Hengst Royal Jubilee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gabrielle_

Re: Hengst Royal Jubilee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:55

Als hij bij je merrie past geeft hij zeker fijne nakomelingen.

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:02

Toch opletten met het karakter van Royale Jubilee...helemaal geen lieverdje als hij écht aan het werk moet.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:10

kadet schreef:
Toch opletten met het karakter van Royale Jubilee...helemaal geen lieverdje als hij écht aan het werk moet.

Het is idd wel een hengst met karakter maar wel braaf op zich. Maar idd, hij gaat wel snel de lucht in heb ik al gezien.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:28

Quirinake schreef:
niet echt goed zichtbaar maar je ziet iets. Dat is Quirina op de achtergrond en zoals je kan zien heeft ze een korte hals en korte rug net zoals ik zei.

Afbeelding

Op deze foto vind ik je veulen geen lange hals hebben. Eigenlijk zie ik dat je merrie haar type best doordrukt. Het spijt me. De tweede foto is op mijn scherm erg donker...

De Royal Jubilee x Ferro (toch?) hier verder in het topic heeft volgens mij ook niet echt een lange hals.

Als je meer lengte wil, is Royal Dance dan niet een idee? Die fokt wel mooie lange halzen Ja

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 14:20

Hallo pletje.
Die Royal Dance staat al op mijn lijssie.
Ik had deze hengst ook op mijn lijsje alleen wist ik er niet zoveel van.
Vandaar juist ook de vraag hoe en wat over deze hengst Lachen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 00:43

@pletje: idd daar heeft hij idd geen lange hals op. Maar ik heb het over mijn veulen in recente toestand. Je zou em nu moeten zien en je spreek helemaal anders. Ben er vnadaag geweest en had beter foto's genomen dan had ik iets om te laten zien. Hij heeft wel een lange hals en zal het volgende keer bewijzen ook Knipoog

edit: hier een voorbeeld van een tijdje geleden, het is nog niet helemaal zoals hij er nu uitziet, maar je ziet wel duidelijk een verschil in hals met toen hij nog bij moeder was. Nu is hij qua hals nog verandert maar dat komt later wel duidelijk.

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:37

@Quirinake: je veulen lijkt daar inderdaad langgelijnder Ja

Ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit Lachen

@Maseike: ik snap het Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:34

idd hij is heel veel verandert de laatste tijd. Toen ie "jong" was, leek ie idd sterk op zn moeder maar dat is stillaan aan het veranderen. De zwakke punten van de merrie worden stillaan verbetert door deze keuze van hengst.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:21

hey
ik zie hier een topic over Royal, even reageren dus Lachen

Ik heb Royal een tijd verzorgd toen ik daar werkte. (3/4 jaar ongeveer)
Het is een erg leuke hengst, heel braaf en lief. Bij het werk is het niet zo dat hij lastig is. Dat is een beetje zijn ego. Hij vindt zichzelf de belangrijkste hengst van stal, en moet daarom altijd als eerste gewerkt worden, als eerste dekken enz. Als je dat zo doet, is hij geweldig, zet geen stap verkeerd.
Het is en blijft uiteraard een hengst, daar kan je niet van verwachten dat die even kalm en gelaten reageert op alles dan een ruin..

Over die korte hals, dat snap ik helemaal niet. Royal Jubilee geeft juist altijd een mooie lange hals door, heel elegant met in alle gevallen dat ik gezien heb, ook een prachtig hoofdje met dezelfde uitdrukking in de ogen.
Dit zie je vooral nu bij Rohqui Con van Quirinake.
Het paard hier in dit topic van Ozzie (?) de Royal Jubilee x Ferro, vind ik dan weer meer naar Ferro neigen qua hoofd.

Ik heb trouwens nakomelingen gezien op verschillende soorten merries, dressuurbloed, springbloed, en allemaal erg mooie veulens, heel elegant en prachtige gangen erop.

Misschien lijkt het alsof ik bevooroordeeld ben, omdat ik hem verzorgd hebt, maar ik vind het echt een fantastische hengst. Moest mijn merrie erbij passen, zou ik hem ook willen voor haar, maar de combinatie zou niet erg passen. Met Quirina vind ik er wel een prachtig veulen uitgekomen Ja

Als je nog moet weten, hoor ik het wel!

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:47

Dat het een hengst is en geen ruin dat is iedereen denk ik wel duidelijk! Dat daar verschil in is dat weet ook iedereen.
Heb hem eens aan het werk gezien op een wedstrijd (k'geef toe wel al lang geleden)...en echt verzet en nog eens verzet...geen schoon beeld moet ik zeggen...als je dat ego wilt noemen, mij goed.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:00

Ik weet niet welke wedstrijd je bedoelt en met wie. Dan kan ik er misschien wel van weten waarom dat was.
Maar fijn als jij denkt dat elke hengst heel mak is om te rijden en nooit eens in verzet gaat Lachen

Dan is Krack C ook geen goeie, die steigert ook graag. En ken genoeg andere voorbeelden. Paarden die door de gewone mensen gefokt worden, blijven zo goed als nooit hengsten. En dat verzet heeft meest te maken met het hengst-zijn / concurrentie tov andere paarden / hengstige merries tijdens dekseizoen of wat dan ook.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 14:23

Mijn merrie is er ook een met karakter en dat vindt ik zelf geweldig.
Hoe is deze hengst in zijn dagelijkse leven ?

Want als ik lees dat hij staakt en niet wilt maar dat was lang geleden, ja dat is info waar ik niks aan heb, want op dat moment kan van alles zijn geweest waardoor deze hengst op dat moment zo reageerd.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:51

Ik vond hem eerlijk en lief. Hij sloeg niet, beet niet. In de omgang soms zo wat ondeugend (zoals zijn hoef op mijn opstapje zetten bij het vlechten Clown Of het trapje vanonder mijn voeten proberen halen Clown )
Maar hij was echt lief, een grote knuffelbeer eigenlijk.
Ik kon er alles mee zonder enig probleem, dus op en af de weide (ook langs merriestallen of merries op de weide), opzadelen, bandageren, netjes hoeven uitkrabben, wassen, vlechten, op en af de vrachtwagen, ... Lijkt misschien dom zo, maar dat is niet bij alle dekhengsten zo vanzelfsprekend hoor Bloos
Hij haalt soms wel es grapjes uit, maar zo is hij gewoon. Het was de leukste hengst die ik ooit verzorgd heb (van 20 ofzo).

Hoe hij het laatste jaar is in training, weet ik niet. Ik heb hem maar 1x meer zien lopen met een andere ruiter, maar dat vond ik niet zo klikken. Hij wil een ruiter die hem wat vrijer laat, zodat hij uitzichzelf kan gaan showen.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 01:00

heb hem ook genoeg gezien in omgang en hierop was niets te merken ook. Dus Kadet het kan zijn dat jij hem zo hebt gezien, maar weet jij ook wààrom dat kwam? Heb jij eens is geen slechte dag ofzo?
Het is een brave héngst (ja en geen ruin Rolleyes ) met een eigen karakter dat hem net zo leuk maakt en eens hij aan het werken is en er zin in heeft, is hij gewoon niet meer te stoppen! Ik ben mss ook bevooroordeelt maar ik ben dan ook super tevreden met het uiteindelijke fokproduct van Royal en mijn merrie!

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:50

Maseike schreef:
Want als ik lees dat hij staakt en niet wilt maar dat was lang geleden, ja dat is info waar ik niks aan heb, want op dat moment kan van alles zijn geweest waardoor deze hengst op dat moment zo reageerd.

Aangezien ik info geef waar je niets aan hebt, hoef ik ook niet meer te reageren.
Als men hier toch alleen maar wilt horen hoe lief en wat voor een knuffelbeest het is, die ook wel eens een slechte dag heeft...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:13

Ik geloof best dat die daar zo wel eens reageerde, maar ik heb genoeg dekhengsten gezien, aan het werk en er zelf ook nog gereden, om te weten dat velen van hen dat wel eens doen Lachen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:03

welke hengst heeft dat nog nooit gedaan trouwens, een hengst blijft een hengst.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:54

mooie hengst! Bloos

Virtuoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:06

Ik vind hem super mooje hengst maar moest er iemand meer informatie en filmpkes en foto's hebben vanhem mag je ze mij gerust mailen ..
heb namelijk zoon van (wel ruin) en had graag wat meer info over de vader het enige dat ik enkel weet is da hij niet altijd de makkelijkste is en dat da wel veel doorgegeven word.. en ik heb het gemerkt aan de mijne :) De mijne is ook ene da ni graag te kort word gehouden en zeker het gevoel ni mag hebben da ge hem blokkeert of hij zou is omhoog kunnen gaan

Denk ook wel dat Royal jubilee afstammingen heel gevoelige en bloed typekes zijn .. en karaktervol maar dat maakt ze leuk
De mijne heet Virtuoso de L'estriverie (royal jubilee x quinine de l'estriverie) ingeschreven int sbs en een halfbloedje en die van mij heeft een lange fijne nek vind ik persoonlijk mooj hoofdje en mooje bouw.. en hoge beentjes :D