O ja en Greetje Nederlanders hebben het ook over Domme Belgen, maar als er ergens de macht van het geld heerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sarabande schreef:Ik denk als 3 jarige. Het mag dan niet echt dierenmishandeling zijn maar als veulen en driejarige branden lijkt me toch wat overdreven. Het is dan ook meer een merk dan een gewoonte.
sarabande schreef:Zanekin je hebt het over Trakehners. In Nederland branden zelfs de trakehner fokkers hun trakehner veulens en driejarigen niet meer. Omdat ze dan met die in Nederland geboren dieren niet op wedstrijden uit mogen komen. De voorzitter van het TCN (Trakehner Contact Nederland) is op dit punt uit principe opgestapt. Het is natuurlijk ook van de gekke. Maar ach de brandcomissie heet nog steeds zo en had wat minder werk.
greetje"]
[quote="sarabande schreef:Ik denk als 3 jarige. Het mag dan niet echt dierenmishandeling zijn maar als veulen en driejarige branden lijkt me toch wat overdreven. Het is dan ook meer een merk dan een gewoonte.
Citaat:Ik ben ook voor de aanpak van Troef: wie gaat je op de vingers tikken?
Citaat:Z'n oortjes hingen half naar beneden en die gaatjes daar kwam pus uit etc... Maar daartoe ben je dan verplicht (voor de volksgezondheid), één grote industrie is het geworden.
Citaat:Vandaag heeft een rechter de uitspraak gedaan dat boeren geen oormerken hoeven aan te brengen als ze daartegen hebben!!!Citaat:gewetensbezwaren
Citaat:Ik heb nog een stel dwerggeiten (stam 30 jaar stamboek)
Wij zijn hier maar ook in Belgie verplicht ze aan te geven bij de Gezondheidsdienst voor dieren.
En dan moet er ook zo'n flapmerk in.
We moeten keurig een lijst bij houden (voorraadlijst wat geboren is en afgevoerd)
Ik sta dus geregisteerd met die dieren.
Komen ze langs de overheid- AID ,U heeft niet gemerkt, ze hebben geen merken,
U komt in de problemen vertellen deze heren me.
Ik gaf een keurig antwoord
"Ga maar naar de Rechter."Daar ik gewetensbezwaring heb"
Ik heb nooit iets meer gehoord.
Want dat onderdeeltje waren ze in de Wet vergeten.