Wat vraagjes over haflingers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Acda

Re: Wat vraagjes over haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:27

De stokmaat ligt ong tussen de 1.40 en 1.50 en ze hebben een consequente ruiter nodig over het algemeen. mijn haflinger heeft harde hoeven en heb ik nog maar 2 keer de smid ofzo bij gehad. maar dan slijten zijn hoeven ook vanzelf af. voor een grote van 1.70 kun je rustig op een haflinger van tusssen 1.40 en 1.45 stappen. geen probleem

Acda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:28

je kunt zelfs nog wel op een iets kleinere haflinger want ik ken een meisje van 1.80 en zei rijd op een haflinger van ong 1.38

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 20:08

okay iedereen bedankt voor de reacties!Ik ben nu net terug van een weekendje texel en heb daar bij manege de kikkert op de haflinger Emandia gereden( voor de kennners) en daar paste ik prima op...Geloof dat ze aardig richting de 1.50 liep en mijn voeten kwamen absoluut niet onder buik uit.Dus ik ben wel overtuigd geloof ik.

goudlokjes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:56

Ja ook leuk dat je een haf krijgt! Ik vind het ook superrrr paardjes! (Krijg zelf een haf of fjord :o ) zin in! Ja ik krijg ook 1 omdat die met winterdek makkelijk in de winter buiten kan staan. Dat is natuurlijk superhandig! :P

Groetjes : (een andere) Marlies *D

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:54

haaii
vraag1: haflingers kunnen vrij veel hebben ben ook 1.70 en mijn haflinger is 1.55 (een hele grote) maar gemiddeld licht het volgens mij tussen de 1.40 en 1.50 je hebt natuurlijk ook uitzonderingen.
vraag2: mijne is 4 jaar zijn karakter is lief maar wil alles in zijn mond stoppen omdat hij aan het wisselen is maar de meeste haflingers staan er om bekend dat ze eigenwijs zijn die van mij nu nog niet hoop dat hij hier ook nooit achter komt:P
vraag3:die harde hoeven vallen ook wel mee volgens mij maar ze zijn wel sterker dan die van een warmbloed want mijn haf hoeft maar eens in de 3 maanden naar de smid en de warmbloeden moeten eens in de 2 maanden

en mijn haf is ook dressuur ingereden.
maar buiten is hij ook een held gaat hij als babypaardje tussen de grote paarden voorop omdat ze een zijl eng vonden:P

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:23

Haflingers zijn gewoon superpaardjes.
Neem rustig de tijd om een goeie haf te zoeken, er staan er zat op marktplaats enz. maar daar zit ook veel "mindere" kwaliteit tussen (zoals je zelf zei met zomereczeem en andere minpunten). Dus misschien eerst wat rond kijken, fokkers contacteren, eventueel eens naar een keuring gaan.
Verder ook oppassen met krachtvoer, daar kan een haf echt niet tegen. Dus zo sober mogelijk houden, en opletten dat ie niet te zwaar wordt. En verder kunnen ze best tegen een stootje, dus 's winters lekker buiten zetten.
Veel succes met je zoektocht, eens je een haf hebt wil je niks anders meer.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:23

marlies85 schreef:
Hey, ik heb wat vraagjes over de haflinger.Misschien dat het wat 'domme' vragen zijn maargoed.
Wat is de gemiddelde schofthoogte van een haflinger ( ben zelf 1.70...dus waarschijnlijk te groot?)
En wat zijn nou de karakter eigenschappen?
En heb ooit ergens gelezen dat ze behoorlijk harde hoeven hebben???
Hopelijk zijn er wat haflingerfans die mijn vragen kunnen beantwoorden.
Liefs Marlies

Even gequote, anders onthou ik het niet :))

Ik ben 1.74 en mijn haf is 1.43, kan prima! Voor het mooie ben ik natuurlijk wel wat te groot maar het gaat prima hoor! Er zijn ook zat langere mensen die op een haf rijden.
Karakter eigenschappen verschillen per pony, je kunt wat informatie uit de afstamming halen(bvb drukke vader, rustige moeder) maar het verschilt gewoon heel erg. Het enige wat wel overeenkomt is dat ze heel eigenwijs kunnen zijn :))

Mijn haflinger heeft niet echt goede hoeven, ze worden gauw droog en brokkelen snel af. Ik vet ze wel eens in met hoefvet(wel als ze heel nat zijn).

Herfterhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:51

Mensen, het laatste bericht was van okt 2007 :D ik denk dat de TS nu al wel meer als een jaar een haf onder de kont heeft...;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:48

jesme schreef:
Mensen, het laatste bericht was van okt 2007 :D ik denk dat de TS nu al wel meer als een jaar een haf onder de kont heeft...;)

Pff stom dat mensen dan dit topic omhoog halen zeg :') Had het helemaal niet door :))

Zal wel ff temmen(of heb jij dat al gedaan?)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:56

Oud topic dus een slotje hier :)