Voor welke hengst kiezen jullie dit jaar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 17:13

wij dachten voor de doruto eros merrie aan rousseau,sir sinclair,cabochon,polansky of lancet ben er dus nog niet echt uit
Tips zijn welkom.
Moet hengst met goed karakter zijn,liefst beetje jong bloed met coreecte voorbenen en verheven gangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 17:33

Wij twijfelen nog steeds
Ilindra:
Parcival
Hero
Elegant

Lisavivera:
Gerlinus
Parcival

Ja, het lijstje wordt al steeds korter afvallers tot nog toe:
Aktion, Nexxus, Fortissimo, Rubels, Koss

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:19

Zannekin:

Citaat:
Ik zou dus heel snel beginnen, als je merrie hengstig wordt, normaal begint hun seizoen al heel vroeg.

15 Februari

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 19:06

In Warendorf? Ik had net Vorwerk daarover gemaild en die zijn gestart op 1 december al...

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 19:11

Zannekin schreef:
In Warendorf? Ik had net Vorwerk daarover gemaild en die zijn gestart op 1 december al...

Uhm als je in december of januari dekt krijg je in 2003 je veulen. Lijkt me niet zo slim!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 19:13

GribaldiFAN"]
[quote="Zannekin schreef:

Uhm als je in december of januari dekt krijg je in 2003 je veulen. Lijkt me niet zo slim!
[/quote]
Die worden uiteraard op het volgende jaar geregistreerd....

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 19:15

Volgens mij worden die allemaal op 1 januari 2004 gezet. Ik heb het dan wel over Duitsland hoor.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 19:20

greetje schreef:
Volgens mij worden die allemaal op 1 januari 2004 gezet. Ik heb het dan wel over Duitsland hoor.

Hahaha tot zo ver de mensen die zeiden dat er alleen maar "politiek" is bij het kwpn!
Daarnaast houd ik er niet van een veulen van januari of februari geef mij maar de lente dan kunnen ze lekker de wei in!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 19:23

Wat heeft dat met politiek te maken, die termijnen gelden voor iedereen. Het dekseizoen wordt zo meer gespreid, dat is alles.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 20:17

Bla bla bla, even weer ontopic.

Ik loop warm voor Obelisk, Iglesias en Lancet.
Tot nog toe ook in deze volgorde.

Sta overigens open voor suggesties.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 20:19

Heel veel mensen willen zomers weer gewoon hun merrie gebruiken voor wedstrijden in Duitsland en dan zijn ze mooi de veulens kwijt.

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 20:22

Citaat:

Landesgestüt NRW op 15 febr.
Komende weken heb je eerst nog hun hengstenshows c.q. open dagen in
Warendorf en Aken Tong uitsteken

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 20:27

Gribaldi-fan

Citaat:
Hahaha tot zo ver de mensen die zeiden dat er alleen maar "politiek" is bij het kwpn!
Daarnaast houd ik er niet van een veulen van januari of februari geef mij maar de lente dan kunnen ze lekker de wei in!

Heeft niks met politiek te maken.

Paardenfokken heeft een historie. via de Landesgestüte van meer dan honderd jaar.
Een paard was in de historie een werkpaard.
Dus sWinters laat je de merrie veulenen om dan in mei te spenen.
Dan kon de merrie weer in het voorjaar er tegen aan.
Op 1 Juli houd het dekseizoen op.

Waar Bokt ook nog goed voor is Knipoog

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:53

Hartstikke mooi hoor, een veulen in de winter, maar het is een stuk beter voor veulen en merrie als ze zoveel mogelijk buiten kunnen zijn. Het liefst zou ik een merrie buiten in de wei laten veulenen. Alleen wil ik niet
's nachts met mijn zaklantaarntje door de wei banjeren op zoek naar een nageboorte.
Wij richten onder de hooiberg een werpstal in om het zo schoon, lees min mogelijk besmettingskans, mogelijk te houden.
Geworpen, nageboorte eraf, dan word de boel weer opgeruimd.
Werk? het enige echte werk dat onze paarden doen is bomen slepen en de weide slepen. Dat is meer dan menig ander paard in Ned. ooit doet.
Historie? Gelukkig zijn wij wat inkomen betreft niet meer afhankelijk van de arbeidskracht van een paard.

naiomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:41

ik ben nog aan het denken maar ik twijfel toch tussen de appaloosa hengsten Diamond Blossom en Classy's White Satin zijn twee halfbroers, wil namelijk een appaloosa aftekening.
Afbeelding
daar heb je hem hij is een few-spot

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dit is Classy's White Satin ook een few spot
Groetjes Naiomi:wave:
wie kan mij helpen kiezen?? Verward
Laatst bijgewerkt door naiomi op 13-01-03 16:10, in het totaal 3 keer bewerkt

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:56

He hallo
We hadde eigenlijk al een beslissing gemaakt maar dankzij lovely twijfel ik nu Haha!
We hadden het over fokken toen ze vertelde dat de hengst Don Primaire mischien wel wat is voor mijn voltaire merrie.
Dus nu twijfel ik tussen (wederom) flemmingh, daar heeft ze nu 2 veulens van gehad, het zijn vreselijk chique paardjes met een goede beweging. Alleen ik houd meer van paarden met body (steverige paarden).
Of het word Farrington vind ik zelf een vreselijk mooie hengst, dit jaar is erdoor gedekt helaas heeft het niet gepakt.
En dan Don Primaire ook een mooie hengst ben nog wat info over hem aan het zoeken.

En heel mischien mogen we dit jaar dekken met de moeder van kojack, dat is een purioso merrie, voor haar ward het farrington denk ik.
Ik vind het wel moeilijk om te kiezen !

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:19

Citaat:
We hadden het over fokken toen ze vertelde dat de hengst Don Primaire mischien wel wat is voor mijn voltaire merrie.

Mag ik vragen waarom je een dressuurhengst zet op een springgefokt paard ? Ik weet verder niet wat er nog achter de Voltaire zit natuurlijk...

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:22

De merrie is een voltaie appelatin, ik wil graag experimenteren Lachen nee hoor ik weet eigenlijk niet.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:32

Een hengst met wat bloed misschien?

Of Calvados, misschien Argentinus(laat goede kinderen na in het springen en in de dressuur) of een van zijn zonen Aquilino & Amsterdam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:34

Rick, die merrie mag dan gefokt zijn om te springen,maar het mag je niet onbekend zijn dat een merrie met dat bloed best een meer dressuurtype kan hebben. Don Primaire is Donnerhall x Pik Bube en ik denk dat je daar waardevol bloed me in handen hebt. Eerlijk gezegd zou ik verwachten met deze hengst een mooier resultaat te krijgen dan met Flemmingh. Farrington blijft een goeie optie hoor Kojack, ik gooi af en toe gewoon eens een balletje op Haha!.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:35

Hier in de buurt is het allemaal om Rousseau te doen. Ben benieuwd wat een veulens daaruit gaan komen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:41

Bij mij wordt het ook een experimentje Haha! Knipoog . Ik laat als alles volgens plan verloopt mijn Engels Volbloed merrie (zie profiel) dekken. Het was even dubben of ik een dressuurgefokte of springgefokte hengst zou nemen, maar ik wil dit jaar toch een dressuurgefokte hengst voor haar (anders was de keus al gemaakt en was Karandasj de gelukkige geweest).

Ik moet me nu nog gaan oriënteren welke dressuurhengsten tegen een scheutje bloed kunnen en ook de eigenschappen vererven die ik graag terug zou zien in het veulen, maar ik ben zelf nog steeds erg gecharmeerd van Houston.

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:02

Toch vind ik het jammer dat mooie springbloedlijnen 'kapot' gefokt worden, er kan inderdaad vast wel een mooie dressuurpaard uitkomen, dat zeg ik niet. Maar ja, soms kom je paarden tegen : Jazz x Jasper enzo, en dan de fokkers maar klagen dat ze hun paarden niet kwijtraken. Zo'n springlijn is dan in een klap kapot gefokt, persoonlijk vind ik dat jammer...

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:04

Verder is het bij ons nog niet echt bekend waar we mee gaan dekken, eerst maar eens kijken wat voor veulens we krijgen.
1 merrie met Quidam de Revel, das het enige wat zeker is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:14

Rick, Voltaire's vader, Furioso heeft ook zo zijn sporen nagelaten bij de dressuurpaarden en ik denk dat als je dat spoortje in zijn bloed aanspreekt, je wel een goed lopend paard kunt fokken.
Met de lijn kapot fokken heeft het niks te maken, de merrie blijft de merrie en ik denk dat Voltaire in de moederlijn geen nadelige gevolgen zal hebben, integendeel.