Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

[***] schreef:Ik ken helemaal niemand die alleen leeft van de paardenfokkerij.
Zelfs de grotere stallen leven van de handel en doen de fokkerij er nog voor de hobby bij, want aankopen is altijd nog voordeliger dan zelf fokken.
kaatje77 schreef:Als je echt besluit om ervoor te gaan, doe het dan in een neventak van de paardenhouderij.
Zorg dat je uit een andere bron vaste inkomsten hebt en als je graag met paarden werkt, zit ik te denken aan een manege/ c.q. pensionstal/ paardenrusthuis.
Met een vast aantal boxen en vast bezetting kun je je eigen vaste inkomen genereren en daarnaast een stal apart met je eigen fokmerries.
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een pensionmstal op onze nu nog van oomlief zoogkoeienboerderij en we zijn al 2 jaar bezig met het wijzigen van vergunningen en allerlei regels.
Als alles ons goeg gezind is, hebben we eind volgend jaar! groen licht dat het van ons KAN zijn en mag ik eindelijk beginnen met mijn lang gekoesterde wens.
Nu moet ik in de tussentijd verplicht weer voor een baas aan het werk, omdat er wel vaste lasten zijn en als er geen geld binnenkomt kunnen we straks niet eens meer eten kopen om het zo maar grof te verwoorden.
Zorg dat je met een perfect businessplan naar de bank gaat.
De bank heeft mij groen licht gegeven, maar ik wacht totdat het bedrijf op onze naam komt, ik wil ons huis nl niet als onderpand hebben.
Heel veel succes.
Wil je wat weten, dan hoor ik het graag.
?
... mij is ook een keer gezegd dat Amerika een land is van de paardenfokkerij omdat daar al snel jou hengsten en merries bekend zijn, omdat er veel reclame wordt gemaakt. Is dit zo?
en dat was nog maar een 3jr.Cassinixlandgrafxramiroxladalco.
eilander schreef:Ga helemaal met je mee .Montender!
En investeer maar in een hele goede fokmerrie want de aanschaf is eenmalig maar de dekgelden en onkosten blijven hetzelfde en de veulens leveren (als het goed is ) behoorlijk meer op.

dan ga ik gewoon alleen nog genieten van de paarden, beetje paardenfokken, beetje opfok enz... dromen worden best werkelijkheid, maar vaak op een andere manier en als je ouder word ga je ook anders kijken.

Excuseme schreef:[***] schreef:Ik ken helemaal niemand die alleen leeft van de paardenfokkerij.
Zelfs de grotere stallen leven van de handel en doen de fokkerij er nog voor de hobby bij, want aankopen is altijd nog voordeliger dan zelf fokken.
Altijd??