Weissgold GF, cremello warmbloed hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Weissgold GF, cremello warmbloed hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:58

Wat voor merrie Suelza?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 10:36

Naar mijn weten zijn er al +/- 4 veulens in Nederland geboren.

Eentje (valk) uit een Laurenz x Havel merrie ...
Een palomino merrie veulen uit een Ronaldo merrie ...veulen van bokker monique4

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:13

Mooie hengst, dat zonder meer, mooi type. Voor de fokkerij niet extreem geschikt, daar waar deze in de draf en gangen teveel tekort komt.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 14:16

Hebt jij die al is in levende lijf zien draven?
Van een videotje zou ik toch geen beoordeling maken ... beetje een vertekend beeld.
Kan heel veel merries zeker verbeteren, niet alleen wat gangen betreft!
Maar ja, je moet dan wel verder kijken dan zijn kleur en KWPN! ;)

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:47

Voor een 9 jarige hengst en de sport prestaties die van hem zijn te vinden, vind ik het erg tegen vallen.
Wel veelzijdig, maar als dressuur paard schiet het te kort voor hogere werk, wel fijn dat die ook kan springen, maar dat moet dan toch ook in zijn sportloopbaan na voren komen? Hij lijkt niet de staanders uit te springen.
Wat zou hij dan toe kunnen voegen? Neem nu cream on top met z'n kleurtje en dat springt natuurlijk echt onbegrensd met een mooie techniek. Die heeft dan qua kwaliteit wat toe te voegen. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Zou z'n paard best in het echt willen zien. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:52

Waarom moet iedere hengst nou perse nakomelingen opleveren voor het hogere werk? Er zijn genoeg kopers die dat aparte kleurtje willen en een leuk basispaard dat koel in de kop is en makkelijk is in omgang.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 14:56

Hengst is enkel jaren in Denemark geweest en daar bereden/uitgebracht.
Toen terug naar Duitsland voor HLP.
Heeft tijdje stilgestaan ivm geschikte trainings/sport stal vinden. Waar hij nu staat komt hij ook niet tot zijn recht, eerder tegengehouden op sportieve vlak en uitgebuit (tot ergernis van eigenares) op fokkerij vlak.
Zijn veulens tot nu toe zijn allemaal gepremieerd bij stamboek opnames, zij het Oldenburg, Westfalen en ZfDP.

Lijkt mij ook niet gepast om een spring hengst 'met z'n kleurtje' (wat dat er mee te maken heeft....) met een dressuur hengst, die HEEL goed kan springen, te vergelijken. Cream OT heeft het voordeel om vlak na zijn keuring op een goede sportstal terrecht te zijn gekomen, helaas is dit niet geval geweest met Weissgold.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 14:59

Cassidy schreef:
Waarom moet iedere hengst nou perse nakomelingen opleveren voor het hogere werk? Er zijn genoeg kopers die dat aparte kleurtje willen en een leuk basispaard dat koel in de kop is en makkelijk is in omgang.

Inderdaad Cassidy. Ik merk nu met mijn hengst dat de mensen echt op zoek zijn naar een hengst met een brave betrouwbare karakter die ook nog bloedvoering en (mogelijk) sportprestaties kan aanbieden. De meeste zoeken een sport hengst waar ze, bij wijze spreken, ook de bossen in mee kunnen.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:30

Peterina schreef:
Inderdaad Cassidy. Ik merk nu met mijn hengst dat de mensen echt op zoek zijn naar een hengst met een brave betrouwbare karakter die ook nog bloedvoering en (mogelijk) sportprestaties kan aanbieden. De meeste zoeken een sport hengst waar ze, bij wijze spreken, ook de bossen in mee kunnen.

Daar ben ik het mee eens. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:18

Peterina schreef:
Hengst is enkel jaren in Denemark geweest en daar bereden/uitgebracht.
Toen terug naar Duitsland voor HLP.
Heeft tijdje stilgestaan ivm geschikte trainings/sport stal vinden. Waar hij nu staat komt hij ook niet tot zijn recht, eerder tegengehouden op sportieve vlak en uitgebuit (tot ergernis van eigenares) op fokkerij vlak.

Is dat whisfull thinking, goedpraten, hopen, geloven of ..?
Het kan best dat een hengst ergens niet uit de verf komt, maar dan zoek je er een andere ruiter voor, dat zou tenminste logisch zijn. Stilstaan is achteruitgang en hoezo tot ergernis van de eigenares? Het is haar paard.

Bij dergelijke gevallen ben ik toch geneigd te denken dat die er ook onder perfekte omstandigheden ws niet (zo makkelijk) gekomen zou zijn.

Ik heb het overigens niet specifiek over Weissgold, maar ben het er wel mee eens dat de paar filmpjes die ik van hem kan vinden niet echt bijzonder zijn.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 08:57

Ik geef alleen een deel van zijn geschiedenis mee dat ik zelf van weet. Geen wishfull thinking gewoon feiten.

En een andere ruiter/trainer zoeken is niet zo evident (heb ik al zelf meegemaakt) ... veel ruiters willen geen hengst, laat staan een cremello gekleurde en als je met een hengst afkomt denken ze meteen van $$$ ... en ja er is nog altijd discriminatie tegen kleur!!.

Hij is op dit moment wel een van de weinige hengsten die over het nodige kwaliteit bezit, de gangen heeft, de maat heeft, VOL papieren kan aanbieden, zijn HLP proef heeft gelopen, een goede karakter heeft en A-register papieren voor het veulen kan aanbieden.
Voor de rest moet ieder voor zich kijken en rekening houden met wat past bij hun merrie.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:04

Peterina schreef:
Ik geef alleen een deel van zijn geschiedenis mee dat ik zelf van weet. Geen wishfull thinking gewoon feiten.

En een andere ruiter/trainer zoeken is niet zo evident (heb ik al zelf meegemaakt) ... veel ruiters willen geen hengst, laat staan een cremello gekleurde en als je met een hengst afkomt denken ze meteen van $$$ ... en ja er is nog altijd discriminatie tegen kleur!!.

Hij is op dit moment wel een van de weinige hengsten die over het nodige kwaliteit bezit, de gangen heeft, de maat heeft, VOL papieren kan aanbieden, zijn HLP proef heeft gelopen, een goede karakter heeft en A-register papieren voor het veulen kan aanbieden.
Voor de rest moet ieder voor zich kijken en rekening houden met wat past bij hun merrie.

Is zo... Maar ze stelt ook wel belachelijke eisen. Dus ik begrijp ook wel dat ze niet zomaar een ruiter kan vinden die daar mee in zal stemmen. En dat weet jij ook.

Een goed paard (laten) trainen, kost nu eenmaal gewoon geld. Als je dat geld er niet voor hebt of er niet aan uit wilt geven, moet je ook achteraf ook niet zeuren...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:02

Precies, ik kan me daarnaast moeilijk voorstellen dat een goed paard wordt geweigerd om zijn kleur, maar aan de andere kant...

Peterina; heb jij nog recente filmpjes van hem? Wat ik op youtube kan vinden is van 2007.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 20:14

Als je een hengst dan geef ik jullie gelijk, maar als je 10 ggk dekhengsten hebt dan ligt het financiele plaatje ietsjes anders denk ik. En vergeet niet dat hij in Duitsland staat waar de eisen ivm hengstenhouderij en uitbaten veel anders en strenger zijn dan hier in Belgie of Nederland.

Als je recente video's wilt dan zou je de eigenares moeten aanspreken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:27

Zo verlegen zit ik er niet om.
Als ze haar hengst wil aanprijzen kan ze beter zorgen dat er goed videomateriaal beschikbaar is dan dat ernaar gevraagd moet worden.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:49

Ze hebben ook facebook, waar je mee kunt praten, daar vescheinen best wat foto's.
Qua extrieur vind ik het een mooie hengst, basis gangen is wel voldoende. Dus stel mijn mening weer positiever bij ;)
Sport blijf ik dan jammer vinden, fokkerij en sportloop baan kunnen prima samen gaan. Je hebt echt geen wereld ruiter nodig om een hengst met talent in de sport succesvol te krijgen, zeker op nationaal niveau is dat prima te doen. Gewoon een jonge amazone/ruiter, beetje begeleiding en die moeten dan prima de klasses op een makkie kunnen doorlopen. Met een goed paard kunnen ze zelfs hoger komen dan ze voorheen hebben konden. Pas als de hengst richting een niveau komt zo op nederlandse begrippen van ZZ-L / ZZ-Z is een overgang naar een andere ruiter soms wel nodig, anders gaat die stranden. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:13

Om een (dek)hengst in de picture te rijden is geld nodig. Kun je dat niet door een prof laten doen, dan idd in de klasses daaronder maar dan krijg je weer te maken dat je niet overal met een hengst terecht kunt. Marketing kan echter veel doen. Een middelmatig paard kan door goede marketing heel erg in de picture staan. Een goed paard door geen of belazerde marketing niet gezien worden.

In mijn ogen doet de marketing om een paard veel. Maar een dier dat door de ontbrekende marketing niet in de picture komt te staan is daarmee niet automatisch minderwaardg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:39

Waarom zou je niet overal met je hengst terecht kunnen?
Kwestie van opvoeden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:43

anneliesdj schreef:
Kwestie van opvoeden.

Opvoeden van wie? Van de hengst of van de stalhouders? Of de medestalgenoten?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:24

anneliesdj schreef:
Kwestie van opvoeden.

Omdat heel veel stalhouders het gewoonweg niet toestaan. As simple as that...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:24

Suelza schreef:
anneliesdj schreef:
Kwestie van opvoeden.

Omdat heel veel stalhouders het gewoonweg niet toestaan. As simple as that...

Exactly my point. Dus als je niet iemand treft die eigenaar is van een locatie of stallen heeft aan huis, ga je een harde dobber krijgen om je paard door een ander uit te laten brengen.
Of je moet zelf stalling aan huis hebben en een goede prof of amateur in de buurt hebben die het paard op eigen terrein kan stallen en van daar uit kan uitbrengen. En dan moet er nog een match zijn, tussen ruiter en paard, en eigenaar en ruiter (laatste op zijn minst even belangrijk!)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 18:51

Inderdaad. Ik heb hoog en laag gezocht voor een betaalbare !! oplossing voor mijn hengst, stalling + verder training + uitbrengen, en ben heel dankbaar dat ik een super trainer op een semi-prive stal heb gevonden voor hem. Eerste weken waren op proef ivm handelbaarheid en omgang enz ... maar Beau heeft een machtig goede karakter en weet iedereen te charmeren! :D
(Zondag is hij voor het eerst uitgebracht: 5e geworden met 193 punten.)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:52

Volgens mij zijn die mogelijkheden er genoeg maar daarover zullen we wel van mening verschillen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 06:31

Die mening mogen we hebben, de vraag is of jij je mening bij wilt stellen als wij met feiten komen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 06:32

Dat is de vraag helemaal niet, het gaat hier over Weissgold, niet over hoe je een hengst moet houden.