Nakomelingen Don Primaire

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Abrahams

Re: Nakomelingen Don Primaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:25

Oh dat is totaal tegenovergesteld van mijn DP!! Die moet ik elke dag weer aanmoedigen om aan het werk te gaan Clown Veulentje zou leuk zijn. Er zijn weer genoeg hengstencompetities geweest en een hoop nieuwe hengsten erbij. Even goed in verdiepen dan. Leuk hoor!

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:28

Heey.
Die van mij ook hoor pauline, echt heet heet heet.
Die wil altijd lopen. Alleen heeft die van mij niet zo'n grote bles zoals jullie op de foto's kunnen zien. Ik zal binnenkort ook even rijfoto's plaatsen.

Ik wil zoe aankomende zomer of de zomer erna ook laten dekken, heb ook echt geen idee welke hengst.
Moorland's totilas van Edward Gal vind ik heel gaaf, maar ten eerste dekt die volgens mij niet. En ten 2de die is ook behoorlijk heet.. of dat nou DE combi is(A)

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:30

jaah ik wil wel graag een rustige hengst,want nog heter kan ik echt niet aan haha.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:35

Totilas is zelfs geen hengst.Hm mijne is helaas ook niet echt heet,die moet ik ook meer aanmoedigen om echt aan het werk te gaan.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 09:05

Nou inderdaad, was die van mij ook maar wat heter Haha! Lui mormel is het.
Gisteren had hij trouwens wel een opleving tijdens het stappen. Er stond beetje een windje en dat vond hij wel spannend met een grote bok als gevolg. Had 'm niet verwacht (want normaal is er geen actie in te krijgen) dus kon me nog net op tijd vastklampen Clown

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:17

Elisa2 schreef:
Totilas is zelfs geen hengst.Hm mijne is helaas ook niet echt heet,die moet ik ook meer aanmoedigen om echt aan het werk te gaan.

www.edwardgal.nl ( onder zijn buik hangt toch echt behoorlijk wat(A)) Haha

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:06

Ow je hebt gelijk,mijn excuses.Maar hij is nergens goedgekeurd he,je moet er ook rekening mee houden,dat hoe hij nu loopt dat het erin gereden is {deels} Jammer dat je niet weet hoeveel precies omdat je hem niet kent zonder ruiter.

Abrahams: kan me voorstellen dat je dat dan niet verwacht,mijne kan nu heel soms wel wat heet worden als ie echt moet werken{voor zijn doen dan} maar dan word ie ook gelijk een beetje schieterig.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 21:05

Elisa: je mag wel wat van dat schieterige aan mijn paard doneren Clown

Totilas is geen dekhengst volgens mij. Zover ik weet wordt hij ook niet voor de dek gebruikt. Zoals hij nu loopt is natuurlijk grotendeels ook aan de rijkunsten van Edward Gal te danken maar er speelt vast ook een groot stuk talent van het paard in mee. Als het er niet in zit, komt het er ook niet uit. Jammer dat het geen ggk hengst is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:49

Ja er zal wel een reden voor zijn denk ik dat hij nog niet is aangeboden.

Haha ja dat zou wel handig zijn als het zo kon gaan.Mijne word trouwens pas echt heet als ik op de hei rij en hem warm gelopen heb met een rengalop.Helaas ligt de hei niet naast de deur.

Heb jij nog recente foto's van jouw paard Abrahams?

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 09:48

Bij die van mij kun je er een bom naast afschieten Boos!
Een tijdje geleden heeft hij wel een spoedcursus doorstappen van mij gehad (vanwege blessure mogen we op dit moment niet veel meer doen helaas...) en tot op vandaag heeft hij die les goed onthouden Haha! Die luie knol van mij stapt van zichzelf enorm ruim en groot en wil dan het liefst ook nog supertraag rondslenteren. DAn komen we echt niet vooruit. Dus even goed uitgelegd wat de bedoeling was en nu snapt meneer het eindelijk. Af en toe heeft hij even een opfris moment nodig maar die momenten blijven nu steeds langer weg haha.

Helaas geen hele recente foto's van hem. Moeten nodig weer worden gemaakt! Hier zijn wat foto's van m'n monster:

vorig jaar winter:
Afbeelding

Z'n supergrote stap:
Afbeelding

Zomer vorig jaar:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:23

wat een chique paard heb je zeg,ook al zo'n mooie bles!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:44

Het is wel echt een plaatje zeg! Hij is lekker chique inderdaad,dat zijn ze volgens mij allemaal wel aardig.En dat doorstappen komt mij ook heeeel herkenbaar voor.Mijne doet dat precies hetzelfde,en ik ben nu bezig met de keertwending aanleren,nou dat valt nog niet mee met zo'n stap.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:53

Thanks! Chique is hij wel. Fijn beenwerk etc. Hij is alleen beetje groot haha. Nu is hij weinig chique want meneer heeft een plofbuik van het niks doen haha. Wordt straks weer een hele klus om hem weer in vorm te krijgen zoals op de foto.

OH ja? Stapt die van jou dus ook zo groot? Nou, bij die van mij is de draf ook heel groot. Rampzalig zal dat worden met verzamelen. Al iets om nu aandacht aan te besteden in ieder geval. In de stap probeer ik hem nu wat sneller en kleiner te krijgen. Dat lukt al aardig. Straks als we weer mogen opbouwen zal ik daar in de draf ook aan moeten werken weer.

Weet iemand eigenlijk bij wie DP nu staat? Misschien ergens een site van ofzo?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:24

Engeland toch? Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.Mijne draaft niet heel erg ruim,dat is dan wel weer een meevaller.Maar de galop is een moeilijk puntje vanwege z'n steile achterbeen.Maar dat heeft jouwe geloof ik niet he,zo te zien.
Hoe groot is die van jou? Hij lijkt niet zo groot,maar dat komt vast omdat ie zo chique is.Mijne heeft dat ook dat tere beenwerk,vooral voor.Denken mensen ook weleens dat het een pony is.Maar hij is iets van 1.68 cm.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 09:04

Die van mij heeft dat niet nee maar zou in de beweging meer mogen buigen in z'n gewrichten/sprong vind ik. Beetje traag achterbeen heeft hij vind ik dus puntje van aandacht om goed actief te houden van achteren.

Wonder meet nu ruim 1.75m, misschien inmiddels wel hoger. Heb hem voor het laatst begin dit jaar gemeten.

1.68m is een mooi maatje vind ik!

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:47

Don primaire staat in Groot-Brittanie teminste dat hoorde ik van mijn baas die kende nars die hem een tijdje heeft gereden geloof ik. Teminste voor zover ik heb gehoord is hij in Groot - Brittanie

Zoe is trouwens 1.64 dus best wel klein gebleven, terwijl Wonder dus echt veel groter is haha!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 09:54

Zanora1 schreef:
Don primaire staat in Groot-Brittanie teminste dat hoorde ik van mijn baas die kende nars die hem een tijdje heeft gereden geloof ik. Teminste voor zover ik heb gehoord is hij in Groot - Brittanie

Zoe is trouwens 1.64 dus best wel klein gebleven, terwijl Wonder dus echt veel groter is haha!

Dat hij in GB staat wist ik wel. Maar bij wie en is daar misschien een site van?

Wonder is beetje doorgeschoten met groeien ja haha. Toen we hem kochten was hij 1.68m. We hadden gehoopt dat hij gewoon ergens zou blijven steken op 1.70m max, maar ja, hij had andere plannen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:22

Zo dat is wel heel groot ja,dat zie je niet aan hem af!
Mijne zou ook meer mogen buigen in de sprong,dat gaat ie gelukkig ook wel steeds beter doen.Maar had wel aardig wat training ervoor nodig.

Ik kan niets vinden over waar Don primaire nu staat,er is nooit een naam gegeven van zijn nieuwe amazone helaas.

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:20

Inderdaad best wel jammer dat niemand weet waar die nu is, ja in GB maar waar haha! En dat we niks meer van hem horen!

Hee Elisa2 je woont ook in Gelderland ik ook haha in Ede

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:11

Ow grappig,daar heb ik vroeger ook gewoond.Ik woon nu in wekerom,dus nog steeds gemeente Ede.

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:42

oké waar staan jou paarden? In wekerom?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:24

Ja aan huis

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:17

Ik heb samen met me zusje een don primaire x ladalco. erg fijn paard. Is een schimmel van 1,70. De stap is zijn grootste aandachtspunt. We rijden er nu L2 mee. Is deze zomer na de gelderse kampioenschappen geweest in de L1 en 13e geworden Haha! Afbeelding

De KWPN-goedgekeurde hengst Don Primaire (Donnerhall x Pik Bube I) is als leerpaard verkocht aan een Engelse amazone en niet langer voor de fokkerij beschikbaar

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 11:15

Mooie DP noukjuhh! Wat is precies z'n moeilijke punt in de stap?

Ja, dat van DP wist ik. Was alleen benieuwd of iemand een naam wist maar nee dus. Jammer hoor.

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:59

Hij wil in de stap niet verzamelen. En wanneer je het probeert druk hij zijn rug weg en komt in verzet. Maar ben er nu op aan het trainen. Ik hoop dat het verbeterd.

Jij hebt ook een mooie DP. Qua bouw lijkt hij wel een beetje op de mijne. Bloos