Nakomelingen van de hengst Hemmingway

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:34

hemmingway schreef:
Ik heb een hemmingway x amethist. Superleuk paard, heel eerlijk, maar inderdaad lekker jong qua gedrag. (ze is ook nog maar 4 hahaha)Heeft ook duidelijk een eigen mening.

Ik heb ook een hemingway/ amethist alleeen zij is e pony gebleven. Ze heeft wel een behoorlijke eigen mening :D

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:02

Dit is mijn 5 jaige Hemmingway merrie, met een haha voornamelijk heel duidelijk eigen mening :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:12

Leuk, een Hemmingway topic!! Ik heb een 9-jarige merrie van Hemmingway uit een moeder van Darnels (met o.a. Jasper in moederlijn). Ze is ca. 1.68 m. Het is een heel lief, rustig paard in de omgang (maar alleen als je zelf ook rustig met haar doet), super verkeersmak, maar onder het zadel best moeilijk (bouwt snel spanning op, was erg bang van andere paarden maar dat gaat inmiddels goed, heel gevoelig). En ze kan nog bokken als een jonkie!! In de winter moet ze eerst even aan de longe voordat we een buitenrit maken, anders gaat ze al piepend met vier benen de lucht in....

Jeanine84, ze kan ook zo kijken met haar ogen, zie foto.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:59

meet CARAMBA!
Afbeelding

weet even niet uit wat voor moeder.. kan echt gigaaantisch bewegen, is helaas wat klein (ong. 1.60m)

is te koop!!!!

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:01

Wauww mooi voorbeen :D

Mijn merrie is ook niet zo groot! Maar wel veel body, dus valt het niet zo op..
Hoe is jouw Hemmingway onder het zadel?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:04

ja EN een achterbeen om u tegen te zeggen!!
hij is niet van mij hoor ;) van m n oude werk en daar hebben ze een aantal hemmies dus ken ze aardig goed ;) maar dit blijkt een heel fijn beest te zijn!

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:41

Ben benieuwd wat jij zegt over het karakter wat Hemmingway doorgeeft?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:10

werkwillig! maar soms wat ril en zeikerig ;) veel hebben wel echt doorzettingsvermogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 21:34

essiesilly schreef:
werkwillig! maar soms wat ril en zeikerig ;) veel hebben wel echt doorzettingsvermogen

Hé, dit gaat over mijn paard, een 10-jarige Hemmingway x Uniform waarmee ik spring, dressuur en SGW rij, vroeger schijnt ze ook aangespannen gelopen te hebben maar dat zou ik zelf met zo,n paard niet aandurven. Ze is niet groot 1.63 voor mij een prima maatje!

Ze is heel werkwillig, loopt graag en makkelijk, springt ook heel goed maar kan vreselijk (z)(k)ijkerig zijn en heeft soms last van verlatingsangst.
Vaak wil ze niet de ring in, staakt midden in een cross als ze denkt dat ze anderen hoort of ziet en wil dan alleen nog die kant op waar andere paarden zijn. Ook kan ze mega schrikkerig zijn. De kat die altijd in haar box zit lijkt bij de bak op een tijger, de pauw die zijn middagdutje op haar staldeur doet of in haar paddock loopt rond te pikken is als we aan het rijden zijn een vogel uit de film birdsen dus levensgevaarlijk en doodeng!
Springbalken zijn om overheen te springen maar naast de bak zijn het stukken hout die je zomaar ineens kunnen slaan.

Verder is het in omgang een goud paard, achter mij of een ander paard kan ze ook de hele wereld aan.
Ze houdt van knuffelen en tuttelen maar kijkt wel de kat uit de boom en vindt vreemde mensen niet zomaar aardig.
Ze is heel rustig op stal en vindt het op stal ook niet erg als ze alleen is, ze heeft een hekel aan het weiland omdat die bij ons te ver van de stallen weg is, de paddock die vlakbij de schuur is waar haar box staat is prima dan kan ze zelfs alleen staan. Ze is niet gauw vrienden met andere paarden en gedraagt zich vaak heel dominant, als ze eenmaal met een paard bevriend is kan ze ook slecht zonder hem of haar. Ze heeft ook veel verdriet gehad toen haar paddockmaatje en grootste vriend de draver weg ging, ze is weken van slag geweest.

Helaas weet ik nog steeds niet hoe ik hier foto,s kan plaatsen.

Salvador13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:51

Ik heb ook een hemmie in de wei lopen :)
Heel lief en knuffelig karakter, maar kan soms rare sprongen maken
Maar over het algemeen is ze een topper ❤️