[***] schreef:Wie bedoel je met Atlantic? De enige die ik ken is de holsteiner van VDL.
Jij hebt alleen Koss en co genoemd.
Luxer: Cabochon, Wolfgang, Farrington, Ferro en nakomelingen van die hengsten, Upperville, tuigpaardhengsten als Sander, noem maar op.
Verder denk ik dat je een grote denkfout maakt door te zeggen dat er veredelaars nodig zijn. Het gros van de gelderse merrie's kan juist beter een ouderwets type gebruiken. Er is de laatste jaren meer dan genoeg veredeld.
Ik vind dat je heel apart reageerd in dit topic Aimee, eigenaresse van de Gribaldi een vriendinnetje van je?!
Atlantic... zo heet de Grib x Goudsmid
Ja, ik heb alleen Koss genoemd omdat ik bij een hengst wilde blijven die in de Gelderse richting is gekeurd 
Dat ligt eraan wat je onder veredelen verstaat. Rijtypische eigenschappen toevoegen zonder het Gelderse type te verliezen, lijkt me niet verkeerd. Ik vind mijn eigen paard in ieder geval rijtypisch genoeg, terwijl de Gelderse opdruk toch ook over duidelijk is.
Dat er meer dan genoeg veredeld is, wil toch niet zeggen dat je een goede hengst moet laten staan en/of helemaal geen kans moet geven? Als jij jou merries te rijtypisch vindt voor zo'n hengst, dan laat je hem lekker staan.
Ik ken de eigenaresse inderdaad. Wat is daar mis mee?
Ik ben niet degene die zegt dat er niets over de hengst gezegd mag worden omdat de eigenaresse een bokker is 
[edit] Er wordt net gedaan alsof de eigenaren denken dat een Grib prima past in de Gelderse richting. Niets is minder waar en dat mogen al die critici best weten.
Ik zeg ook niet dat die hengst maar meteen goedgekeurd moet worden en dat iedereen er mee moet dekken.
Maar ondanks het Grib-bloed (vréselijk vind ik Grib zelf) verdient Atlantic gewoon een kans op de eerste bezichtiging. Laat ze maar kijken of ie goed genoeg voor ster is, of misschien zo'n fijn paard dat hij in de dressuurrichting verder komt.
Liever zou ik zien dat de fokker een mooie Gelderse hengst op Eronia zou gebruiken en het product daarvan bij de Geldersen voor zou brengen, maar ja, het is nou eenmaal anders.