IJslandse/Besmannick Hoeve Ommen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sione

Re: IJslandse/Besmannick Hoeve Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:33

ik reageer even. Kwam per toeval op dit topic. Ik ben bijna buren van de desbetreffende hoeve.
Ze zijn al een tijdje van het bedrijf af (2 weken ofzo nu) de laatste paarden zijn afgelopen zaterdag weggehaald. Hoeve staat helemaal leeg. Geloof (als ik berichten in dorp mag geloven) dat nieuwe eigenaar het op wil knappen en wil doorverkopen.

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:05

Ik ben er 1x lang geleden geweest (volgens mij 2005, zomer). Volgens mij had ik Tipp, isabelkleurig. IJslander virus was aangeslagen in dat jaar. Knipoog

Reyndir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:44

@ Myra: zomer 2005 is nog niet zo lang geleden.
Ik ben er in de zomer en de winter van 2001 op kamp geweest. Mijn eerste ijslanderkamp was daar.
Eerst in de zomer op Laepi en Blesi gereden en in de winter op Trygger.
Pipar, Nonnie en anderen die Heidi al heeft genoemd ken ik ook nog. Tolta alleen als klein veulentje, toen ik haar voor het eerste zag, mocht ze voor het eerste de wei in met haar moeder.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:46

Ik ben er geweest in 2005 en 2006. Mijn IJslandervirus is daar geboren.

Ik heb gereden op Isold (jonge merrie, schimmel), Hrafn (jonge ruin, bruin) en op Odinn (grijze hengst) Lachen

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:47

Reyndir schreef:
@ Myra: zomer 2005 is nog niet zo lang geleden.
Ik ben er in de zomer en de winter van 2001 op kamp geweest. Mijn eerste ijslanderkamp was daar.
Eerst in de zomer op Laepi en Blesi gereden en in de winter op Trygger.
Pipar, Nonnie en anderen die Heidi al heeft genoemd ken ik ook nog. Tolta alleen als klein veulentje, toen ik haar voor het eerste zag, mocht ze voor het eerste de wei in met haar moeder.

Das toevallig!!! zou t kunnen dat ik jou ken? (tenzij je geen meisje bent Knipoog ) Met mijn kamp was er een meisje dat 's zomers op blesi en laepi reed en in het winter kamp op trigger.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:15

@suusje_laar: ik ken bakkus wel! Ik was tijdens de ponykampen van 2003 (denk ik) helemaal gek van hem, toen was hij nog niet beleerd maar stond met de andere ruinen op stal.

Ik heb tot afgelopen winter gereden bij gerrit en froukje (naja we kregen les van jan-sander) en ik heb eigenlijk zo goed als alle paarden van de laatste jaren wel gereden.
Ik las ook al iets over tip: Ik heb op hem mijn tweede kamp gereden en toen is echt mijn ijslandervirus opgedoken! Wat was dat een leuk paardje zeg!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:21

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:52

Ben er gisteren met ouders even langs gereden en alle paarden zijn weg... 't ziet er trouwens nog steeds mooi uit Tong uitsteken Ik wil ook nog altijd een plek met zulke mooie uitrij gelegenheden.

Zijn er nog mensen die Sölvi daar gereden hebben?

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:47

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:26

Ahh, op die eerste foto staat Gledi, wat een snoesje zeg!
Daar heeft mn zusje van de zomer op gereden, is nu verkocht.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:28

Ik ik ik... Is een tijd terug ook een topic over geweest en vele herkenden elkaar. Ben er een aantal keer op kamp geweest en ook meerdere weken achter elkaar. Was fan van Or, Osp en heb ook Katina gereden... LEUK!

suusje_laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:58

weet iemand miss ook of het daar nu nogsteeds leuk is nu ze zijn verhuist?/

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:04

Ik ben 2x op de besmannick hoeve geweest! De eerste keer met een groepje onervaren ijslanderrijders en dat was erg leuk. Hele leuke buitenrit gemaakt en lekker gegeten.

De tweede keer waren we met een groep ervaren ijslanderrijders en werden voor ons de jonge paarden (3mdn onder t zadel) uit de wei geplukt! De rit was een grote zooi, maar heel erg gelachen vooral met elkaar. De paarden waren leuk maar dus nog erg onervaren en gooiden alle gangen nog door elkaar. Was op zich niet zon punt, maar was van te voren niet gemeld dat ze zo kort onder het zadel waren.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:45

suusje_laar schreef:
weet iemand miss ook of het daar nu nogsteeds leuk is nu ze zijn verhuist?/

Er staan geen paarden meer, het staat leeg, ik ben er pas nog langs gekomen. Wat de volgende eigenaar ermee gaat doen weet ik niet, maar nu is het niet de moeite waard denk ik.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:13

Ik denk dat suusje-laar bedoelde of het op de nieuwe plek ook nog steeds leuk is. Ik ben er nog niet geweest, maar heb zowel in ommen als in langedijke een leuke tijd gehad. Ik ga er vanuit dat het hier dus ook leuk is!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:55

Ik ga binnenkort weer een rit maken daar hopelijk, maar als ik het meer zie en de omgeving, dan denk ik dat t er zeker ook leuk zal zijn!

Alhoewel ik Langedieke ook heel erg zal missen.
Dat was zo'n heerlijk plekje!

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:04

Ze gaan naar Sellingen verhuizen (zie website -adres-)
Sellingen ligt in de prov. (Oost)Groningen, vlakbij Bourtange, Vlagtwedde en Onstwedde.
Is een mooi bosrijk gebied met vele uitrijmogelijkheden.

Groetjes,
Liza

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:30

Daar zitten ze alweer een tijdje hoor.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:57

Ben er laatst ook geweest, mooie plek hebben ze daar! Beetje jammer dat er vrij weinig land beschikbaar is, ze moeten ook in de zomer bijvoeren en de paarden staan allemaal verspreid over een aantal stukken.

Zondag ga ik er weer heen, ik ben daar leiding met de paardenkampen. Heb er superveel zin in, vind het altijd heerlijk om daar rond te lopen! Lachen

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:24

Sim0ne schreef:
Daar zitten ze alweer een tijdje hoor.

ohh..wist ik niet, ik dacht sinds kort Knipoog
Wanneer zijn ze daar officieel heen gegaan dan Simone?

Mooi plekje was Langedijke, jammer dat het verkocht is maar daar zal wel een reden voor zijn geweest.

LauraMc schreef:
Ben er laatst ook geweest, mooie plek hebben ze daar! Beetje jammer dat er vrij weinig land beschikbaar is, ze moeten ook in de zomer bijvoeren en de paarden staan allemaal verspreid over een aantal stukken.

Zondag ga ik er weer heen, ik ben daar leiding met de paardenkampen. Heb er superveel zin in, vind het altijd heerlijk om daar rond te lopen! Lachen

Ik dacht dat ze juist er meer mee vooruit gingen kwa hoeveelheid weiland maar dat is dus niet zo? wat jammer maar daar maakt het niet minder om natuurlijk.
Leuk dat jij de ritten daar begeleid en dat jij je er zo naar je zin heb Knipoog
Hoeveel paarden hebben ze nu? Ik begreep dat er al heel wat verkocht was.

Veel plezier Zondag en de aankomende weken!

Groetjes,
Liza

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:26

Ze wilden het rustiger aan gaan doen dacht ik, kleinschaliger.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:04

Ja inderdaad.
En het is zeker een mooi plekje, alleen omdat de paarden zo verdeeld staan is het voor Gerrit nog steeds vrij druk, zeker omdat alles ook bijgevoerd moet worden.

Elfje_Braam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:00

Hey,

Leuk topic! beetje off topic maar.... Ik heb sinds kort een dochter van Seifur X Frigg (als iemand info heeft over hoe de nakomelingen van Seifur zijn, graag!!! Ik ben benieuwd of ik overeenkomsten zie) Ze is 5 jaar, prachtige achterhand en nog een beetje dik van de opfok... Laat al aardig wat tolt zien en ben bezig met het inrijden (afgelopen 27 juni 5 geworden) Ze heeft behoorlijk wat karakter en is erg pittig. Leert wel snel!

Anyway.... Ik heb haar dus bij een fokker die al zijn paarden van de Besmaninck heeft... Die vertelde mij dat ze falliet waren? (hij woonde er schuin tegenover... goed is daar een groot begrip met al het weiland daar...) en ergens anders weer opnieuw dan gingen beginnen... Het was wel een heerlijke plek! Maar als ze richting Bourtange gaan hebben ze daar ook genoeg uitrij mogelijkheden..

Voor zover ik weet staan de hengsten etc nogsteeds ter dekking.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:41

@elfjebraam: ik had je via IF al wat info gegeven! Wat ik begreep zijn ze niet failliet, maar gewoon verhuisd.
Die mensen waar jij je paardje hebt gekocht, waren toch niet echt fokkers? Ze fokten toch maar op heel kleine schaal?

Elfje_Braam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:22

@ Balli,

Klopt ze fokte op kleine schaal, wel hebben ze 2 jonge hengstjes en eigenlijk elk jaar wel een veulen vertelde hij maar door prive omstandigheden zijn ze hiermee gestopt.. Waren inderdaad hobbyfokkers! hele vriendelijke mensen. Ze hebben nog een dochter van Seifur te koop staan overigens. (misschien dat ze al verkocht is)