Kubinec Nakomelingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Re: Kubinec Nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:08

Dit topic is al wat oud, maar toch wil ik even een reactie plaatsen mbt Maftona H.

Wij hebben Maftona H als 3 jarige in bezit gekregen om mee te fokken. Toen ze drachtig was heeft ze een hele heftige koliek aanval gehad. Toen ben ik met spoed naar Emmeloord gereden met het idee dat ik mijn pony voor de laatste x in leven zou zien. Ze was heel ziek.

Ze is toen met spoed geopereerd en zij en het veulen hebben het beide overleefd. Dat veulen was Serenada.

Toen hebben wij haar verkocht, vanwege inkrimping, aan een "vriend". Maar dat bleek toch niet zo'n vriend. Want de lieve kleine Toena kwam in het handelaarswereldje terecht. Ach gut

Gelukkig is ze daarna gekocht door hele aardige mensen, die haar gekocht hadden voor hun dochtertje. En daar had ze het goed. Kreeg afentoe foto's van Maftona in allerlei outfits. Zoals een rendierpakje! Lachen

En toen kreeg ik eind Januari een verdrietig mailtje van deze familie dat Maftona ingeslapen was ivm problemen met de hoefkatrol, Fase 4.

Ik schrok erg van dit berichtje en dit had deze pony absoluut niet verdient. Ik heb zelden zo'n lieve en door en door betrouwbare pony als Maftona mee gemaakt.

Vond dat dit toch even in het topic geplaatst moest worden.

Patrickv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:53

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 15:34

Nanne dit is helemaal waar.
Ik heb ook contact gehad met deze mensen en het is echt een triest verhaal.

@salayka je hebt ook een knappe kubibaby!

@Balder Ja bedankt ik ben ook erg blij met haar.
Al heeft zij volgens mij ook al erg veel meegemaakt en was ze erg bang toen ze bij ons kwam.We konden bijna niks met haar en nu.......
een half jaar verder kunnen we ALLES met haar.
Behalve haar achterbenen aanraken dit blijft een obsessie voor haar maar het gaat stukje bij beetje steeds meer vooruit.
en ze is idd de enige nakomeling van Maftona.

Hier een foto van Serenada (mijn schatje)
Afbeelding

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:50

Bimmetje, Serenada was als veulen heel aanhankelijk en zelfstandig. Maar vanaf het moment dat ze werd afgespeend sloeg ze helemaal om. Ze is naar mijn idee gewoon te vroeg afgespeend. Ze was er imo nog niet aan toe.

De obsessie met haar achterbenen weet ik niks van omdat ze maar korte tijd bij ons heeft gestaan. Miss ooit een wond opgelopen of iets dergelijks?

saliennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:05

hee,,
maftona H was mijn vriendins pony ze is overleden naja ingeslapen omdat ze vase 4 in hoecontrol had egt rtriest maar ja ik dee haar altijd helpen enzo maarja..en dat verhaal van nanne klopt ik bn 1 x mee geweest toen ze Maftona H wilde kopen ze heette nu Tweety!!!(L)
nu denkt iedereen dat serenada M ook hetzelfde had als Mafton H (Tweety)
xx

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 22:01

nou en dan vertel mij maar eens waarom iedereen dat dan denkt???
en wie is iedereen........

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:37

joelledsr schreef:
Wij hebben een kubinec 2 jarig hengstje. Gusar Khan.
Voor foto's kun je op onze site kijken, hoewel die nog van zijn veulen tijd zijn...
Ik moet ernstig de site bijwerken :j

Afbeelding
Hier is Gusar Khan ;) :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 07:01

wauw wat een mooi dier!
En die staart..... die is zo te zien heel wat dikker als van serenada haha.
wat een plaatje zeg!

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:55

Ik verzorg een pony die als vader Kubinec heeft. Moeder is Nalatonna.
Zij heeft idd ook een dunne staart en manen.
Door de opfok was het niet zo'n makkelijk paard maar nu is het eigenlijk een hele lieve knuffelkont maar tegenover de andere wel een beetje de leider.

Afbeelding
Afbeelding

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:41

Bimmetje schreef:
jaja sorry hoor ben idd nog niet zo thuis in de arabische traditie!
Maar goed ik doe mijn best.
Dus bij deze Kubinec X Maftona H.
Heb ik toch alweer wat bij geleerd. *D
Ik ben begonnen met een NRPS merrie en heb daarna alleen met KWPN en NRPS paarden gereden.Dus vandaar.Ook zit ik in de shetlanders heb er zelf 2.Ook die geven alles aan met de vaders dus was het voor mij een gewoonte.Ik ben altijd gek op de volboed arabier geweest dus zodoende heb ik er nu eindelijk 1 gekocht.Ik zag haar en was meteen verliefd.En van horen vertellen blijkt het een hele goede merrie te zijn en ze is erg lief en erg leergierig.
Bedankt voor jullie websites van kubinec maar die ken ik allemaal al heb er mezelf al erg in verdiept.Kon haar moeder helaas ook niet vinden nu heb ik via via toch nog een foto kunnen bemachtigen.
Ook bedankt voor de foto reacties vind het erg leuk en hoop op nog meer foto's van jullie kubinec nakomelingen.

hoihoi,
ik heb geen nakomeling van Kubinec, maar ik heb net een volbloed arabier gekocht. de stal waar ik hem kocht, daar stond een jaarling van Kubinec te koop. De stal heet Coaching Hippic, weet niet of je er wat aan hebt.

Salinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:14

Maftona H is op 7 jarige leeftijd ingeslapen, het was de pony van mijn oude vriendin Lindie,
ze heette bij haar Tweety. ze had Fase 4 hoefcontrol, ze waren net goed op weg met de dressuur

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 21:16

Salinaaa schreef:
Maftona H is op 7 jarige leeftijd ingeslapen, het was de pony van mijn oude vriendin Lindie,
ze heette bij haar Tweety. ze had Fase 4 hoefcontrol, ze waren net goed op weg met de dressuur

Maftona was 5 jaar helaas.