kritiek op shetlanders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R_obin

Re: kritiek op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:29

Hahaha, daar heb ik nou ook altijd last van. Ben je aan het wandelen op een mooie zomerse dag, en dan kom je veel mensen tegen. En bijna iedereen zegt: 'Ik dacht dat dat een grote hond was'. Na een tijdje word je er wel gek van Clown
De eigenaresse zei laatst iets wat ik echt wel goed vind:
Een shetlander is gewoon een kleine pony, die ook met respect behandeld moet worden en jou ook met respect moet behandelen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:32

Gelijk heb je, waarom is een shetlander minder dan een groter paard? Ik ga vaak genoeg wandelen met de buurpony (ook een shet). En dan word je na een halfuur ook wel moe van dezelfde opmerking elke keer weer. "goh wat een grote hond is dat..."

Neem ik mijn (grotere:+) paard mee op wandelen, is het nog niet goed. "goh ben je er af gevallen..? hoor je er niet op te zitten?"

Piiaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 00:20

Ik stoor me er ook aan,
ik hoor echt élke dag 5 x "grote hond waarmee je aan het wandelen bent hé" en die mensen vinden zichzelf dan zó verschrikkelijk grappig. mjah, niet dus.
Bij men vorige shet was het nog erger, die was maar 65 cm
Piaffe is rond de 95 dus die bekijken de mensen alweer anders.

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 00:24

Ik heb zelf een e-pony maar werk met shets en ik vind ze gewoon helemaal geweldig haha. Zo'n grappige diertjes zijn het. Vooral die lekker eigenwijze...heerlijk! Ik vind ze ook gewoon kei leuk om te zien en waar anders zou je dit soort foto's van kunnen maken:

Mijn befaamde neus op pootjes
Afbeelding

Sorry voor de kwaliteit was met mijn telefoon. Timmie stak net zijn hoofd naar voren toen ik de foto maakte lol....

X Evelien

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:29

Anoniem schreef:
ik maak me er niet druk meer om, heb het al zo vaak en nu ik een paard van 1.60M heb zeggen ze het nog -__-" "mooie hond hoor" maar al wel een heeeel stuk minder

edit: alhoewel ik soms toch wel moet lachen hoor.
bijv om dit:

moeder en 3 kinderen lopen over straat en ik met 1 shet.
zegt moeder: kijk kinderen wat een leuke hond
het jongste kind: neee dat is een paard !
de middelste: neee een PONY !
de oudste : neee doe niet zo dom dat is een SHETLANDER !!!

ik moest er toen zo omlachen

Hehe! die was goed! Ik maak het eigenlijk niet zo vaak mee.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:21

Het gebeurt me bijna iedere dag wel dat iemand zo 'orgineel' is om zo'n opmerking te maken Clown
Ik laat ze meestal maar waar ik me wel heel erg aan kan ergeren is dat mensen hun honden niet eens proberen weg te houden met bij mijn pony, als de hond dan vervolgens der helemaal van top tot teen staat te besnuffelen zeggen ze meestal 'ja ze dacht dat het een andere hond was' Verward
Daar erger ik me echt aan angezien mijn pony zo zou uithalen naar een te brutale hond.
Ik kom soms ook wle van die lieve kinderen tegen die willen der dan allemaal aaien en gras geven.
Eerst zo'n meisje:
'kijk papa een paard!'
'Onee een pony'
'Nee het is een veulentje'

En zo'n jochie tegen zijn moeder die net grappig dacht te zijn door een 'kijk een hond' op merking te maken: 'nee joh dat is een pony hoor'

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:45

Mijn shet heeft er geen last van.
Ze vinden haar stoer, en lief.
En hellaas ook schattig. Vork

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:31

Ik had dit bij de nieuwe heuvel toen ik mijn zwarte shet moest laten scannen.
Ik stond te wachten op mijn beurt met haar komen er eerst een paar mensen van het dekstation zelf. hoor ik ineens : "ja warempel er staat echt een shet."
Even later komt er een man met een trailer aan met 2 friezen erin. Ik stond op mijn beurt te wachten want ze waren nog met een paard bezig. Komt die man eraan met een fries zegt die: "Hallo kunnen jullie even aan de kant gaan met die shet want ik moet hier zijn."

Toen zei ik gelijk : Ja, maar meneer wij staan ook te wachten op onze beurt hier met onze mini fries."
Hoor je ze daar binnen lachen even later roept de DA:"kom maar met die mini fries die is nu aan de beurt."

Jultjeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:49

Hejj,
ik heb een shet waarop ik toen ik klein was reed.
Iedereen moest er altijd om lachen dat ik met haar sprong,
niemand geloofde dat ze dat kon tot ik eens getoond heb wat ze kan en ze heeft 80 cm gesprongen. Tong uitsteken
Nu doe ik er VD mee en ze koerst samen met onze hond in de wei. Dan krijg ik ook reacties van: jouw hond is groter dan jouw pony. Dit is echt lastig.

grtz Julie

Jultjeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:02

Aja, wat ik nog vergeten was...
Een paar jaar geleden was mijn shet zwanger en er hangde een cameratje in haar stal, zodat je op een tv in ons huis kon zien wat er gebeurde in de stal. Toen kwam er een klant die een slagerij had en weet je wat die zei? Doe toch niet zoveel moeite voor zo'n stomme pony, ik zou haar allang geslacht hebben. Ik was ZO boos!!!

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:57

Walchelijk! Daar kan ik echt zoo boos om worden!

Vorig jaar mei hadden wij hier een paardentandarts, één of andere Brit die Nederlands probeerde te praten, maar die was gewoon hartstikke vriendelijk tegen mijn nogal geduldloze pony Lachen Gewoon een volwaardig paard in zijn ogen, net als bij mij!

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:30

Jorine_Falco schreef:
Had een verzorgshetje. En dan ben je lekker aan het wandelen.
'' Wat voor een ras is die hond? ''
En ik wordt daar zo moe van..

Ik zei altijd met een pokerface:,,Dit is een Shetlandterriër."
En dan kwam dat handje om hem te aaien en dan riep ik:,,En hij bijt!!!"
Gelijk die mensen met een sprong achteruit.
Schitterend Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Trek het je niet aan.
Hoe bozer jij wordt, hoe leuker mensen het vinden om je te plagen/pesten.
Zorg dat je voor elke veelvoorkomende vraag een antwoord heb.
Zeg dit met een "stalen smoelwerk" en ga dan door met waar je mee bezig was.

Wie het kleine niet eert, is een Shetlander niet weerd! Knipoog

miika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:48

ik hoor het inderdaad ook wel eens, maar trek me er niets van aan. Bloos
Het blijven supper pony's en gelukkig vinden veel ze ook schattig en lief Knipoog

Jultjeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:27

Ingmar_ schreef:
Walchelijk! Daar kan ik echt zoo boos om worden!

Vorig jaar mei hadden wij hier een paardentandarts, één of andere Brit die Nederlands probeerde te praten, maar die was gewoon hartstikke vriendelijk tegen mijn nogal geduldloze pony Lachen Gewoon een volwaardig paard in zijn ogen, net als bij mij!

Mijn smid doet ook zo tegen mijn shet, dat vind ik echt tof!

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:02

Ik moet altijd wel lachen om de reacties.

Ik neem vaak mijn (zwarte) shet mee als handpaard als ik ga rijden met mijn fries. Ik krijg dan heel vaak de vraag of ze een veulen van de grote is Slapen
Ik heb pas de overtollig haren op de benen geschoren en de sokjes laten staan, heb ik nu echt een minifriesveulen Haha!

Ook een keer was ik aan het rijden, shet mee als handpaard. Kom ik een man tegen die zegt: Ik weet dat mensen soms reserve onderdelen meenemen, maar dit is wel erg overdreven Knipoog

Maar over het algemeen krijg ik opmerkingen dat mensen het zo'n leuk gezicht vinden als die kleine lekker meehobbelt.

En ze gaat ook wel eens mee met grote paarden op buitenrit met mijn bijrijdstertje of voor de wagen. Eerst vragen mensen dan of dat niet te zwaar is voor de shet en of ze het wel bij kan houden. Maar al gauw moet men constateren dat ze makkelijk het tempo van de grote bijhoudt en dat ze ook qua conditie absoluut niet onder doet voor de groten Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:06

kijk dat is tenminste een originele opmerking Haha!

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:44

ach ja iedereen krijgt dat soort opmerkingen wel ik ook maar ik reageer er niet eens op. alleen als een bekende het zegt dan kan ik wel boos worden. maar verder ach ze weten niet beter. wat ik wel irritant vind als je langs de weg loopt/rijd dat de auto's zo hard langs je heen gaan, en als je dan met een grotere paard of pony daar loopt dat ze dan wel op eens langzaam kunnen. ik heb een keer gehad ik reed achter met donder en de kar en een stuk voor mij reed een vriendin met haar tinker, bij mij reden ze net zo hard door en toen ze bij haar in de buurt kwamen gingen ze af remmen hoogst irritant net als of een shet niet kan schikken Boos! Boos!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:59

Ik heb er over het algemeen niet zo'n last van Lachen

Soms zijn er wel eens van die mensen die denken dat ze grappig zijn die dan gaan vragen of ik mn hond aan het uitlaten ben.
Zeg dan altijd dat 't mn goudvis is en dan zijn ze stil Vork

Meestal komen er van die kleine kindjes op 'm afgerend die 'm willen aaien ofzo Vork

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:24

Hier kan ik me ook altijd aan ergeren! Ik snap nooit waarom een Shetlandpony zoveel anders is!
Als iemand een opmerking heeft zeg ik gewoon welke andere dingen je nog allemaal kan doen met een shet!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:26

Waarom zou je je druk maken om wat andere zeggen? Het feit dat zij zich druk maken omdat jij een shetlander hebt geeft al aan dat ze niets beters te doen hebben. Niets van aantrekken joh, er zijn veel belangrijkere dingen in het leven.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:32

jaa soms denk ik ook, het is ook een paard hoor.
alleen in een kleinere uitvoering.
maar als er een pony ras is dat ik helemaal geweldig vind is het wel de shetlander.
je kunt er zo veel mee doen, en ze doen het bijna altijd met de grootste lol.
mijn verzorgshetlander echt z'n grappig beesje echt een schatje, maar o wee als hij geen aandacht krijgt en je er bij staat. dan is het eerst zachtjes friemelen met z'n lip en dan is het HAP! als je niet reageerd Duivel sja geef em is ongelijk, had je me maar moeten aaien zie je hem dan gewoon denken Duivel en als je hem aandacht geeft zie je gewoon dat hij het geweldig vind.
ook om iets voor je te mogen doen, echt heerlijk.
hij staat ook weer voor het karretje en echt met heel veel plezier doet hij dat.
wat ik dan wel weer dom vind van mensen, zodra hij voor de kar staat is het ahh schattig.. maar als hij met de fiets mee rent is het : ben je je hond aan het uit laten, ofzoiets Boos!
echt z'n onzin, ik vind dat sommige mensen wel wat meer respect mogen hebben voor deze kleine maar zeer mooie paardjes.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:33

Wie het kleine niet eert, is een Shetlander niet weerd! Knipoog[/quote]

Topper!!! Die hou ik er in!

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:11

Ze zeggen vaak : Wat moet je met een shet?
Ja uh, alleen niet rijden. SO WHAT; rijden is toch niet alles..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:23

Zo'n opmerkingen krijg je niet alleen als je met een shet wandeld, k wandel nogal vaak met mijn paard (1m60) en je wil niet weten hoe vaak ik op 1 uur tijd de opmerking krijg: "ge moet er wel opkruipen he!" Volgens mij vinden ze zoiets gewoon nog vreemder dan als je met een shetje zou wandelen Lachen

Ik antwoord dan trouwens altijd: "nee, da's mijn hond" Haha!

(grappig dat jullie dat dan juist een belediging vinden)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:16

Achja, mijn vader is ook zo'n 'nuchter' persoon..... ik had het laatst over al die opmerkingen die je wel niet kan krijgen als je een uurtje of wat met je pony door het dorp en omgeving gaat wandelen...

nee dat vond hij totáal niet vreemd, want: 'Ja, maar dat kun je toch verwachten? Is toch ook raar om met die pony's te gaan wandelen, dat doet niemand, nou logisch dat je dan van die reacties krijgt'.

Hahaha, hij moest eens weten hoeveel shetbezitters in het hele land dagelijks met hun shet een wandeling gaan maken... En bij ons denken ze maar dat dat heeeel vreemd en uitzonderlijk is.. Clown Hoezo 'wereldvreemd'?!