Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Theun schreef:Wat betreft kleur, 1 opmerking die naar de kleur kijkt is geen fokker.
GribaldiFAN schreef:ZIjn er ook mensen die puur op hun gevoel afgaan. En een hengst zien waarvan ze denken dat zou echt iets zijn voor mijn merrie.
Of ben je dan een slechte fokker?
Dees schreef:. Al dat ge*u* over visie en verstand van merrielijnen, is volgens mij ook een groot deel "duur-doenerij". Ik geloof echt dat er een kliek fokkers in Nederland is die zo moeilijk mogelijk probeert te doen over hun stammetjes, opdat niet iedereen aan het fokken wil beginnen. Ze proberen een kennis drempel op te bouwen, zodat de schaapjes hun veulentjes voortaan kopen ipv zelf fokken.
ik kan afentoe wel helemaal misselijk van de "fokkerij-fijnproevers"....
Teigetje schreef:vader van A Lucky One is Lucky Boy xx, aan moederskant gaat de merrie terug op Ibrahim, de vader van Jokinal is Alme en diens vader is... Ibrahim. Dus lichtjes ingeteelde nakomeling, waarschijnlijk zonder dat de fokker het zelf besefte...
Dees schreef:Ik zal dus wel zo'n korte-termijnfokker zijn. Maar dat kan me niet zoveel schelen. Het is MIJN hobby. Al dat ge*u* over visie en verstand van merrielijnen, is volgens mij ook een groot deel "duur-doenerij". Ik geloof echt dat er een kliek fokkers in Nederland is die zo moeilijk mogelijk probeert te doen over hun stammetjes, opdat niet iedereen aan het fokken wil beginnen. Ze proberen een kennis drempel op te bouwen, zodat de schaapjes hun veulentjes voortaan kopen ipv zelf fokken.
ik kan afentoe wel helemaal misselijk van de "fokkerij-fijnproevers"....
Dees schreef:En zelfs al fok ik het beste veulen dat er ooit op hun regio-keurinkje rond zal lopen, ik denk dat er niet 1 is die dat veulen dan op kop zal zetten. Je doet gewoon niet mee, "fokken is voorbehouden aan zij die al jaren weten wat ze doen".