Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kusx_Lisa schreef:Kijk; dit is het veulen;
DubbelDun schreef:@peterina: de 'palo'vader zou misschien een smokey-creme kunnen zijn (komt dat voor bij shetjes ??) en als de merrie dan agouti draagt is een valk dus mogelijk. Maar dat is koffiedikkijken op aannames en schiet je dus niets mee op
Foto van de vader dus
DubbelDun schreef:@Peterine: uit die laatste link is derechter dus geen palo, maar een silver (gezien de 'grijze' benen).
Peterina schreef:Kusx_Lisa schreef:Dat kan altijd verschillen
Wij hebben een x, met 2 Palomino's een valk gekregen, een palomino + zwarte hengst ook een valk.
(Uit de dezelfde merrie), en ook een x met die Palomino met dezelfde zwarte hengst, een Bruine/koffievos
Uit twee palomino kan NOOIT en NIMMER een valk komen! Palomino's zijn genetisch vos, dus genetisch GEEN zwart, en valk is bruin, dus genetisch zwart EN agouti! In dit geval is de vader de vader niet!!!
Palomino x zwart = valk is best mogelijk ... Valk = zwart (komt van hengst) + agouti (komt van merrie) + creme (komt van merrie).
Palomino x zwart = bruin (hebben ALTIJD zwarte manen en staart) ... hetzelfde als hierboven maar dan heeft het geen creme gen meegekregen.
Palomino x zwart = vos/koffievos/zweetvos ... hier heeft het veulen de vos gekregen van merrie EN van de hengst. Dit betekend dat alhoewel de hengst zwart gekleurd is, hij drager is van vos.
Dennis schreef:Die lijkt idd verdacht veel valk, maar dan moet de vader de vader niet zijn omdat het genetisch niet kan. 1+1 kan geen 3 zijn, net als dat palomino x palomino geen valk kan worden.
Sjiemie schreef:Dennis schreef:Die lijkt idd verdacht veel valk, maar dan moet de vader de vader niet zijn omdat het genetisch niet kan. 1+1 kan geen 3 zijn, net als dat palomino x palomino geen valk kan worden.
Het is toch echt zo of je nou zegt van wel of van niet!
Sjiemie schreef:T klinkt voor jullie mischien vreemd maar de merrie weet ik 100% zeker dat het een palomino is, het veulen is toch echt valk en heeft super duidelijk zwarte manen en de vader is een palomino ook zeker want ik ken de eigenaar langer dan vandaag en daar kan je niet van zeggen dat hij er geen verstand van heeft..
Kusx_Lisa schreef:Het kan zijn dat het geen 'echte' palomino is zoals jullie het noemen. Toch had die wel die zandkleur & witte manen. Ik weet alleen dat die met een W begint, zal de echte naam nog wel even navragen.
@ Zamora; Ohh omdat ik 14 ben weet ik niet dat beide ouders palomino's zijn en het veulen en valk is? Daar kan ik nou wel echt superboos om worden!