, of de vader is een andere kleur. Dat zegt iedereen je toch steeds. En als je dan keihard doorgaat met het is toch zo ja sorry hoor Haha!