maar inderdaad, je hebt er als fokker geen voordeel van dat je risico loopt.....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
misterA schreef:Dat zegt natuurlijk niet veel, maar dat is een extra reden voor mij om nog maar een jaartje
af te wachten en ik heb er geen trek in om als melkkoe te fungeren in dit soort spelletjes van meestal
dezelfde hengstenhouders.
Alle financiele-en foktechnische risicos komen bij de merriehouder te liggen.
Ik neem evengoed al veel risico's door veel gebruik te maken van jonge, wel gekeurde, maar niet bewezen hengsten.
misterA schreef:Zowel de Flemmingh als Apache komen uit een merriestam die meer uitblinken in keuringspaarden
dan in sportpaarden.
Suzanne F. schreef:Dan kan ik meteen aanvullen dat mijn merrie drachtig is van bovenstaande Amazing star. Nu mogen Rhea en ik samen duimen..
Rapiti schreef:Hallo!
Wie kan mij meer vertellen over de dit jaar voor het verrichtingsonderzoek aangewezen: Apache? Wat vonden jullie van zijn exterieur/beweging? Bekend met de moederlijn? enz. Alle info is welkom![]()
Alvast bedankt!
Urrie schreef:Rapiti schreef:Hallo!
Wie kan mij meer vertellen over de dit jaar voor het verrichtingsonderzoek aangewezen: Apache? Wat vonden jullie van zijn exterieur/beweging? Bekend met de moederlijn? enz. Alle info is welkom![]()
Alvast bedankt!
Merrie lijn is mij heel bekend mijn paard staat daar op stal namelijk!!!!
En zeer zeker de moeite waard om mee te gaan dekken, aangezien deze hengst zich al op en top bewezen heeft en onder het zadel een plaatje is waar iedereen van droomt.
En daarbij uit deze stam komen meerdere merries en ruinen en hengsten die hoog in de sport hebben gelopen en nog steeds doen.
En tuurlijk hij is nog maar 3 maar is in de tussen tijd al enorm gegroeid en deze tijd van![]()
verrichtingsonderzoeken is normaal als ze in januari worden uitgenodigd...........
janderegelaa schreef:En als we het dan toch over OO Seven hebben, het "genetische wonderkind" begint aardig van zijn voetstuk te vallen met slechts 103 op beweging en 101 op exterieur. In de situatie met de KWPN regels die ze vorig jaar veranderd hebben was deze score genoeg om een hengst op wacht te zetten. Van de 127 aangeboden merries hebben er maar 35 een predikaat gehaald. Natuurlijk heeft hij een dressuur index van 168 maar 2 of 3 jaar geleden stond hij nog dik over de 200. Ondanks dat hij heel mooie nafok heeft gegeven zou ik hem niet gebruiken want ik ben bang dat dat toevalstreffers zijn.