Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sjuimpje schreef:Ik vind 15 euro nog weinig,
het strogebruik gaat echt fors omhoog, je zal bijna 2 keer zoveel nodig hebben als anders en met de huidige stroprijzen loopt dat snel op.
Wij rekenen 35 euro per maand extra en we verwachten daar nèt mee weg te komen, het extra arbeid is dan dus nog niet eens meegerekend.
Sammie, je mag hier straks wel eens een weekje meelopen en dan zal je wel inzien dat het zo simpel nog niet is
Een merrie kan rond de 20 liter melk per dag produceren en een groot gedeelte daarvan belandt uiteindelijk weer in je stal. Een veulen piest ook overal (liefst over hooi) en samen trappelen ze gezellig alles door elkaar. Echt, het wordt één grote bende
Citaat:Merries met veulens behoren héél veel buiten te staan. Smorgens vroeg naar buiten savonds laat weer binnen. Dat bezuinig je weer op de bodembedekking. Daarnaast is er ook zoiets als service naar je pensionklant. Toen ik nog op pensions stond is mij NOOIT extra berekend en ik heb heel wat veulens gefokt. Daarnaast ook zieke of revaliderende paarden kunnen voor smerige stallen zorgen, daar ga je toch ook niet extra voor rekenen?
Sjuimpje schreef:Ik heb een veulen gehad welke volop met de moeder krachtvoer mee at, ik denk dat die zeker een flinke kilo per dag wist mee te pikken. Die begon al met mee eten toen hij net 2 weken oud was.
Als mijn klanten besluiten om naar zo'n stal te verhuizen dan zijn ze vrij om te gaan, vooralsnog staan ze bij ons en dat zal niet voor niets zijn 
grrr schreef:Pensionnetje: Ik weet even niet voor wie je bovenstaande reactie geldt, maar wij zijn verder ook geen 'echt' pension, hebben gewoon veel land, en daarom twee paarden erbij, waarvan 1 van een heel goede vriendin. Die dus nu onverwacht een veulen krijgt.
Overigens vind ik wat voeren betreft niet dat ik bepaal wat een merrie met veulen moet hebben, maar dan toch de klant. Ik zou het niet erg prettig vinden als ik ergens zou staan, en de pensionhouder voert meer bij dan ik zou willen.
Pensionnetje schreef:Ik val je er niet persoonlijk op aan. Zou niet eens kunnen want ik ken je situatie niet.
Een paard moet krijgen wat hij nodig heeft. Stel dat de pensionklant zegt dat hij niet meer wil voeren omdat het te duur wordt en vind dat moeder en veulen prima met twee kilo brok voort kunnen?
Wat doe je dan? Nee, vanuit het belang van het paard wil ik naar eer en geweten kunnen voeren en niet geleid worden door een klant die vanuit onwetendheid of zuinigheid minder gaat geven.

Sjuimpje schreef:Nee dat snap ik niet
Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat een klant er 100% van op aan kan dat het paard zo verzorgt wordt als zij het wensen ook al zou ik het persoonlijk op een andere manier doen.
Pensionnetje schreef:Ik voer dus niet altijd exact wat de klant wil. Niet omdat ik lastig wil zijn maar omdat de klant soms niet weet wat en hoe hij moet voeren. De ene voert veel te veel de ander te weinig of verkeerd.
superwoman schreef:Pensionnetje schreef:Ik voer dus niet altijd exact wat de klant wil. Niet omdat ik lastig wil zijn maar omdat de klant soms niet weet wat en hoe hij moet voeren. De ene voert veel te veel de ander te weinig of verkeerd.
Zo, ik zou gek worden als ik daar achter kwam![]()
Mocht de stalhouder er anders over denken, kan dat overlegd worden, maar mijn paard(en) krijgen wat ik wil! (gelukkig heb ik dar nooit problemen over gehad)