1e bezichtiging, wat valt tot nog toe op?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:10

Lovely schreef:
De moeder van de Mondriaan, is een halfzus van de Gribaldi van Suzanne, ze hebben dus dezelfde oma?

uhm nee want de moeder van de gribaldi is de oma van de mondriaan!
Haha!:D:D de gribaldi is dus een halfbroertje van de ferro!
tja ht is wat!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:46

half broertje kan alleen met dezelfde moeder of met dezelfde vader. dus zijn het oom en neefje van elkaar.
de 2 no limits van mijn stage zijn er gisteren ook uitgegaan, eentje scheen heel goed te springen en toch eruit gemikt best zonde. vandaag gaan er nog een quinar x lord en een voltaire x ??? en maandag de lux. tot nu toe zijn er 3 ster en 1 door. dus niet zo'n hele goede oogst.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 13:31

Hoi Grib hoe is het met je metal-moeheid. En als er iemand vandaag geweest is krijgen we dan nog een verslag?
Tip aan iedereen die wil reserveren. Maandag meteen het ingevulde formulier uit IDS faxen en dan meteen bellen over waar je nog kan zitten!!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 14:14

sarabande schreef:
Hoi Grib hoe is het met je metal-moeheid. En als er iemand vandaag geweest is krijgen we dan nog een verslag?
Tip aan iedereen die wil reserveren. Maandag meteen het ingevulde formulier uit IDS faxen en dan meteen bellen over waar je nog kan zitten!!

Nou het is al weer beetje over, vind die metall die goedgekeurd is in het najaarsonderzoek wel een mooi paardje, maare ik hoop niet al die metaals in den bosch weer te moeten zien, dan ga ik wel effe blokje om!
Enne kaartjes heb ik al besteld ofja laten bestellen, en diegen was als eerste ook nog! niet te geloven, gewoon de beste plaatsen gekregen die er te verkrijgen zijn!! Haha!:D:D

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:23

Marjolein

Citaat:
tot nu toe zijn er 3 ster en 1 door. dus niet zo'n hele goede oogst.

Ik vind dat een goede oogst.
Daar ongeveer 25 a30 % overblijft voor de 2 bez.
en er zijn er 3 ster van de 4.
DWZ dat ze in hun ogen net niet goed waren of het bloed was voor hun niet interresant genoeg.
Kortom niets te klagen

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:58

ligt er natuurlijk aan hoeveel paarden je meelaat lopen en hoeveel je er normaal doorkrijgt naar de volgende ronde.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:59

Troef schreef:
Marjolein

Citaat:
tot nu toe zijn er 3 ster en 1 door. dus niet zo'n hele goede oogst.

Ik vind dat een goede oogst.
Daar ongeveer 25 a30 % overblijft voor de 2 bez.
en er zijn er 3 ster van de 4.
DWZ dat ze in hun ogen net niet goed waren of het bloed was voor hun niet interresant genoeg.
Kortom niets te klagen

Weet iemand of er een peterpan hengst door is?
want dan ken ik een fokker die heeft 3 van de 3 hengsten door! Als dat geen kennis en inzicht is!!
zullen hem er niet veel na doen.

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 22:01

23-11-2002: 140 jonge hengsten naar tweede bezichtiging

Na acht dagen eerste bezichtiging zijn 140 hengsten aangewezen voor de tweede bezichtiging. Het aantal hengsten dat het predikaat ster ontving is 65. In totaal zijn 587 hengsten aan de commissie gepresenteerd.
Een aantal van de hengsten die afwezig zijn gebleven zullen op vrijdag 13 en zaterdag 14 december naar de nakeuring komen. Aanstaande maandag komen vanaf 8.00 de drie jaar en oudere hengsten naar Ermelo. Na de beoordeling op het straatje worden deze oudere hengsten onder het zadel gepresenteerd. Vandaag werden 16 hengsten aangewezen en 5 ster verklaard.

Uitslag van zaterdag 23 november
Uitgenodigd voor de tweede bezichtiging
90 Carthago x Count Ivor
381 Lancet x Michelangelo
413 Lux x Farmer
640 Quinar x Lavallo
641 Quinar x Lord
642 Quite Easy x Silvio II
643 Raphael x Ahorn
653 Royal Dance x Sandro Song
663 Sandro Hit x Flemmingh
664 Sandro Hit x Zeoliet
668 Sunlight van de Zuuthoeve x Wendekreis
674 Voltaire x Peter Pan
683 Voltaire x Slaney
699 Voltaire x Jasper
714 Welt Hit II x Gabor

Ster verklaard
646 Ronaldo x Sultan
693 Voltaire x Zeoliet
712 Welt Hit II x Aktion
717 Whinny Jackson x Ircolando
720 Wolfgang x Clavecimbel

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 20:44

Vast een tipje voor5 de mensen die naar Den Bosch gaan, hou de Krack C x Pion x Amor in de gaten, ben niet gauw weg van een hengst maar deze!! zelfs Krack C zelf ging als driejarige niet zo over de benen!!! heeft iemand hem gezien??

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:46

Weer helemaal geen dorutobloed in de paarden he,vind ik niet erg hoor,ben heel beniewd hoe mijne het doet maar duurt nog poosje.

zijn trouwens wel aardig wat hengsten door van gewone kleine fokkers he,is weer positief voor mij.

van die krack pion stond idd in de paardenkrant dat het de beauty van de dag was hij had een heel mooi koppie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:49

Ik heb er al een topic over geopend, maar wat vinden jullie van het feit dat er een Osmium x Ferro door is?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:51

staan er ook op internet foto's van ze ?

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:57

Wouter24 schreef:
Vast een tipje voor5 de mensen die naar Den Bosch gaan, hou de Krack C x Pion x Amor in de gaten, ben niet gauw weg van een hengst maar deze!! zelfs Krack C zelf ging als driejarige niet zo over de benen!!! heeft iemand hem gezien??

Nou wouter ik ben er elke dag in den bosch en wil geen paard missen!!
Dus ik zal hem zeker in de gaten houden, ben heel erg benieuwd!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:58

Pipo schreef:
Ik heb er al een topic over geopend, maar wat vinden jullie van het feit dat er een Osmium x Ferro door is?

Pure inteelt in de 2e generatie al vind dat nu niet echt kunnen, maar ik zal wel een van de weinige zijn die dat denkt.
Zoiezo de combinatie alleen al, dan slaap je toch als fokker zijnde of ligt dat nu echt aan mij ?!!

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:31

Citaat:
Pure inteelt in de 2e generatie al vind dat nu niet echt kunnen, maar ik zal wel een van de weinige zijn die dat denkt.
Zoiezo de combinatie alleen al, dan slaap je toch als fokker zijnde of ligt dat nu echt aan mij ?!!

Wanneer de fokkerijleiding niet meer kan selecteren en dat vond die fokker waarschijnlijk.

Dan laat je het de natuur toch doen.

Vroeger lieten die boeren het ook zo doen en wat is er van gekomen.
De basis van het KWPN.

Dus laat dit experiment maar eens doorgaan.

Het was geen kromme bok anders hadden ze hem niet naar de 2 bezichtiging gestuurd.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:34

Nou ik vindt deze combi ook niet kunnen, wel heel erg inteelt!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:35

Troef schreef:
Citaat:

Wanneer de fokkerijleiding niet meer kan selecteren en dat vond die fokker waarschijnlijk.

Dan laat je het de natuur toch doen.

Vroeger lieten die boeren het ook zo doen en wat is er van gekomen.
De basis van het KWPN.

Dus laat dit experiment maar eens doorgaan.

Het was geen kromme bok anders hadden ze hem niet naar de 2 bezichtiging gestuurd.

Ik zeg ook niet dat het een kromme bok is maare kijk eens naar de trakehners daar zie je wat er gebeurd als er geen nieuw bloed van buitenaf bij komt.
In dit geval moeten er toch paarden zat zijn die zo gefokt zijn dat je in elk geval niet zoveel inteelt hoeft te hebben.
Ik kan de positivieteit in deze ontwikkelijk niet naar boven halen.
Ik dacht dat het kwpn voldoende varietie in zijn genen moet hebben. Dan kunnen ze toch nee zeggen tegen zo'n paard ook al is het een goede hengst. Het gaat niet alleen om de kwaliteit van de hengst maar ook om wat ie vererft. 1 x ferro is al karakter genoeg en wat denk je van de gebreken die er vererft gaan worden. Zoals je in het andere topic al aangaf met de factor van de hoefkatrol?

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:40

Citaat:
gebreken die er vererft gaan worden

Ik hoorde je niet toen een bepaalde hengst 10 zonen er doorkreeg.

Jij was het toch die riep dat het echt waar was toen ik zei.

"Veulens met lege oogkassen wel spannend!!!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:44

Troef schreef:

Is weer eens wat anders, kijken of we die ook over een 1.40 parcours kunnen sturen, vraagt weer wat meer vakmanschap van de ruiter Haha!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:00

GribaldiFAN schreef:
Ik zeg ook niet dat het een kromme bok is maare kijk eens naar de trakehners daar zie je wat er gebeurd als er geen nieuw bloed van buitenaf bij komt.

Dat zijn van die statements die je moet uitleggen. Ik kijk, maar zie niks verkeerd, wat gebeurt er dan?
Verder is er wel voldoende bloed van buitenaf: volbloed, arabier en angloarabier. Me dunkt dat het KWPN wel meer aan inteelt doet, zoiets heb ik bij de trakehners nog niet gezien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:10

[quote="Zannekin
. zoiets heb ik bij de trakehners nog niet gezien.[/quote]

Iedereen ziet wat hij/zij WIL zien

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:13

Troef schreef:
Citaat:
gebreken die er vererft gaan worden

Ik hoorde je niet toen een bepaalde hengst 10 zonen er doorkreeg.

Jij was het toch die riep dat het echt waar was toen ik zei.

Niet spannend echt waar ken 3 gevallen in een jaar tijd, is echt niet grappig je zult maar een gezond veulen in moeten laten slapen!!
die mensen zitten er wel mee als zo'n hengst dat vererft!
Geloof je het niet dan zal ik je een naam doorgeven die het voor je bevestigd en dat is niet zomaar een onbekende!
By the way zeg ik niet dat ik dat goed vind die 10 hengsten maar daar worden er ook geen 10 van goedgekeurd!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:19

sarabande schreef:
[quote="Zannekin]
. zoiets heb ik bij de trakehners nog niet gezien.

Iedereen ziet wat hij/zij WIL zien
[/quote]

De FEITEN moet je zien. En die lees ik hier nu.
De rest is kwestie van frustraties en die aan anderen opdringen.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:21

Zannekin"]
[quote="GribaldiFAN schreef:

Dat zijn van die statements die je moet uitleggen. Ik kijk, maar zie niks verkeerd, wat gebeurt er dan?
Verder is er wel voldoende bloed van buitenaf: volbloed, arabier en angloarabier. Me dunkt dat het KWPN wel meer aan inteelt doet, zoiets heb ik bij de trakehners nog niet gezien.
[/quote]

Minpunten in de huidige Trakehner fokkerij is de kracht achter en het gemis van de soepelheid in de rug. Het ras heeft een inteelt probleem omdat het al 250 jaar geen andere rassen dan volbloed en Arabier toelaat. En omdat de populatie waarop na de oorlog mee doorgefokt is erg klein was. Daarnaast is het ras over heel Duitsland verspreid het geen tot voor tien jaar een ruime selektie tegenhield. Omdat de Arabier vanwege de maat en voor de huidige sporteisen ongewenste bewegingen bijna niet meer gebruikt wordt is het in de praktijk alleen de Engelse Volbloed die voor bloedvernieuwing zorgt. Daar zijn na de val van de muur de Russische Trakehners bijgekomen.

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:27

Citaat:
Minpunten in de huidige Trakehner fokkerij is de kracht achter en het gemis van de soepelheid in de rug. Het ras heeft een inteelt probleem omdat het al 250 jaar geen andere rassen dan volbloed en Arabier toelaat. En omdat de populatie waarop na de oorlog mee doorgefokt is erg klein was. Daarnaast is het ras over heel Duitsland verspreid het geen tot voor tien jaar een ruime selektie tegenhield. Omdat de Arabier vanwege de maat en voor de huidige sporteisen ongewenste bewegingen bijna niet meer gebruikt wordt is het in de praktijk alleen de Engelse Volbloed die voor bloedvernieuwing zorgt. Daar zijn na de val van de muur de Russische Trakehners bijgekomen.

Wat keurig geformuleerd, je leert snel. Knipoog