Zambuka (Scandic x Biotop)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Re: Zambuka (Scandic x Biotop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 02:58

adnil35-- Volgens Sjeffri was jij er vrijdagavond ook, jammer dat we elkaar niet getroffen hebben, hij had jou nog wel gesproken gaf hij aan.

Ik was natuurlijk erg nieuwsgierig en heb het met hem over je merrie gehad en zoals ik het nu in kan schatten kun je een zeer goed bewegend veulen verwachten, ik wil heel graag komen kijken zogauw het geboren is.
Ik ben, enkele jaren gelden, nog met mijn kont nog op de Widor-merrie gaan zitten { Gilia } en was danig onder de indruk van haar vermogen en inteligentie, dit zit er bij jouw merrie allemaal in en wees er vooral erg gelukkig mee.

Wij hopen volgend jaar op een merrie van Zambuka uit de Rubiquil x El Corona en stiekum verwacht ik een toppertje van deze combi waar we weer mee verder kunnen.

Van hier vandaan alvast sterkte in de komende spannende periode en heel veel succes gewenst.

horsefamily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:46

Ik heb een 3jarige merrie Athena-G uit UnitedxGribaldi , met een zeer goed achterbeen en een mooie voorhand maar ze zou iets meer lengte in haar lijf mogen hebben.
Heeft er iemand enig idee of Zambuka uit Scandic hierbij van toegevoegde waarde kan zijn.

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:57

krackertje schreef:
Cara---kwestie van iemands manier van denken volgen, ik zal aan Sjeffri doorgeven dat jij het goed gedaan vind van hem, daar zal hij zeer blij mee zijn.

Nu maar hopen dat Zambuka niet te snel ons landje verlaat, er is erg veel interesse vanuit het buitenland voor hem dus wij zullen op zeer korte termijn de merrie laten dekken, ze laat een regelmatige cyclus zien.

Ik heb vandaag al veel mensen gesproken met name vanuit Gelderland en Zuid Holland, ook daarvandaan is er veel interesse voor hem.

Daar Zit Sjeffri helemaal niet op te wachten geloof ik,op mijn mening,maar dat neemt niet weg,dat ik het bewonder,als iemand deze prestatie levert,dat mag gezegd worden.
Dat getuigd inderdaad van inzicht in combinaties die gemaakt worden en een goed oog op zaken .
Dus petje af en dat vind ik voor iedere fokker die iets dergelijks voor elkaar krijgt.
Zambuka is een erg goed product , uit vakmanschap geboren denk ik dan en wat al niet meer.
Als hij past op je merrie,kan dat een mooi veulen betekenen,maar dat geldt voor alle passende hengsten , met kwaliteit.
Dus , fijn , voor ons allemaal,dat er mensen zijn , die het voortouw trekken in fokkerij en daar over nadenken!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 17:50

Er wordt al gespeculeerd dat er vanuit Duitsland flink geboden is op Zambuka en dat hij misschien al verkocht is.

Even geschakeld met Sjeffri, het klopt dat er vanuit Duitsland interesse is en ja de heren zijn met elkaar in gesprek geweest, hij is in ieder geval nog niet verkocht.

Wel natuurlijk geregeld dat onze merrie zowieso gedekt wordt met Zambuka of hij nu verkocht wordt of niet Haha! Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 17:56

Daar zal die beste man blij mee zijn dat jij dat hier neer zet Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:12

Die beste man speelt geen verstoppertje en weet van de speculaties af.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 20:07

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 02:01

Nou, Gelderland en ZuidHolland zouden wel iets makkelijker zijn dan Duitsland misschien.

WandaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:12

Leuk om mezelf tegen te komen op dit forum.
Tilia hebben wij destijds als 2 jarige gekocht en heel veel succes mee gehad.
Gilia is bij ons geboren, door mij aangereden en aan Sjef verkocht.
Hij is bijzonder succesvol, heeft prima keuzes gemaakt.
Luchtzuigen hebben ze nooit bij ons gedaan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:51

Ik was eigenlijk niet zo heel erg gecharmeerd van de manier waarop Zambuca werd voorgesteld.

Afbeelding

Afbeelding

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:16

Klopt maar dat is een kwestie van er door heen kijken, er komen veel hengsten langs die ik graag anders gereden zie worden en ook daar geldt dat je dat moet proberen mee te nemen in je beoordeling van zo`n hengst.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:19

Dat doe ik ook heus wel, was gewoon een constatering.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 01:33

fokfanaat, je hebt mijn inziens ook gelijk, mijn reactie was niet negatief bedoeld.

WandaV, leuk de fokster van Gilia, wat een geweldig merrie heb je op je naam als fokster staan. Zambuca laat veel goede dingen zien vanuit zijn moederlijn, een en al herkenning voor ons.

Cara, even voor de duidelijkheid, er is interesse voor Zambuka vanuit Gelderland en Zuid Holland om hem te gebruiken als dekhengst dus niet om aan te kopen, aankoopinteresse is er vanuit Duitsland.
Waar hij ook komt te staan, voor de Rubiquil-merrie is de dekking goed geregeld.

Gisteren is de Rubiquil-merrie op de foto's gegaan en honderd procent goedgekeurd en dat uit een moeder die ook goed was op de foto's, dat geeft de burger moed. Nu nog drachtig worden en dan uitkijken naar 2009.

specialb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 17:48

Is er niet uit alle delen van het land , interesse om Zambuka te gebruiken ?lijkt me fris bloed in de KWPN fokkerij,met de bloedvoering die hij heeft.Jammer om zo'n hengst naar het buitenland te laten vertrekken.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:11

krackertje schreef:
Klopt maar dat is een kwestie van er door heen kijken, er komen veel hengsten langs die ik graag anders gereden zie worden en ook daar geldt dat je dat moet proberen mee te nemen in je beoordeling van zo`n hengst.

Mee eens

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 02:20

specialb schreef:
Is er niet uit alle delen van het land , interesse om Zambuka te gebruiken ?lijkt me fris bloed in de KWPN fokkerij,met de bloedvoering die hij heeft.Jammer om zo'n hengst naar het buitenland te laten vertrekken.

specialb, er is zeker vraag naar deze hengst en ja vanwege het frisse bloed zoals je al aangeeft. Direct na de hengstenkeuring bleek dat er al veel mensen interesse in hem hadden, de telefoon ging met grote regelmaat i.v.m. vragen naar de merrielijn etc, datgene wat ik hier aangeef is dus ook uit eerste hand.

specialb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 00:24

Nou die moederlijn dat zit wel goed denk ik zo,daarbij gaat hij nog wat maat bij pakken denk ik,(ook dankzij die moederlijn),de moederlijn van vaders kant is wat minder aan de maat,( maar wel een goede afstamming ook) dan de directe merrielijn,dus dat moet wel goed komen,hij heeft nog een tijdje te groeien en tot bloei te komen.
Ik vermoed dat er een run op hem komt,vooral vanwege zijn hele sterke achterhand.

specialb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:05

Jammer dat ie misschien vertrekt, ga eens informeren naar de mogelijkheden betreft een inseminatie,voor het te laat is!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:43

specialb - ik hoop dat hij dit dekseizoen nog hier blijft, wat voor een merrie wil jij dekken met Zambuka ?

Sjeffri heeft afgelopen week bij ons een merrie aangekocht om te dekken met Zambuka, daar verwacht ik van dat dat volgend jaar een best veulen zal opleveren.

Ja die sterke achterhand is iets wat veel dekhengsten missen tegenwoordig, met Zambuka eindelijk weer een hengst die echt een motor heeft.

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:39

krackertje schreef:
Sjeffri heeft afgelopen week bij ons een merrie aangekocht om te dekken met Zambuka

Geruild met een dekking voor je Rubiquil merrie?! Prima deal Clown

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:55

sprakeloos schreef:
krackertje schreef:
Sjeffri heeft afgelopen week bij ons een merrie aangekocht om te dekken met Zambuka

Geruild met een dekking voor je Rubiquil merrie?! Prima deal Clown

Goh sprakeloos leg eens uit, blijkbaar weet jij meer dan dat ik weet en laat ik nu toch echt een gesprekspartner zijn geweest in deze verkoop?

Duidelijk is wel dat je geen benul hebt Haha! Haha!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:22

Miss. is het sprakeloos ook opgevallen dat er op dit topic nogal dweperig gedaan wordt door
enkele bokkers over een hengst, die in Ermelo voortdurend met de tong uit de mond zn
rondjes liep en het voordeel van de twijfel kreeg?
En na een rondje den Bosch zo ongeveer de ontdekking van dit jaar gaat worden.

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:23

misterA schreef:
Miss. is het sprakeloos ook opgevallen dat er op dit topic nogal dweperig gedaan wordt door
enkele bokkers over een hengst, die in Ermelo voortdurend met de tong uit de mond zn
rondjes liep en het voordeel van de twijfel kreeg?
En na een rondje den Bosch zo ongeveer de ontdekking van dit jaar gaat worden.

Je raakt er aan gewend he;
Vorig jaar mochten bij Scandic liever vandaag dan morgen de ballen eraf, na Den Bosch '08 kunnen de ballen niet groot genoeg zijn.
Dayano mocht als halve springholsteiner meer dan 200 nederlandse merries bedienen om dressuurkwaliteiten te verbeteren, nu mag ie in belgie voor een handjevol merries zn werk doen.
Spielberg heeft naar aanleiding van één over de kop getrokken foto in alle hippische bladen meer dan 600 merries gedekt...
Sir Oldenburg laat met zijn lakzwarte kleur en imposante verschijning de harten van half commercieel-dressuurminded DenBosch sneller kloppen met het voorbeengebruik die ik in de Oregontrofee enkele uren later ook mocht aanschouwen..
Nu wordt Scandic zoon Zambuka, niet komende uit een bovengemiddelde merrielijn, geslaagd met een nette verrichting na één goed optreden in Den Bosch compleet de hemel geprezen alszijnde de 'verlosser met een motor'....

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:27

Leuke samenvatting Sprakeloos; zoals je het omschrijft moet ik er wel erg om lachen ROFL
Lekker cynisch!!

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:03

haha! ik had t niet beter kunnen zeggen sprakeloos Vork