IBOP!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Re: IBOP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:06

mag je vaker ibop doen, of maar een keer?

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:41

Ja, volgens mij mag je vaker IBOP rijden, maar hoevaak???????

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:46

Volgens mij mag het ook vaker, maar hoe vaak weet ik niet.. Je kunt dit wellicht vinden op de site van het KWPN, anders ff een email sturen.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:47

Voor zover ik weet zijn de regels pas veranderd en mag je net zo vaak als je wilt IBOP doen, maar of dat zin heeft is natuurlijk iets anders.................
Dat de data nog niet allemaal bekend zijn is ook niet zo heel vreemd, want alle KWPN regio's mogen op elk tijdstip dat ze willen en kunnen een IBOP-dag organiseren. Voorwaarde hieraan is dat er minimaal 20 deelnemers moeten zijn. Waarschijnlijk bekijken veel regio's op dit moment of dit haalbaar is...
O ja, je paard wordt niet altijd keur hoor als je IBOP hebt gereden; je moet wel een minimaal aantal punten halen; volgens mij ligt de grens hier op 75 punten.
Succes allemaal!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:49

idd ioontje, je paard moet sowieso al voorlopig keur zijn en dan ook nog minimaal 75 punten behalen voor of dressuur of springen. Sommige eigenaren laten de paarden al wel eerder een IBOB lopen voor als ze bv exterieurmatig net even iets te kort komen. Een goede IBOB kan dan helpen om net die extra punten wel te krijgen..
Zo ook mijn paard, ze is ster, prok en ibob. Ik moet haar alleen nog een keer voorbrengen op de CK voor het keurschap, dan is ze ook gelijk elite

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:42

hoi,

wij willen ook graag de ibop rijden. We hebben een 7 jarige merrie, die nu door de sport (z2 + winst) keur is geworden, we hebben haar afgelopen keuring in Bunschoten laten zien. Zie foto profiel.

Zij heeft als driejarige de merrie test gelopen en geen goede cijfers behaald. dit willen wij door middel van de ibop verbeteren.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:45

Maar ik meen dat als je een bepaalde sportstand hebt dit niet meer nodig is Verward Weet het niet zeker maar zou voor de zekerheid wel even contact opnemen met het kwpn.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:46

'Z1+5' of 'M+5' + 'voorlopig keur' = 'keur', toch? Ik meende dat op de site van KWPN gelezen te hebben.

edit: Kon zo snel niet op site van kwpn vinden, maar dit staat op bokt-wiki

Op de Centrale Keuring kan een merrie Voorlopig Keur worden verklaard. Als de merrie het predikaat IBOP/EPTM heeft behaald of een sportprestatie heeft behaald van minimaal Z1 + 1 dressuur of M + 5 samengestelde wedstrijdsport wordt ze Keur verklaard
Laatst bijgewerkt door rowo op 22-07-08 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:49

Zoiets is het geloof ik wel ja, maar vrijwel alles over merrieselectie is op de site te vinden..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:04

Gevonden op KWPN site... Idd Z+1 en M+5 (spr + SGW).

9.2.2 VERRICHTINGSEIS
Voor rijpaarden en Gelderse paarden geldt een minimaal resultaat in een IBOP-rijpaardproef of een EPTM test van 40 punten dressuur (basisgangen minimaal 6) of springen dan wel 70 punten totaal of een sportprestatie van Z+1 (Gelders paarden M+5) in de dressuur of M+5 bij het springen of samengestelde wedstrijden. Gelderse paarden die de IBOP aangespannen proef afleggen dienen minimaal 75 punten te behalen. Indien het wedstrijddebuut wordt gemaakt in een hogere klasse dan hier weergegeven, dan dient in alle gevallen minimaal 1 winstpunt behaald te zijn.
Voor tuigpaarden geldt een minimaal resultaat in een IBOP-tuigpaardproef van 75 punten of een sportprestatie van minimaal 25 winstpunten in het enkelspan (exclusief damesnummer) behaald in één seizoen of minimaal 50 punten in het enkelspan (exclusief damesnummer) behaald in maximaal drie seizoenen. Eventueel door de KNHS toegepaste dubbeltellingen zijn niet van toepassing.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:08

In de laatste 'inde strengen' staat een stuk over de IBOP. Ook dat je net zo vaak mee mag doen als je wilt. Natuurlijk is het inderdaad de vraag of dat het zin heeft!

Ik ga in het najaar. Hopelijk heeft het zin.

Hoe gaan jullie je paard toilleteren? Als een wedstrijd of een keuring?

charlot611

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:29

Zou het zin hebben om een IBOP te doen met een zevenjarige stermerrie die geen voorlopig keur heeft ontvangen op de keuring (op 3 jarige leeftijd) en haar dan nog eens voor te stellen? En worden er dan meer gevraagd in de IBOPproef omdat ze al ouder is? Ze is namelijk laat ingereden en nog nooit gestart, dus gewoon B niveau.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:54

Een vijfjarige moet dacht ik wel een andere proef lopen dan een 4-jarige.. Vergelijkbaar op M-nivo.. Maar 'k weet niet zeker.

Wat toiletteren betreft gelijk als op wedstrijd / keuring Heb ik zelf geen verschil in zitten. Gewoon vlechten erin en netjes opgeschoren. Tis wel zo dat ze gemiddeld genomen liever veel kleine vlechtjes zien dan een paar van die dikke knotten. Daarbij komt dat als je paard een wat korte hals heeft, je dit hiermee ook iets kunt verbloemen.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:01

Ik heb twee foto's op de vorige pagina staan, vind je dat ze een korte hals heeft of juist niet?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:07

Wel een leuk dier hoor Zitah.. Wat betreft halslengte kan ik niet zo goed zeggen vanaf de foto en heb er ook niet heel veel verstand van, maar ik weet wel dat ze bij het kwpn graag veel lengte willen zien.

Ook kun je met vlechten wat doen met optische bespiering. Door juist boven de halsspier iets dikkere knotjes te maken. Zie anders het boekje 'presenteren kun je leren' van alexandra wieberdink van der pijl. Staan veel nuttige tips in wat betreft toiletteren voor keuringen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:12

Zitah schreef:
Ik heb twee foto's op de vorige pagina staan, vind je dat ze een korte hals heeft of juist niet?

Kleine knotjes maken, gewoon met elastiekjes.
Haar hals heeft irl niet helemaal de lengte die ze willen zien, door de kleine vlechtjes maak je de hals langer (voor het zicht)

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:55

Zo ook mijn paard, ze is ster, prok en ibob. Ik moet haar alleen nog een keer voorbrengen op de CK voor het keurschap, dan is ze ook gelijk elite[/quote]

Het is niet vanzelfsprekend dat je merrie automatisch elite wordt als je haar voorbrengt op de CK.
Ze kan alsnog afgewezen worden ondanks je Ibop en Prok, maar ik hoop voor je dat het gaat lukken.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:00

Ja uiteraard, dat weet ik.. Ze moet dan nog wel een 1e premie krijgen Lachen Maar ik weet nog niet wanneer ik het ga doen.

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:19

Ik ga IBOP starten en dan wordt ze als ze 75punten krijgt KEUR.
Vorig jaar Voorlopig Keur geworden in Ermelo en 5de van Ned.
Veeeeeeeeel knotjes dat willen ze zien!!!!!!!!! En glimmen als een spiegel!!!! Ze moeten er echt strak uitzien!!!!
Spannend vrijdag wordt rose PROK gekeurd, ff duimen om 13.00uur!!!!!!!!!!! En dan is ze bijna ELITE!!!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:41

!!!!!!!!!!!!!!!!!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:52

utjelover schreef:
hoi,

wij willen ook graag de ibop rijden. We hebben een 7 jarige merrie, die nu door de sport (z2 + winst) keur is geworden, we hebben haar afgelopen keuring in Bunschoten laten zien. Zie foto profiel.

Zij heeft als driejarige de merrie test gelopen en geen goede cijfers behaald. dit willen wij door middel van de ibop verbeteren.

Volgens mij kan je in elk geval het sportpredikaat aanvragen voor je merrie

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 06:33

ja klopt inderdaad!

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:08

Vorig jaar was de IBOP in Hoek van Holland op 4 december. Het zal nu weer omstreeks die tijd zijn, ga ik van uit.
Voor data kan je anders ook de secretaris mailen van KWPN Zuid-Holland. Kan aannemen dat zij dit al heeft!

Ik heb trouwens nog steeds niets gedaan met het certificaat van de IBOP. Iemand die weet hoe je dan het Keurschap kan aanvragen?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:09

pittig_ding schreef:
Vorig jaar was de IBOP in Hoek van Holland op 4 december. Het zal nu weer omstreeks die tijd zijn, ga ik van uit.
Voor data kan je anders ook de secretaris mailen van KWPN Zuid-Holland. Kan aannemen dat zij dit al heeft!

Ik heb trouwens nog steeds niets gedaan met het certificaat van de IBOP. Iemand die weet hoe je dan het Keurschap kan aanvragen?

Haha, hier nog zo een. Punten liggen nog steeds in de kast, niet te weten wat ik er mee moet doen... Tong uitsteken

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:12

Wordt dat niet automatisch door het KWPN opgepakt?