najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bar_

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:55

Heeft er iemand foto's gemaakt??

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:18

Wat is de reden dat Spielberg niet is aangeleverd?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:21

Mis ook nog een Gribaldi en een Rhodium.
Spielberg en Dayano zeker niet in vorm of ze durven de competitie niet aan

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:22

misterA schreef:

Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan. 30 dagen test Knipoog

Dus dat wordt weer een heleboel A-registers.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:24

ceasario schreef:
misterA schreef:

Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan. 30 dagen test Knipoog

Dertig-dagentest is inderdaad gemakkelijk Ach gut

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:49

rockey schreef:
is lekker dan voor spielberg Haha!

Wat te denken van de honderden Verward eigenaren die hun merrie drachtig hebben van Spielberg Zij zijn groot en ik is klein!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:55

Ja zeg dat wel Amaze. Hier in mijn omgeving heeft zo goed als iedereen met Spielberg gedekt.... en waarom...????
Ik ga in ieder geval nummer 33 volgen: Scandic x Biotop. Komt uit hetzelfde lijntje als mijn merrie dus ben reuze benieuwd wat deze gaat doen Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:58

Die don romantic vind ik ook erg mooi gefokt.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:58

adnil35 schreef:
Ja zeg dat wel Amaze. Hier in mijn omgeving heeft zo goed als iedereen met Spielberg gedekt.... en waarom...????
Ik ga in ieder geval nummer 33 volgen: Scandic x Biotop. Komt uit hetzelfde lijntje als mijn merrie dus ben reuze benieuwd wat deze gaat doen Haha!

spannend Hyper! Goh ;waarom is jouw merrie nu toch drachtig van Scandic Knipoog

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:09

Knipoog
Deze Biotop is een halfzus van mijn merrie. Uit hetzelfde lijntje zijn al meerdere Scandics gekomen, welke stuk voor stuk zeer goede beweging hebben. Ze zijn alleen niet allemaal moeders mooiste Koe
Nu heeft mijn merrie flink wat verfijning georven van Stravinsky, maar ook heel wat beweging verloren. Nu ben ik bij Sjefri (de fokker/eigenaar van deze hengst en dus ook tevens fokker van merrie) ten rade gegaan welke ik hengst ik kon gebruiken om deze beweging terug te vererven en vandaar is er een Scandic x Stravinsky op komst.
Het is het eerste veulen uit deze merrie (en ook het eerste veulen wat wij fokken) dus we wilden het een beetje op safe spelen: hoever je dan van 'safe' kunt spreken in het fokken dan he Knipoog
Ben natuurlijk reuze benieuwd wat er uit gaat rollen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:26

amaze schreef:
rockey schreef:

Wat te denken van de honderden Verward eigenaren die hun merrie drachtig hebben van Spielberg Zij zijn groot en ik is klein!

Die krijgen nu A register en dat is een stuk beter dan een kans op een B register Knipoog Als spielberg wel gaat en de test uitgezet word en die kans is aanwezig, gezien het artikel wat laatst in de paardenkrant stond, dan krijg je b register. Daar is niemand blij mee!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:44

amaze schreef:

Zie het oude spreekwoord
Goedkoop is duurkoop Haha!

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:03

Nou, dat weet ik niet, mij maakt het welk register niet zoveel uit. Spielberg blijft een even goede hengst.
Voor de fokkers is het jammer maar het KWPN werkt het wel zelf in de hand.
Ze hebben duidelijk in dat artikel aangeven dat hun dit niet graag zien, tja en het KWPN kennende zullen er dan wel koppen gaan rollen, Ik denk dat de eigenaar bang is dat ze hun (goede) hengst bij de kleinste misstap streng gaan afstraffen.
Gezien hoe het KWPN bij Florencio te werk is gegaan snap ik de eigenaar wel.
Ik heb natuurlijk ook liever dat hij verrichtingskampioen wordt, wij hebben er nl. ook een van drachtig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:18

rockey schreef:
Die hoeft volgend jaar heel wat minder te n*uken.
Citaat:
Daar heb ik geen medelijden mee hoor. Dat is het risico (als je van risico wilt spreken) wat ze zelf heel bewust of onbewust hebben genomen.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:28

grapjas schreef:
Nou, dat weet ik niet, mij maakt het welk register niet zoveel uit. Spielberg blijft een even goede hengst.
Ze hebben duidelijk in dat artikel aangeven dat hun dit niet graag zien, tja en het KWPN kennende zullen er dan wel koppen gaan rollen, Ik denk dat de eigenaar bang is dat ze hun (goede) hengst bij de kleinste misstap streng gaan afstraffen.
Gezien hoe het KWPN bij Florencio te werk is gegaan snap ik de eigenaar wel.
Ik heb natuurlijk ook liever dat hij verrichtingskampioen wordt, wij hebben er nl. ook een van drachtig.

Verward Florencio is WEL bij het kwpn goedgekeurd, het is ook niet de schuld van het kwpn, dat hij zich nog
steeds niet weet te profileren als fokhengst.
Ik heb op een ander topic ook gewaarschuwd voor de "plaatjesfokkerij" . N u zijn de druiven zuur voor de Spielberg en Dayano-fans.
En dat de eigenaren een aangewezen hengst niet aanleveren, heeft echt een reden.
Tenslotte bieden eigenaren hun hengsten zelf aan voor de eerste bez., ze zijn het niet verplicht.
Daarom vind ik het geen goede zaak en zelfs onsportief, om hem nu terug te trekken.

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:48

Wat me tegen valt van het Kwpn is dat ze met florencio hun eigen fout niet toegeven.
Ze geven in eerste instantie het aanparings advies dat hij bloed toevoegt en verfraait.

En dat hebben ze nu stilzwijgend veranderd.

Jammer, want iedereen die Florencio heeft zien lopen met happie begrijpt wel dat hij echt geen bloed toevoegt.
Verder denk ik dat hij juist geschikt is voor de gif kikkertjes, waar er tegenwoordig te veel van lopen.

Verder met Spielberg...ik vind het erg jammer dat ik hem nou niet kan zien lopen en wat MisterA al zegt....er zal wel een rede voor zijn (ben wel erg nieuwsgiering, naar de rede)
Ik denk dat spielberg in iedergeval een fijn sportpaard zal worden...net als florencio.
Fijne sportpaarden zijn niet altijd evengoede dekhengsten.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:15

Is Spielberg trouwens al wel bij een (ander) Duits stamboek GGK? Hij is dit voorjaar toch pas 3 geworden ?

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:18

Ja hij is 3...net als de meeste hengsten die voor de keuring gaan

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:23

indus schreef:
Ja hij is 3...net als de meeste hengsten die voor de keuring gaan

Soms zijn ze 4 Vork

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:28

jaja maar 3 isvoor een keuring niet bijzonder...dat bedoelde ik meer...

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:31

..en ik bedoel juist dat hij toch haast niet al bij een ander stb ingeschreven kan zijn omdat hij nog maar 3 is Haha!
Florencio was bij KWPN goedkeuring al wel bij een stb ,ik weet zo niet welke, ingeschreven ,dan heb je nog wat....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:38

indus schreef:
Wat me tegen valt van het Kwpn is dat ze met florencio hun eigen fout niet toegeven.
Ze geven in eerste instantie het aanparings advies dat hij bloed toevoegt en verfraait.

Dat was gebaseerd op de NRPS veulens die bezichtigd waren, het was meer als hij het op fijnere kleinere merrie niet doet dan het tegenover gestelde maar. Ook Nijhoff senior raadde in het eerste dekjaar merriehouders aan om er vooral een merrie met maat en massa bij te zetten.
Dat hij daar ook beknopt bij fokte, net zoals bij bloedmerries kon niemand voorzien, het was meer hoop dan wijsheid.

Overigens is het niet het KWPN dat uitmaakt welke hengst (in dit geval de veel dekkers) er aangeleverd wordt.
Een half jaar geleden voorspelden we dit al, waarom nog die moeite nemen als al dat geld al binnen is, meer kan hij nooit meer verdienen voor zijn baas.

Ben wel benieuwd naar de veulens, maar die zullen we voornamelijk op Mp zien Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:07

grapjas schreef:
Ze hebben duidelijk in dat artikel aangeven dat hun dit niet graag zien, tja en het KWPN kennende zullen er dan wel koppen gaan rollen, Ik denk dat de eigenaar bang is dat ze hun (goede) hengst bij de kleinste misstap streng gaan afstraffen.Gezien hoe het KWPN bij Florencio te werk is gegaan snap ik de eigenaar wel.

Ze zien het niet graag omdat ze liever niet hebben dat hun leden (een stuk of 500 ofzo) volgend jaar allemaal met een register A of idd nog erger, met een register B veulen zitten.
Ze proberen met de waarschuwing (die ze meerdere malen hebben afgegeven) mensen ervan te weerhouden met een nog niet goedgekeurde hengst te dekken, omdat er tijdens een verrichtingsonderzoek nog rare dingen kunnen gebeuren.
Ik geloof niet dat ze erop uit zijn om koppen te laten rollen, daar is nl. niemand bij gebaat. De hengstenhouder niet, de merriehouders niet en het KWPN al helemaal niet.
Voor het feit dat hij niet aangeleverd is hoef je het KWPN dus niet aansprakelijk te stellen maar de hengstenhouder. Dat is degene die jullie nu allemaal een beetje in de steek laat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:11

shan schreef:
[ Dat is degene die jullie nu allemaal een beetje in de steek laat!

Juist niet, die behoed je nu voor een B registerveulen Pling

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:19

Pipo schreef:
shan schreef:
[ Dat is degene die jullie nu allemaal een beetje in de steek laat!

Juist niet, die behoed je nu voor een B registerveulen Pling

Maar hij heeft je niet behoed voor een A registerveulen!