Paarden uit de Karla stam (merrielijn 6, fokfam. 721)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Re: Paarden uit de Karla stam (merrielijn 6, fokfam. 721)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 22:39

dolca schreef:
Dat kan niet dat jij bij de zoon van Jan Eefting deze merrie hebt gekocht. Jan heeft geen kinderen.

Hmm dan zal het vast op een andere manier familie zijn Knipoog

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:45

ik heb ook een merrie uit de Karla stam( en uit de morka stam Bloos )

zij is een nocturn x joost x kassander x regent( amorka) x rheinstolz( karla)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:47

De eigenaar van Zuskarla woont hier in de buurt. Komen volgens mij leuke veulentjes van;) Nukarla toch ook??

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:35

Nucarla heeft bij mij maar 1 veulen gehad. Toen is zij verkocht naar Zoer en die heeft hem doorverkocht naar wat ik begreep zangersheide. schijnt nu als fokmerrie in USA.
Ik ben heel blij met mijn paard uit Nucarla. Helaas een ruin dus fokken met hem is lastig.
Nucarla was wel een superfijn paard en ook mooi paard. Zoon lijkt wel erg op haar. We hebben foto's van die 2 beiden op 4 jarige leeftijd en we kunnen amper zien wie wie is op de foto.
Ik weet wel dat de moeder van nucarla. carola aan de andere kant van Nederland staat.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:00

Mijn paard is van Jokarla, ook een ruin dus voor de fok waardeloos helaas want het is wel echt een leuke

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:10

* meldt zich *

Ook ik heb een paard uit de Karla stam... Moeder is Zocarla (Marinier x Nimmerdor).

Paard met een waanzinnig springvermogen. Sprong in enkele wedstrijden van niets naar M met winst en in 3 wedstrijden van niets naar L SGW met winst (versneld gepromoveerd).

Helaas is hij in zijn karakter niet de makkelijkste. Dit heeft hij zowel van zijn moeder, als van zijn vader meegekregen.

Een klein paardje met het hart van een leeuw...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:13

Die van mij heeft ook een waanzinnig springvermogen, helaas kan ik het er (nog niet) uitrijden. Ik hou hem gewoon niet bij.

Denk dat een meer ervaren springruiter daar wel echt een hele goede aan zal hebben. Springt als het moet boven de staanders uit.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:13

Hij is overigens 1.69 dus gemiddeld van schofthoogte denk ik

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:15

Ik heb een kleintje (maar moeders is niet groot). 1.63m

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:19

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:41

ik heb ook 2 paarden gereden uit de karla-stam. Een Mill Reef en een Lupicor. Beide paarden met een super karakter en beste springers.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:33

Nucarla was 1.72 en haar zoon is 1.74 (2 jaar geleden gemeten)

Jela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:59

Wij hebben 3 paarden uit de Karla stam.
1 fokmerrie (Zuidhorn X Zeoliet)
2 jarige hengst (Cavalier X Zuidhorn)
1 merrie veulen (Up to Date X Zuidhorn)

Zeer goede stam. Paard uit zo'n stam is bijna altijd goed Knipoog

Lissjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:58

Mijn Paard stamt ook af van de Karla-stam (merrielijn6, Fokfam.721)
Uniek ( Omorka x Karlstad) Hij is inmiddels ruin. en hij is ong. 1.65m.

Wuppie-power

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:13

Een kennis van ons heeft Amy Karla KB een Grosso Z ook uit de Karla stam.

laura_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:21

HI

I have seen on this website that you are talking about Tikarla, well we have a 16.1 yr old bay mare called Tikarla who was bred by indoctro and Wekarla. Only one of the pictures will show up and although she looks different it may well be her. Please reply to this with any information you have and more pictures so we can decide whether we are talking about the same horse. We have only had her 3 weeks but she seems lovely and i would love to find out more about her past. please email me on
lauralillyloo@hotmail.co.uk
Thank you

HI
Ik heb op deze website gezien die u over Tikarla praat, goed wij laten een 16,1 yr oude voskleurige merrie noemen Tikarla die door indoctro en Wekarla werd gekweekt. Enkel zal een van de afbeeldingen verschijnen en hoewel zij verschillend het goed kijkt kan haar zijn. Antwoord alstublieft naar dit met informaties die u en meer hebt afbeeldt zo dat wij kunnen beslissen of wij over het zelfde paard praten. Wij hebben enkel haar 3 weken gehad, maar zij schijnt mooi en ik zou houden van meer over haar voorbij te ontdekken. e-mail alstublieft mij op lauralillyloo@hotmail.co.uk dank u

laura_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 23:10

Hi
I have seen on the BOKT.nl website that you had a horse called Tikarla under your profile. 3 weeks ago we bought a 9 yr old bay mare called Tikarla She is 167cm & has been in the U.K. for approx 1 year. Her breeding is Indoctro x Wekarla. Wekarla breeding was Le Val Blanc x Ekarla. She is a lovely horse and i am very keen to find out about her past . I have seen a couple of photos on the website (only 2 would show) but am not sure if she is the same horse. Please reply with more information and pictures so that we can establish if we are talking about the same horse I am looking forward to hearing from you as i am desperate to try and find out about her past. Many thanks for any help you may be able to give me.
Thanks again please email back on lauralillyloo@hotmail.co.uk
LAURA

Hi die ik heb gezien op de BOKT.nl website die u een paard liet noemen Tikarla onder uw profiel. 3 weken geleden wij kochten een 9 yr oude voskleurige merrie noemde Tikarla Zij is 167cm & is in de U.K geweest. voor ongeveer 1 jaar. Haar kweken is Indoctro x Wekarla. Wekarla was kweken Le Val Blanc x Ekarla. Zij is een mooi paard en ik ben heel scherp haar voorbij te ontdekken. Ik heb een paar foto's op de website gezien (enkel 2 zouden tonen), maar ben niet zeker indien zij het zelfde paard is. Antwoord alstublieft met meer informatie en afbeeldingen zodat wij kunnen vestigen indien wij over het zelfde paard praten ik kijk ernaar uit om verhoor van u als ik wanhopig ben te haar voorbij proberen en te ontdekken. Vele bedanken voor hulp kunt u mij kunnen geven. E-mail alstublieft terug op lauralillyloo@hotmail.co.uk
Bedankt opnieuw LAURA