)Ben nu nog steeds maar 1,63 m (en vrij licht voor mn lengte), en veel mensen roepen ook, johhh waarom klim je niet gewoon op die pony... nee bedankt zeg ik dan altijd maar heel vriendelijk
Er zijn nog zóveel andere (nog wel leukere) dingen die je met een kleine pony kunt doen.. Mensen vergeten vaak dat een Shetlandpony relatief heel sterk is, dat wil dus zeggen dat ze in verhouding veel meer kunnen dragen dan bijv. een kwpner. Maar een Shetlander is veel kleiner dan een kwpner en zal dus niet veel meer dan 50 kilo kunnen dragen.
) maar toch voelde ik wel aan dat ik zo niet heel veel langer meer kon rijden op mijn Shetlander toen ik de 1,50 m gepaseerd was. De liefde voor mn pony was groter dan de liefde voor het rijden op haar, en ik ben toen gestopt. En dat heeft niets te maken met wel of geen verstand van draagkracht hebben. Het zit m erin of je voor jezelf of je pony kiest, en daarin maken veel kinderen nog de verkeerde keuze. Ook als andere mensen hun proberen te vertellen dat het tijd is om te stoppen met rijden, ook al crossen ze alleen maar een beetje door het weiland.

maar wat dat betreft is dit toch wel een vooruitgang vind ik. Kinderen wéten vaak niet dat ze te groot zijn, en als ze er dan via bijv. via bokt achter komen dat ze hun pony er alleen meer last dan plezier mee bezorgen en dat ook echt inzien, dan is dat alleen maar heel goed toch

(eind februari komt ze