Dekbeperking!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 14:42

Kijk, volledig gelijk in hoor. Dat weet ik, maar persoonlijk denk ik dat het valt en staat met kwaliteit en niet met kwaniteit. Dat is de reden dat ik niet zo hou van korte termijn planning maar van lange. Ze zouden beter eens gaan investeren in de toekomst.
Enfin, we zien hoe het met het KWPN aan het gaan is.
Nog even over de hengstenhouder, het is waar dat ze dan minder omzet hebben maar misschien hebben ze dan wel betere nakomelingen van hun hengsten waardoor ze misschien niet op wacht worden gezet?
Ik denk dat met een dekbeperking misschien fokker en hengstenhouder meer aan het denken worden gezet.
Als de prijzen van het dekgeld nog omhoog gaan gaat misschien een fokker die klakkeloos fokt niet zo maar een bepaalde hengst pakken en misschien toch nog iets beter er over nadenken voordat hij zijn veulen goedkoop kan verkopen i.p.v dat hij zijn kosten er uit heeft?
Misschien kan het KWPN fokker en hengstenhouder tegen moet komen? Waardoor het KWPN fokproduct weer meer waarde krijgt op nationaal en internationaal vlak?
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 02-12-02 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:56

Citaat:
Misschien kan het KWPN fokker en hengstenhouder tegen moet komen?

Vertel me dan even wie het KWPN is.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:02

Troef schreef:
Citaat:
Misschien kan het KWPN fokker en hengstenhouder tegen moet komen?

Vertel me dan even wie het KWPN is.?

Dat zijn wij, de leden.
Dat zou dus inhouden dat je extra moet gaan betalen om NIET te kunnen dekken bij de hengst van je keuze Haha!
Weinig kans dat dat er door komt.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:01

Maar als dat zo is dan zijn de leden (het KWPN) toch niet helemaal goed bezig. Iig, naar wat ik hier zo hoor op Bokt zijn er toch een aantal niet tevreden over het KWPN. Hoe komt het dan dat de leden er niks aan doen.
Kan zijn dat ik het verkeerd zie, het is niet flauw bedoelt oid, maar gewone interesse.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:09

Bij het KWPN hebben paarden namen, en de leden nummers Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:11

chantal1 schreef:
Maar als dat zo is dan zijn de leden (het KWPN) toch niet helemaal goed bezig. Iig, naar wat ik hier zo hoor op Bokt zijn er toch een aantal niet tevreden over het KWPN. Hoe komt het dan dat de leden er niks aan doen.
Kan zijn dat ik het verkeerd zie, het is niet flauw bedoelt oid, maar gewone interesse.

Het KWPN heeft vele duizenden leden in 3 fokrichtingen (rij-, tuig- en gelders paard) die weer zijn opgedeeld in verschillende regio´s.
Via ledenvergaderingen kunnen de leden mee discussiëren en mee beslissen.
Het is echter een feit dat van al die duizenden leden maar een klein gedeelte gebruik maakt van die mogelijkheid.

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:43

Citaat:
vele duizenden leden

Meen 28000. Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:56

greetje schreef:
Bij het KWPN hebben paarden namen, en de leden nummers Haha!

Hmmm, had ik als username ook 533232 kunnen kiezen Haha!
Oeps, vreselijk off-topic.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 09:38

Het KWPN is een democratie. Dat wil zeggen als 51% van de leden het niet eens zijn met de 49% anderen, dan kunnen die 49% zo hoog en laag springen als ze willen, maar er wordt waarschijnlijk niet naar geluisterd.

Verder zal het zo zijn dat leden meestal geen direkte inbreng hebben, maar alleen via ledenvergadering of door bestuursleden te stemmen.

Een bestuurslid in wat voor vereniging ook, met wat voor leden dan ook, is bij voorbaat een pispaal. Dus, het is altijd ontzettend moeilijk om goede bestuursleden te krijgen die dit geheel onbaatzuchtig doen. Degenen die het echt goed voor hebben met het stamboek, worden namelijk even hard afgeschoten als diegenen die het vooral voor eigen gewin doen. Wie denk je dat er het langste overblijft?

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:01

Citaat:
Degenen die het echt goed voor hebben met het stamboek, worden namelijk even hard afgeschoten als diegenen die het vooral voor eigen gewin doen. Wie denk je dat er het langste overblijft?

diegenen die het vooral voor eigen gewin doen. Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:05

Troef schreef:
Citaat:
Degenen die het echt goed voor hebben met het stamboek, worden namelijk even hard afgeschoten als diegenen die het vooral voor eigen gewin doen. Wie denk je dat er het langste overblijft?

diegenen die het vooral voor eigen gewin doen. Knipoog

Daar gaat de penny-droom...

(oeps, mijn eerste oneliner buiten de slowchat... Schijnheilig )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:57

Goh hij doet het weer Haha! (of topic) eventjes dan. De belangenverstrengelingen binnen het KWPN zijn 1 de handel/hengstenhouderij 2 degenen die het binnen het stamboek officieel voor het zeggen hebben en wiens belangen weer verstrengeld zijn met groep 1 en daarna de meerderheid, de fokkers die weer onder te verdelen zijn in 1,2 en dan de overgrote groep 3 zwijgende meerderheid.
Deze laatste groep is echter zo hetrogeen en wordt door 1 en 2 dermate op hun plaats gehouden dat er van inspraak nooit sprake is. Ik heb nog nooit een enquete van het KWPN gezien (b.v. IDS) waar de fokkers via gerichte vragen een stem mogen uitbrengen over zaken zoals degene waar dit topic over gaat. Overigens is het idee al heel oud 25 jaar geleden werd het idee al opgeworpen om jonge hengsten gelimiteerd alleen jonge stermerries te laten dekken. Om zo een interval snel te kunnen zien. En toen bestond er nog een deklimiet voor alle hengsten.