Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alane"]
[quote]
Houston is van Belisar, ook niet gemakkelijk, en Belisar van Saros xx. Ook niet gemakkelijk.
[/quote]
Dus ligt het aan het paard. Zijn/haar voorouders...als Saros al niet gemakkelijk was, waarom dan nog verder fokken met de wetenschap dat zijn nazaten dit erven tot in meerdere generaties?
Wat is dan niet gemakkelijk zijn?
[/quote]
Niet gemakkelijk; gewoon paarden die heet zijn en zich moeilijk laten bewerken. Dat versta ik er onder. Niet dat ik commentaar heb op deze hengsten, en het zou zonde zijn om er niet mee verder te fokken. Ik wilde er maar mee aangeven dat op een wat moeilijker paard een meisje van 16 die op een pony gereden heeft best kan rijden maar het hangt een beetje af de instelling waarmee ze er op stapt. Is ze voortvarend, of rijdt ze afwachtend? (dat laatste deugt niet bij zo'n paard).
[quote="Mieke schreef:Ik maakte uit Troefs verhaal op dat het meisje stopte met drijven en dat het paard toen braaf stopte omdat zij dat geleerd had. Heb ik zeker verkeerd begrepen.
.
Citaat:Want die stoppen ook als je stopt met drijven! Een paard moet je niet continu drijven, want hij moet uit zichzelf lopen en pas stoppen met lopen als je dat aangeeft (d.m.v. zit bijv.). Continu drijven is waardeloos, het is namelijk storend voor een paard.
Troef schreef:
Ik heb jaren in de bak gestaan. En dan zie je of iemand aanleg heeft of niet .Daarmee bedoel ik paarden kunnen aanvoelen.
En heb vaak gezegd zoek een andere sport.
Zo heb ik ook vaak tegen pensionners gezegdoek een andere stal.
![]()
Maar je denkt toch niet dat ik alles laat welgevallen voor die paar centen.
En iedereen naar de bek moet praten,want zo is het.
De klant is koning oke,maar ik zorgde wel dat ik keizer bleef![]()
Het is niet voor niks dat kinderen zeggen ik zit op paardrijden of ik rijdt paard.
Citaat:Het is net als bij een degelijk maar niet talentvol paard: een topper zal het veruit nooit worden, maar je kunt het paard wel optimaliseren toch? en ik denk dat dit ook voor ruiters geldt
Troef schreef:[
Moet je eens even rond kijken hoeveel "kopers" met tamtam bij de verkopers aan komen.
Om dan even dat paard tot de grond toe af te breken.
[/quote]
Citaat:Andersom gebeurt dat ook Troef. Mensen (met name particulieren) die menen een geweldig paard op stal te hebben staan, en dan kom je kijken.... laat maar zitten. Dus dit soort dingen hou je toch.
Mieke schreef:En nog even over de Farringtons: ik ken 1 Farrington nakomeling, hij is ontzettend groot, heel lief en betrouwbaar. Of hij kan springen weet ik niet.
chantal1 schreef:Volgens mij zou je met Farrington wel vrij zeker fokken, ik zal eens kijken in de indexen hoeveel groter hij fokt.