Hoe heet deze kleur?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Re: Hoe heet deze kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:47

Aangezien vader overduidelijk een roan is en bruin, denk ik dat het veilig is te stellen dat het een 'wild bay' roan is.

Zilverappel kan niet omdat geen van ouders zilver dragen EN op bruin zou dit als een nep-palomino kleur tonen.

Nadjaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:56

ik zou zeggen koffievos met wat witte haren.. maar weet t ook niet precies hoor!

yvon84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:47

bruinschimmel..

defenitie van een bruin paard: bruin, met zwarte manen en staart, evt zwarte randjes om de oren en zwarte benen...
groetjes yvon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:58

Wanneer je in plaats van een gewone bruine (bay) een wild bay hebt, krijg je toch een paard met de kleur die je hier ziet. Dit paard draagt daarnaast ook het roan kenmerken en dus het roangen, dus wordt t een wild bay roan...

Idinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:24

tavb schreef:
Ik heb ook een leuke (KWPN)

Vader: Schimmel
Moeder: schimmel
Opa: schimmel
Oma: schimmel
Eigenlijk is tot in de 3de lijn alles schimmel

En ja, mijn paard is een koffievos met lichte manen en staart!

Komt maar zeer zelden voor heb ik me laten vertellen

Hmmm dit is gewoon ronduit gevaarlijk.. 2 Schimmels kruisen is 25% kans op een dood veulen..

Het gaat hem om een bepaald gen wat "schimmel" veroorzaakt.. Als je dat dubbel hebt, door kruising vn 2 schimmels heb je een dood veulen en die kans is (zoals velen zullen zeggen) 1 op 4 of 25%...
Maar als beide niet fokzuiver zijn - wat zeker zo is, fokzuiver wil zeggen 2 maal het schimmelgen, en dus gewoon niet levensvatbaar) - , dan heb je 25% kans dat je, zoals nu, geen enkel "schimmelgen" hebt en dus een vos of dergelijke hebt..
FF voor de compleetheid, 50% kans op een schimmel Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:52

Dit is niet zo, een homosygoot schimmel is niets mis mee.
Homosygoot roan word vroeg in de dracht verstoten en word dus gewoon niet geboren. Het lijkt dan alsof de merrie drachtig is, maar word toch weer hengstig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:01

Op die lichte haren in de manen zou ik niet af gaan... Bijna alle veulentjes hebben vrij ligt veulenhaar dat ze kunnen houden tot ze zelfs een jaar of 3 zijn. Daarna is 't er meestal wel vanaf gesleten.

Kleur van de manen is dus niet zo eenvoudig te bepalen als ze zo jong zijn.

Als de benen zwart zijn, is 't een bruine onderkleur, als de benen bruin zijn, is het een vos onderkleur.

En de kleur van het veulen?
Ik denk een vos roan, gezien pappie en oma ook roan zijn, best mogelijk.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:02

interessant topic wendy Ja en appie is nou eenmaal apart Haha!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:18

Idinia schreef:
tavb schreef:
Ik heb ook een leuke (KWPN)

Vader: Schimmel
Moeder: schimmel
Opa: schimmel
Oma: schimmel
Eigenlijk is tot in de 3de lijn alles schimmel

En ja, mijn paard is een koffievos met lichte manen en staart!

Komt maar zeer zelden voor heb ik me laten vertellen

Hmmm dit is gewoon ronduit gevaarlijk.. 2 Schimmels kruisen is 25% kans op een dood veulen..

Het gaat hem om een bepaald gen wat "schimmel" veroorzaakt.. Als je dat dubbel hebt, door kruising vn 2 schimmels heb je een dood veulen en die kans is (zoals velen zullen zeggen) 1 op 4 of 25%...
Maar als beide niet fokzuiver zijn - wat zeker zo is, fokzuiver wil zeggen 2 maal het schimmelgen, en dus gewoon niet levensvatbaar) - , dan heb je 25% kans dat je, zoals nu, geen enkel "schimmelgen" hebt en dus een vos of dergelijke hebt..
FF voor de compleetheid, 50% kans op een schimmel Knipoog

Idd onzin alleen LWO (frame overo) geeft kans op een veulen wat dood gaat verder kun je alles kruisen.