Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sandradeboer schreef:Heb net ingelogd op horsegate.com en het forum bezocht.
Een onderwerp gevonden over Sir Oldenburg betreffende zijn karakter en sportprestaties.
Over sportprestaties wordt niets genoemd op deze duiste 'bokt' site. Over karakter van de hengst en de nakomelingen zijn de 14 reacties op de TS unaniem.
Sir Oldenburg is door één persoon een aantal malen real life gezien en zij omschrijft hem als uitermate nerveus en moeilijk te rijden. Zij gaf aan die dwarsheid vaker bij hem te hebben gezien.
Ook zijn er verscheidene reacties waarin over 3 jarigen gesproken worden die amper zadelmak te krijgen zijn. Genoemd worden termen als nukkig en nerveus.
Wel zijn de veulens superplus in het exterieur en beweging. Ze zijn bergop gebouwd, bewegen dito en hebben allemaal een donkere robe. De enige bemerking die ik op dit forum lees is dat het middenstuk van de nakomelingen erg lang is en dat de verbinding tussen rug en lendenen beter zou moeten zijn.
Ik ben op basis van deze beknopte reacties toch wel erg benieuwd, dat als hij naar het verrichtingsonderzoek mag, hoe de 5-daagse test uit zal vallen.
Hij is natuurlijk nog niet goedgekeurd, maar op basis van dit verhaal, waarvan je de betrouwbaarheid om dat het aantal reacties erg weinig is misschien niet als enige waarheid moet zien, is mijn enthousiasme aardig getemperd. Ga in 2008 voor een hengst die zich in Nederland bewezen heeft.
uffie schreef:zijn voorbrenger vertelde dat hij enorm braaf is uitzonderlijk gewoon, zowel thuis en als mee van huis.
sarabande schreef:uffie schreef:zijn voorbrenger vertelde dat hij enorm braaf is uitzonderlijk gewoon, zowel thuis en als mee van huis.
Wat verwacht je dat zo iemand zou zeggen
sarabande schreef:uffie schreef:zijn voorbrenger vertelde dat hij enorm braaf is uitzonderlijk gewoon, zowel thuis en als mee van huis.
sandradeboer schreef:Wie kan iets zeggen over de sportprestaties van Sir Oldenburg zelf?
Zijn er mensen die de hengst persoonlijk kennen? Wat is zijn karakter?
sarabande schreef:sandradeboer schreef:Wie kan iets zeggen over de sportprestaties van Sir Oldenburg zelf?
Zijn er mensen die de hengst persoonlijk kennen? Wat is zijn karakter?
Dit was de vraag in dit topic,
Dat een 10 jarige hengst geleerd heeft, zeker in Duitsland, om braaf aan de hand te staan en te lopen geeft geen enkel antwoord op die vraag en zegt niets over zijn karakter als hij echt aan het werk moet.
sandradeboer schreef:Mansolein schreef:Sorry misschien een beetje off topic maar ik vind het een fantastische hengst. Ik zou het super vinden als hij er door komt bij het kwpn. Hebben Reesink en Nijhof hem gekocht dan ?
Ja, deze heren hebben hem gekocht op de veiling (waar Zhara-Obertje ook geveild zou worden, ben de naam even kwijt) afgelopen najaar. Ik meen voor een bedrag van 240.000euro. Er was veel belangstelling van de hengstenhouders uit Nederland voor deze zwarte. Ook wel te begrijpen. Een bloedlijn die nieuw en vers is binnen de dressuurpaardefokkerij uit een beste Holsteiner stam. Garantie voor balans en een goede galop
)van achter doet ie weinig ...zijn rug leek iets kort ... maargoed ben een leek in het paardenwereldje ...
ceejeepopp schreef: