Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sporter schreef:Doe je zelf een plezier en kijk even lekker verder
jammer genoeg kunnen we niet alle paardenleed oplossen) westernappie schreef:of je moet geld zat hebben

DubbelDun schreef:Er van uit gaand dat het paard op een horizontale ondergrond staat kun je hier duidelijk aan zien dat hij niet alleen overbouwd is, maar ook dat hij een flinke ingezakte rug heeft.
LindyH schreef:Ik zou er eens een chiropractor ofzo naar laten kijken. In principe moet een paard gewoon goed blijven, ook als hij niet bereden wordt. Als de vorm van zijn lichaam echt verandert, dan zit er waarschijnlijk ergens iets niet goed waardoor hij de verkeerde spieren gaat gebruiken.
Een deskundige kan dat opsporen en eventueel een oplossing bieden. Alleen rijden lijkt mij niet voldoende want dit paard gebruikt niet voor niks zijn rugspieren niet. Daar zit iets achter.

LindyH schreef:Ik zou er eens een chiropractor ofzo naar laten kijken. In principe moet een paard gewoon goed blijven, ook als hij niet bereden wordt. Als de vorm van zijn lichaam echt verandert, dan zit er waarschijnlijk ergens iets niet goed waardoor hij de verkeerde spieren gaat gebruiken.
Een deskundige kan dat opsporen en eventueel een oplossing bieden. Alleen rijden lijkt mij niet voldoende want dit paard gebruikt niet voor niks zijn rugspieren niet. Daar zit iets achter.

femmefatale1 schreef:Hoe dan ook...
Het is vragen om moeilijkheden..
Om het rijtechnisch enigzins voor elkaar te krijgen is één, maar aan de bouw verander je niks en hij scheelt wel heel veel voor en achter!

Om het rijtechnisch enigzins voor elkaar te krijgen is één, maar aan de bouw verander je niks en hij scheelt wel heel veel voor en achter!

Randypaard schreef:femmefatale1 schreef:Hoe dan ook...
achterhand/kont is bij quarter altijd zwaarder dan voorzijde.... das immers de aandrijfas....
daar gebeurt alles....