Lovely schreef:De moeder van de Mondriaan, is een halfzus van de Gribaldi van Suzanne, ze hebben dus dezelfde oma?
uhm nee want de moeder van de gribaldi is de oma van de mondriaan!

tja ht is wat!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sarabande schreef:Hoi Grib hoe is het met je metal-moeheid. En als er iemand vandaag geweest is krijgen we dan nog een verslag?
Tip aan iedereen die wil reserveren. Maandag meteen het ingevulde formulier uit IDS faxen en dan meteen bellen over waar je nog kan zitten!!
Citaat:tot nu toe zijn er 3 ster en 1 door. dus niet zo'n hele goede oogst.
Troef schreef:MarjoleinCitaat:tot nu toe zijn er 3 ster en 1 door. dus niet zo'n hele goede oogst.
Ik vind dat een goede oogst.
Daar ongeveer 25 a30 % overblijft voor de 2 bez.
en er zijn er 3 ster van de 4.
DWZ dat ze in hun ogen net niet goed waren of het bloed was voor hun niet interresant genoeg.
Kortom niets te klagen
Wouter24 schreef:Vast een tipje voor5 de mensen die naar Den Bosch gaan, hou de Krack C x Pion x Amor in de gaten, ben niet gauw weg van een hengst maar deze!! zelfs Krack C zelf ging als driejarige niet zo over de benen!!! heeft iemand hem gezien??
Pipo schreef:Ik heb er al een topic over geopend, maar wat vinden jullie van het feit dat er een Osmium x Ferro door is?
Citaat:Pure inteelt in de 2e generatie al vind dat nu niet echt kunnen, maar ik zal wel een van de weinige zijn die dat denkt.
Zoiezo de combinatie alleen al, dan slaap je toch als fokker zijnde of ligt dat nu echt aan mij ?!!
Troef schreef:Citaat:Pure inteelt in de 2e generatie al vind dat nu niet echt kunnen, maar ik zal wel een van de weinige zijn die dat denkt.
Zoiezo de combinatie alleen al, dan slaap je toch als fokker zijnde of ligt dat nu echt aan mij ?!!
Wanneer de fokkerijleiding niet meer kan selecteren en dat vond die fokker waarschijnlijk.
Dan laat je het de natuur toch doen.
Vroeger lieten die boeren het ook zo doen en wat is er van gekomen.
De basis van het KWPN.
Dus laat dit experiment maar eens doorgaan.
Het was geen kromme bok anders hadden ze hem niet naar de 2 bezichtiging gestuurd.
GribaldiFAN schreef:Ik zeg ook niet dat het een kromme bok is maare kijk eens naar de trakehners daar zie je wat er gebeurd als er geen nieuw bloed van buitenaf bij komt.
Troef schreef:Citaat:gebreken die er vererft gaan worden
Ik hoorde je niet toen een bepaalde hengst 10 zonen er doorkreeg.
Jij was het toch die riep dat het echt waar was toen ik zei.
"Veulens met lege oogkassen wel spannend!!!"
Zannekin"]
[quote="GribaldiFAN schreef:Ik zeg ook niet dat het een kromme bok is maare kijk eens naar de trakehners daar zie je wat er gebeurd als er geen nieuw bloed van buitenaf bij komt.
Citaat:Minpunten in de huidige Trakehner fokkerij is de kracht achter en het gemis van de soepelheid in de rug. Het ras heeft een inteelt probleem omdat het al 250 jaar geen andere rassen dan volbloed en Arabier toelaat. En omdat de populatie waarop na de oorlog mee doorgefokt is erg klein was. Daarnaast is het ras over heel Duitsland verspreid het geen tot voor tien jaar een ruime selektie tegenhield. Omdat de Arabier vanwege de maat en voor de huidige sporteisen ongewenste bewegingen bijna niet meer gebruikt wordt is het in de praktijk alleen de Engelse Volbloed die voor bloedvernieuwing zorgt. Daar zijn na de val van de muur de Russische Trakehners bijgekomen.