Sportprestaties Sir Oldenburg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

albertje

Re: Sportprestaties Sir Oldenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:07

wij hebben sir oldenburg gezien op de hengstenshow in tolbert. Leuke hengst om te zien en super beweging van de voorhand. Achterhand kon meer. Ik heb met de begeleider van de hengst gesproken en die wist te vertellen dat het een paard is met een super karakter rustig en betrouwbaar maar als hij de ring in moet dan is hij er. De hengst stond er tenslotte heel braaf en geduldig, niet meppen enz maar gewoon braaf op zijn buurt te wachten. Ik was toch zeer onder de indruk. Leuke hengst.

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:46

op you tube staan 2 video's bekijk die maar eens en dan hebben we het dan nog wel een keer over het achterbeen

ceejeepopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:21

ik ben ook bij de hengstenshow in tolbert geweest!
echt, wat had dat beest een mooie voorhand.
leek net of hij zweefde!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:25

Ik heb deze hengst ook gezien in Tolbert en iemand wist mij te vertellen (met een vraagteken in het verhaal) dat deze hengst zelden onder het zadel gepresenteerd wordt. Ik zou daar wat achterdochtig van worden, nu ik hier wat lees over een niet al te fijn karakter begint bij mij een optelsom te dagen.

ceejeepopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:39

ceejeepopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:42

waar staat in dit topic dan iets over slecht gedrag?
zou ik wel willen weten (A)
ben aan het kijken voor mijn merie Haha!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:01

sandradeboer schreef:
Heb net ingelogd op horsegate.com en het forum bezocht.

Een onderwerp gevonden over Sir Oldenburg betreffende zijn karakter en sportprestaties.

Over sportprestaties wordt niets genoemd op deze duiste 'bokt' site. Over karakter van de hengst en de nakomelingen zijn de 14 reacties op de TS unaniem.
Sir Oldenburg is door één persoon een aantal malen real life gezien en zij omschrijft hem als uitermate nerveus en moeilijk te rijden. Zij gaf aan die dwarsheid vaker bij hem te hebben gezien.

Ook zijn er verscheidene reacties waarin over 3 jarigen gesproken worden die amper zadelmak te krijgen zijn. Genoemd worden termen als nukkig en nerveus.

Wel zijn de veulens superplus in het exterieur en beweging. Ze zijn bergop gebouwd, bewegen dito en hebben allemaal een donkere robe. De enige bemerking die ik op dit forum lees is dat het middenstuk van de nakomelingen erg lang is en dat de verbinding tussen rug en lendenen beter zou moeten zijn.

Ik ben op basis van deze beknopte reacties toch wel erg benieuwd, dat als hij naar het verrichtingsonderzoek mag, hoe de 5-daagse test uit zal vallen.

Hij is natuurlijk nog niet goedgekeurd, maar op basis van dit verhaal, waarvan je de betrouwbaarheid om dat het aantal reacties erg weinig is misschien niet als enige waarheid moet zien, is mijn enthousiasme aardig getemperd. Ga in 2008 voor een hengst die zich in Nederland bewezen heeft. Knipoog

Ik refereerde naar deze post.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:09

Ik heb de hengst gezien voor de schermen en achter de schermen, wat vooral erg positief opviel was het feit dat deze hengst zo enorm braaf was, wij hebben er nog een foto van mogen maken achter de schermen, zijn voorbrenger vertelde dat hij enorm braaf is uitzonderlijk gewoon, zowel thuis en als mee van huis. En in de ring is hij er helemaal bij dat bleek ook wel.

Zijn achterhand is echter wel iets wat imo iets sterker had mogen zijn, maar hij is mij zeer positief opgevallen in Tolbert.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:20

uffie schreef:
zijn voorbrenger vertelde dat hij enorm braaf is uitzonderlijk gewoon, zowel thuis en als mee van huis.

Wat verwacht je dat zo iemand zou zeggen Verward

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:32

paard ook gezien en dat zegt genoeg plus als je de video op you tube bekijkt zie je dat de hengst de rust zichzelf is geen zwaaiende staart en de oortjes constant naar voren plus een goed achterbeen. Zegt mij genoeg.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:40

@ Albertje: mij zegt dat niet alles hoor. Vergeet niet dat er een zeer kundige ruiter op zit. Hij kan op dat moment heel braaf zijn geweest maar dat wil niet zeggen dat hij dat altijd is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:12

sarabande schreef:
uffie schreef:
zijn voorbrenger vertelde dat hij enorm braaf is uitzonderlijk gewoon, zowel thuis en als mee van huis.

Hier kun je het afstammelingerapport vast maken...
http://www.pferdebilder.de/default.asp? ... burg&ssid=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 01:10

sarabande schreef:
uffie schreef:

Als ik de hengstenhouder bel die mijn merries heeft geinsemineerd dan antwoordt hij toch echt eerlijk dat de hengst lastig is of braaf.

Tuurlijk zullen ze niet allemaal zo zijn, maar ik geloof niet dat iemand er baat bij heeft om te roepen dat een hengst braaf is, terwijl deze lastig is. Je maakt je zelf nogal ongeloofwaardig op deze wijze.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:49

sarabande schreef:
uffie schreef:

ROFL
OMG en wie mag jij wel niet zijn dan de reller of all times hiero, zo had ik al gehoord van velen.

Maar goed speciaal voor jou een uitleg omdat je waarschijnlijk niet helemaal snapt wanneer een hengst braaf is of niet Rolleyes
Als ik er bij sta en geen minuutje maar toch wel 10 minuten en de hengst is zowel naar mij en in de omgeving waar andere paarden, merrie's veulen e.d. en hij staat er echt heel rustig en braaf, dan is die imo erg braaf.
En ik heb dan ook al wel heel wat hengsten meegemaakt, maar deze was erg rustig en braaf, uitzonderlijk in zo'n omgeving.

Ik zou zeggen neem een voorbeeld aan je eigen onderschrift, en ga niet gelijk uit van dat iedereen hier die reageert een penny is ofzo Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:16

sandradeboer schreef:
Wie kan iets zeggen over de sportprestaties van Sir Oldenburg zelf?

Zijn er mensen die de hengst persoonlijk kennen? Wat is zijn karakter?

Dit was de vraag in dit topic,
Dat een 10 jarige hengst geleerd heeft, zeker in Duitsland, om braaf aan de hand te staan en te lopen geeft geen enkel antwoord op die vraag en zegt niets over zijn karakter als hij echt aan het werk moet.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:42

sarabande schreef:
sandradeboer schreef:
Wie kan iets zeggen over de sportprestaties van Sir Oldenburg zelf?

Zijn er mensen die de hengst persoonlijk kennen? Wat is zijn karakter?

Dit was de vraag in dit topic,
Dat een 10 jarige hengst geleerd heeft, zeker in Duitsland, om braaf aan de hand te staan en te lopen geeft geen enkel antwoord op die vraag en zegt niets over zijn karakter als hij echt aan het werk moet.

Ik vraag me af wie nou wel hem irl heeft meegemaakt en wie niet, wat het was absoluut geen gedresseerd aapje die baarf aan de hand moest staan, maar gewoon braaf stond, daar zit een heel verschil in.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:41

sandradeboer schreef:
Mansolein schreef:
Sorry misschien een beetje off topic maar ik vind het een fantastische hengst. Ik zou het super vinden als hij er door komt bij het kwpn. Hebben Reesink en Nijhof hem gekocht dan ?

Ja, deze heren hebben hem gekocht op de veiling (waar Zhara-Obertje ook geveild zou worden, ben de naam even kwijt) afgelopen najaar. Ik meen voor een bedrag van 240.000euro. Er was veel belangstelling van de hengstenhouders uit Nederland voor deze zwarte. Ook wel te begrijpen. Een bloedlijn die nieuw en vers is binnen de dressuurpaardefokkerij uit een beste Holsteiner stam. Garantie voor balans en een goede galop Vingers aflikken

Ja klopt daar heb ik hem ook gezien hij werd daar aan de hand voorgesteld .... weet niet hoe hij op stal en verder inomgang is maar vond hem toen erg stout maar erg comercieel kleurtje en aftekeningen en beste bewegingen (vooral voor mensen die gek zijn op een paard dat zijn voorbenen naar zijn neus kan krijgen terwijl hij draaft Tong uitsteken )van achter doet ie weinig ...zijn rug leek iets kort ... maargoed ben een leek in het paardenwereldje ... Haha!

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:59

ceejeepopp schreef:
Hier heb ik wel een filmpje van onder het zadel..

http://www.youtube.com/watch?v=9p7umXhEMaI

Ik ben ook naar deze hengst wezen kijken voor een merrie van me.
Maar eerlijk gezegd valt mij het achterbeen ook tegen...
Tevens op het bovenstaande filmpje en andere filmpjes die wel op internet te vinden zijn.

Aan het touwtje is het wel wat beter, maar ik blijf het idee houden dat hij in "2 stukken" beweegt.

Wanneer ik filmpjes van hem onder het zadel zie, vraag ik mij dan ook af of deze hengst nog wel veel verder kan verzamelen. Daar zijn die Duitsers toch ook niet vies van, maar heb nog geen beelden gezien waarin hij een pasje richting de passage gereden wordt.
Ik verwacht dat zijn achterbeen gewoon niet snel/actief genoeg onder kan komen.

Echter: Op ieder potje past een dekseltje. Je zult alleen wel een merrie met een goed achterbeen moeten hebben, vrees ik, om bij deze hengst succesvol te willen dekken...

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:47

Gek eigenlijk, ik vind hem onder het zadel beter dan aan de hand.

En hij is natuurlijk niet zomaar bij zoveel stamboeken goedgekeurd Haha!

Wij gaan mss nog es een keertje kijken bij de show van Nijhof

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:57

Hij was ook in Oud Beijerland en daar werdt hij werderom getoond aan de hand, mijn vraag was ook gelijk waarom wordt een 10 jarige hengst getoond aan de hand. Hij is aan de hand gewoon beter dan onder het zadel!
*type fout*

sannetje55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:27

Jullie praten alleen maar of deze hengst wel of niet goed kan lopen en waarom tonen zij hem niet onder het zadel.
Is er niemand die hier navraag naar heeft gedaan. Hier is jullie antwoord.

Sir Oldenburg is een uitstekende hengst die al op redelijk jonge leeftijd op een hoog niveau kon lopen een peesblesure heeft er aan toe bijgedragen dat jammer genoeg deze hengst niet meer in de sport kan uitkomen.
Hierop hebben de eigenaren besloten hem uitsluitend te gebruiken in de dekdienst.
Deze info heb ik gekregen door gewoon dekstation nijhof te bellen omdat ik ook met deze vraag zat.
En ik wilde er zeker van zijn dat het niet in zijn rug zat of zo.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:58

Slotje. Dit topic ligt al een aantal maanden stil.