Leuk om meer Mermusjes te zien, sommige lijken op de mijne en sommige ook helemaal niet
Dit is Z Zarah, een 4-jarige ruin van Mermus R x Germus R x Rebel1 Z.
Afgelopen zomer

Afgelopen winter (hoe lekker kan rollen zijn met die dikke wintervacht
)
Hij is door Stal Roelofs zelf gefokt maar ik heb hem via de handel gekocht. Het was een half verwilderde en angstige 1,5 jarige die over de staldeur sprong van angst. Gedurende het volgende jaar hebben we aan zijn vertrouwen gewerkt maar hij bleef afstandelijk.
Eind 2006 is hij in blinde paniek door de draad gegaan en heeft daarbij de achterste strekpees volledig doorgesneden. De DA heeft er 2u aan gewerkt en het was kantje boord maar na een revalidatie van 4 maanden (boxrust en daarna beperkte beweging) is het volledig genezen. Aan de buitenkant is er alleen een grote botwoekring te zien maar de wond is met erg weinig littekens genezen. Aan zijn bewegingen is niets te zien dus hij wordt nu langzaamaan zadelmak gemaakt en als alles goed blijft gaan, gaat hij de sport in (springen/SGW).
Ondanks alle zorgen in deze perdiode was er ook een lichtpuntje, hij gaf zich volledig aan ons over en liet alles toe. Hoewel wij het idee hadden dat er na een jaar nog steeds geen band was, bleek het tegendeel toen hij 3 weken in de kliniek moest blijven. Verband wisselen was veel makkelijker als wij erbij waren en hij reageerde ineens op onze stemmen. Nu is het grootste knuffel van stal, hoewel hij nieuwe mensen/situaties altijd even wil observeren. Toch is niet schrikachtig, als er iets rammelt of ritselt staat hij er als eerste van de 4 bovenop

Hij is nu nog maar 1m62 en eigenlijk ook een beetje te klein voor mij maar op deze foto's is wel te zien dat hij het laatste half jaar ook echt aan het uitzwaren is.
winter 2007-2008

Zomer 2008

Sinds deze zomer ben ik begonnen met longeren en hij heeft al een keertje het zadel opgehad met longeren. Dat was niet zo'n succes
op stal bleef hij rustig bij het opleggen van het zadel maar toen we het zadel tijdens het longeren oplegden, ging hij effe helemaal uit z'n plaat. Leek wel een rodeo-paard
heb er geen foto van maar leek op dit :
We hebben dus maar weer even een stapje teruggedaan en gaan het nu weer langzaam opbouwen. We hebben tijd genoeg, hij is nog maar 4 en heeft al veel meegemaakt in z'n korte leventje.
Nog wat sfeerplaatjes:
Met zijn vriendinnetje Wilena (Ro-lex x Krack C x Recruut)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BRKZJN8.jpg
Lekker uitsloven voor de foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JB6GIZKE.jpg
ik ben zelf 1.76 dus.. mag ook wel ietsje meer bij. Mijn vos is 1.73 dus was wel een stap omlaag. Ze is nog erg jong in de bol maar wel braaf onder het zadel. Ook erg eenkennig. Zie wel overeenkomsten met de foto's hier. Zie mijn profiel voor foto's.

uiteindelijke stokmaat 180 cm.!