Wij hebben Maftona H als 3 jarige in bezit gekregen om mee te fokken. Toen ze drachtig was heeft ze een hele heftige koliek aanval gehad. Toen ben ik met spoed naar Emmeloord gereden met het idee dat ik mijn pony voor de laatste x in leven zou zien. Ze was heel ziek.
Ze is toen met spoed geopereerd en zij en het veulen hebben het beide overleefd. Dat veulen was Serenada.
Toen hebben wij haar verkocht, vanwege inkrimping, aan een "vriend". Maar dat bleek toch niet zo'n vriend. Want de lieve kleine Toena kwam in het handelaarswereldje terecht.

Gelukkig is ze daarna gekocht door hele aardige mensen, die haar gekocht hadden voor hun dochtertje. En daar had ze het goed. Kreeg afentoe foto's van Maftona in allerlei outfits. Zoals een rendierpakje!

En toen kreeg ik eind Januari een verdrietig mailtje van deze familie dat Maftona ingeslapen was ivm problemen met de hoefkatrol, Fase 4.
Ik schrok erg van dit berichtje en dit had deze pony absoluut niet verdient. Ik heb zelden zo'n lieve en door en door betrouwbare pony als Maftona mee gemaakt.
Vond dat dit toch even in het topic geplaatst moest worden.