Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Mensen die een hengst naar een keuring brengen, moeten bij zichzelf nadenken waar ze mee bezig zijn en wat ze uiteindelijk hiermee willen bereiken. Daarnaast moeten ze ook nog realistisch blijven.
En zeg nou eerlijk, er is toch niets mooiers dan je eigen (fok) produkt te kunnen showen. Het is jou paard en daar ben jij trots op!
Daarom wens ook ik prakkie succes!!
Pipo schreef:Ik ben het eens met Troef, hardstikke leuk om mee te doen, maar hij is op dit moment wel de enige die iedereeen weer even met beide benen op de grond zet. Want in hoever is zo'n hengst uberhaupt interessant als vaderpaard?
Wat is de rest van de moederlijn? Wat voor toegevoegde waarde kan het dier voor de fokkerij zijn? Allemaal vragen die je jezelf moet stellen. Er worden zoveel hengsten aangeboden.
Citaat:Dan zie je ook juist de slechtere gefokte paarden. Die moeten de fokkers oo maar eens zien
Citaat:nou he dat van die cornage is wel weer een drama zeg.. Maarre hallo KWPN: dat hadden ze in Utrecht voor de derde bezichtiging ook wel kunnen zien en anders hadden ze het wel eerder kunnen horen in het verrichtingsonderzoek en niet na meer als vijftig dagen!!!!
sarabande schreef:Krijgen ze die cornage niet van al die amateurs in Ermelo die die jonge dieren zo vreselijk in elkaar rukken????
Citaat:Niet van alle paarden die op de hengstenkeuring worden anageboden is het de bedoeling dat ze uiteindelijk als dekhengst terecht komen........er is toch ook veel handel! En als je dan kan zeggen dat het een tweede bezichtigingshengst was bijvoorbeeld, dan kan dat aanzienlijk schelen in de prijs.
Troef ook de dierenartsen zijn het er nog steeds niet over eens of paarden echt last hebben van cornage
De operatie aan de stemband is trouwens in nederland verboden.....
.Citaat:Maar ik vind het niet nodig om particulieren zo te ontmoedigen, er zijn er nog maar weinig die met hun hengst naar de keuring gaan terwijl hij nog op eigen naam staat
Citaat:Hierdoor blijven er naar mijn idee heel interessante hengsten ergens in de polder staan omdat die mensen niet de middelen hebben om hun hengst er goed voor te zetten. Doodzonde...
Citaat:Maar je begint toch met foto's
En als die al niet helemaal goed zijn, ga je toch als weldenkend mens niet aan dat circus beginnen. Al was het alleen maar om het paard zijn welbehagen.
Citaat:Hoewel ik Prakkie wel een paar keer irl heb gesproken en weet bij wie ze les heeft e.d.mag ik aannemen dat ze die ook geadviseerd heeft.Citaat:Aangezien die ook in de keuringscommissie zit