Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karin schreef:Zo zie je maar weer dat de manier waarop je schrijft ervoor zorgt dat je boodschap op een bepaalde manier wordt opgevat. Het aloude communicatieverhaal 'zender vs. ontvanger', geldt zowel voor berichten als voor reacties.
Duidelijkheid en tact als kernwoorden, misschien iets om te onthouden voor iedereen die in dit topic een rol speelt?
Anoukie schreef:Bovendien, even een onnodige opmerking, waarom ineens een hele troep bekenden optrommelen die je gelijk geven met je keuze? Of zie ik dat verkeerd??
Sjuimpje schreef:Sorry,
ieder moet vooral doen waar hij zin in heeft,
maar ik persoonlijk hou niet van zulke (in mijn optiek) impulsieve acties.
flettie schreef:Wat versta jij dan onder een impulsieve actie? Dat ze haar Tinker liet dekken door een KWPN-er? Toegegeven dat vind ik zelf ook geen mooie combi maar iedereen heeft zijn eigen smaak. En ik denk niet dat het een impulsieve actie van haar is, ze heeft er al veel langer over nagedacht daar ze haar Tinker ook al had laten dekken.
Kleintje schreef:Eleonoor, ik ben het helemaal met je eens.
Zoiets zit mij dus ook dwars.
En dan zeggen: veulen is al verkocht terwijl het in de maak is.
Wat als het fout gaat? Er een ongeschikt veulen uit komt of de merrie het niet haalt?
Het klinkt allemaal te makkelijk.
Maar ik denk dat ze niet open staat voor commentaar.
Ze plaatst wel een topic op een openbaar forum, maar als je iets zegt waar ze het niet mee eens is dan zijn wij gek.
Wel raar dat er bijna alleen mensen zijn die haar kennen die het voor haar opnemen.
Blijkt dus dat merendeel hier hetzelfde denkt over deze vreemde aanpak of misschien de vreemde verwoording.
flettie schreef:He Annemien,
Ga toch lekker je eigen gang joh! Ik ben nog nooit bij jou en Mijou op bezoek geweest maar uit je mails begrijp ik dat jullie op een superstal staan met hele goede begeleiding in het fokken, etc. En ik weet dat je eigenlijk ook ontzettend hebt verheugd op het veulen van Heaven Leigh toen je haar dit voorjaar liet dekken, die vreugde van zo'n klein humpke in de wei moet je al missen komend voorjaar. En mocht je ooit raad of hulp nodig hebben je weet hoe je deze doorgewinterde veulenopvoeder kan bereiken
Dikke knuffel voor jou en Mijou van mij en Fayette!!!
Anoukie schreef:Nou nou, het gaat weer lekker. Ook ik schrok toen ik het allereerste bericht zag, dat zijn toch geen beweegredenen om een veulen te fokken? Wildfire, je zit hier met andere echte fokkers die zich rot schrikken van zo'n bericht,...... De markt is knudde en tig veulens eindigen in Italië in een worstje (als je me niet gelooft, vraag maar eens aan Troef, die heeft nog wel wat sites voor je) en je zegt dat het cool is en dat je eenveulen gaat fokken omdat die hengst bij je op stal staat,......
Je uitleg is dan wel duidelijk, en ja het is jouw keuze, maar paarden en dan speciaal het fokken is een passie van velen hier, en ik kan me dan goed voorstellen dat ze fel worden.
Bovendien, even een onnodige opmerking, waarom ineens een hele troep bekenden optrommelen die je gelijk geven met je keuze? Of zie ik dat verkeerd??