Wie kan mij iets vertellen over Sandro Hit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:38

Zannekin schreef:
Zoals gezegd, hij fokt goed maar gebruik hem niet om het gangwerk van de moeder te verbeteren. Heb ik anders beweerd?

Ik dacht dat jij trouwens allergisch was aan modehengsten, of hangt het er vanaf wie hem promoot?

Je hebt beweert dat die constatering op niets gestoeld is dus heb je niets beweert. Ik reageer niet omdat het een modehengst is maar omdat er onzin over hem gezegd wordt.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:41

Ik vind het altijd erg grappig dat er juist op FA 'ruzies' onstaan, zou je niet snel verwachten...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:43

Ja kayla dat komt omdat en ik kan dat niet genoeg onderstrepen, fokken pure emotie is. Ha leuk je ook eens hier te zien. Doe je mee????

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:44

haha ik weet er te weinig vanaf denk ik Haha!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:46

sarabande schreef:
Je hebt beweerd dat die constatering op niets gestoeld is dus heb je niets beweert. Ik reageer niet omdat het een modehengst is maar omdat er onzin over hem gezegd wordt.

Dat beweer jij. Mijn bewering is wel degelijk gestoeld. Alles wat jij niet leuk vindt is volgens jou onzin, ook als het volledig nergens op gebaseerd is van jouw kant.
Uit hoeveel nakomelingen komt jouw kennis over zijn vererving van beweging dan? of antwoord je daar niet op...
of hangt de bewegingskwaliteit van een hengst af van wat hij kost?
rare bevindingen hoor je hier....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:46

Nou je ziet dat dat niet nodig is, Knipoog Verward

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:48

*grinnik* Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:49

Zannekin schreef:
Ik heb er uiteraard niet zo heel veel gezien. Zulke dingen hoor je van verschillende mensen, lees je en herken je dan.

Verward Verward Verward Verward

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:49

Zannekin schreef:
Uit hoeveel nakomelingen komt jouw kennis over zijn vererving van beweging dan? of antwoord je daar niet op...

Hoeveel nakomelingen???? had ik het niet voorspeld.... dat is meer mensenkennis dan emotie waarschijnlijk..

Nee Kayla, je moet vooral van jezelf vinden dat je er veel vanaf weet.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 05-01-03 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:52

sarabande"]
[quote="Zannekin schreef:
Ik heb er uiteraard niet zo heel veel gezien. Zulke dingen hoor je van verschillende mensen, lees je en herken je dan.

Verward Verward Verward Verward
[/quote]

En??? Je grondig informeren heet dat, zuiver op emotie fokken lijkt mij meer gokken ...

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:59

Citaat:
Ik vind het altijd erg grappig dat er juist op FA 'ruzies' onstaan, zou je niet snel verwachten...

Ik kan hier ook wel weer wat op zeggen maar ik doe het niet.

Aleen ik heb hier een band liggen met veulens van Diamond hit
en eerder genoemde hengst.

Totaal 18 veulens.
En ik heb toen besloten vorig jaar om mijn merrie er niet aan te wagen. Haha!

SuzanneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:03

Nu word ik nieuwsgierig, ik heb er een van Diamond Hit. Wat zijn jouw bevindingen Troef ?

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:05

Vond een mooi zinnetje terug van een Hanno fokker die had laten dekken van Diamond Hit
"Schick, Korrektheit und Bewegung bringt die Stute mit (was man halt so von einer Stute erwartet...)"

Niks mis mee, een hengst hoeft niet alles mee te brengen, de combinatie telt.

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:06

Citaat:
ik heb er een van Diamond Hit. Wat zijn jouw bevindingen Troef

Die zijn langer onderweg dan eerder genoemde hengst!!!!!!!!

SuzanneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:11

Wanneer de reis interessant is en het doel gehaalt wordt is dat niet zo 'n ramp , maar wat bedoel je eigenlijk precies ?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:58

Troef schreef:
En ik heb toen besloten vorig jaar om mijn merrie er niet aan te wagen. Haha!

had je ze misschien wel drachtig gehad Haha!

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 09:18

Citaat:
had je ze misschien wel drachtig gehad

Maar dan had ze nu geen cijfers in de merrietest behaald voor dressuur van gem. 8 Tong uitsteken

En had een dubbel ellende geen prestatie en geen prestatieveulen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 14:50

Maar hoe kan het dan dat er zoveel veulens van Sandro Hit vorig jaar bij de top liepen in Duitsland? Komt het doordat ze allemaal een uitstekende merrie als moeder hebben?

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:16

Ik begrijp het hier niet zo goed. Het lijkt of er hier enkel naar spectaculaire beweging wordt gekeken. Een veulen kan super zijn zonder dat hij z'n benen tot aan z'n oren zwiert, en eentje met extravagante beweging kan een slecht exterieur hebben.
Stel je voor dat je een volbloed merrie hebt en je zoekt een hengst die massa geeft, dan neem toch ook geen volbloed hengst? Dat vindt iedereen normaal, maar op het gebied van beweging blijkt dat anders te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:23

Maar even, er is toch geen enkele hengst die een veulen van een slecht bewegende moeder kan verbeteren? Het lijkt mij vrij zeldzaam dat een merrie die niet kan lopen, een geweldig veulen kan brengen, ongeacht welke hengst.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:32

Het slecht bewegen van de moeder kan diverse oorzaken hebben. Maar het kiezen voor een extreem goed bewegende hengst is een manier om beweging te verbeteren. Beter is nog niet te fokken met een merrie die slecht of incorrect beweegt.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:36

Lovely schreef:
Maar even, er is toch geen enkele hengst die een veulen van een slecht bewegende moeder kan verbeteren? Het lijkt mij vrij zeldzaam dat een merrie die niet kan lopen, een geweldig veulen kan brengen, ongeacht welke hengst.

Op die manier kan je ook zeggen dat geen enkele hengst een slechte hals verbetert of slechte achterhand... kwestie van een hengst te nemen die dan op dat gebied extra vererft en dan te hopen dat het bij jou veulen verbeterd zal zijn....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 19:12

Het is ook niet dat ze slecht beweegd, het is een normale merrie, die wel keur is, ook elite maar dat wordt je d.m.v foto's.
Als ze nog Dressuur had gelopen, was dat ook goed gekomen, maar ze mag nooit meer bereden worden.
Ze heeft verschillende nakomelingen van Flemmingh gebracht, waarvan 1 dit jaar naar de keuring gaat en waarvan ik denk dat ze het wel goed gaat doen.
Het gaat me ook niet om een spectaculaire beweging, maar om een leuk veulen, die normale gangen heeft of net iets extra's en die dus een correct exterieur heeft, maar dat wil iedereen Lachen.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:00

Troef schreef:
Citaat:
had je ze misschien wel drachtig gehad

Maar dan had ze nu geen cijfers in de merrietest behaald voor dressuur van gem. 8 Tong uitsteken

En had een dubbel ellende geen prestatie en geen prestatieveulen.

Tja niet met van die simpele merries nee, toch zijn er ook hele leuke dimond hit veulens waarvan ik er enkele heb mogen zien! Die veulens weerhouden mij er zeker niet van om met die hengst te dekken. In tegenstelling moedigens zij mij juist aan. Zo zie je maar, het is maar net welke veulens je treft! En je moet natuurlijk de combinatie met de merrie niet vergeten. De diamond hits die ik ken komen uit merries met een goede stam.

SuzanneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:02

Hi Gribaldifan,
heb jij niet die foto's van de Diamond Hit uit Elana van afgelopen winter ? Vond ik een heel chique veulen. Ik ben niet zo sterk met foto"s uploaden enzo, misschien dat jij er nog een hebt ?