Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Waarom moet iedere hengst nou perse nakomelingen opleveren voor het hogere werk? Er zijn genoeg kopers die dat aparte kleurtje willen en een leuk basispaard dat koel in de kop is en makkelijk is in omgang.
Peterina schreef:Inderdaad Cassidy. Ik merk nu met mijn hengst dat de mensen echt op zoek zijn naar een hengst met een brave betrouwbare karakter die ook nog bloedvoering en (mogelijk) sportprestaties kan aanbieden. De meeste zoeken een sport hengst waar ze, bij wijze spreken, ook de bossen in mee kunnen.
Peterina schreef:Hengst is enkel jaren in Denemark geweest en daar bereden/uitgebracht.
Toen terug naar Duitsland voor HLP.
Heeft tijdje stilgestaan ivm geschikte trainings/sport stal vinden. Waar hij nu staat komt hij ook niet tot zijn recht, eerder tegengehouden op sportieve vlak en uitgebuit (tot ergernis van eigenares) op fokkerij vlak.
Peterina schreef:Ik geef alleen een deel van zijn geschiedenis mee dat ik zelf van weet. Geen wishfull thinking gewoon feiten.
En een andere ruiter/trainer zoeken is niet zo evident (heb ik al zelf meegemaakt) ... veel ruiters willen geen hengst, laat staan een cremello gekleurde en als je met een hengst afkomt denken ze meteen van $$$ ... en ja er is nog altijd discriminatie tegen kleur!!.
Hij is op dit moment wel een van de weinige hengsten die over het nodige kwaliteit bezit, de gangen heeft, de maat heeft, VOL papieren kan aanbieden, zijn HLP proef heeft gelopen, een goede karakter heeft en A-register papieren voor het veulen kan aanbieden.
Voor de rest moet ieder voor zich kijken en rekening houden met wat past bij hun merrie.

Suelza schreef:anneliesdj schreef:Waarom zou je niet overal met je hengst terecht kunnen?
Kwestie van opvoeden.
Omdat heel veel stalhouders het gewoonweg niet toestaan. As simple as that...