Joepie! eindelijk de letter S

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

daniel79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 11:43

Statuar (v. Tamersale xx), Selle Francais, vader van oa. de KWPN-goedgekeurde hengst Clavecimbel, welke op zijn beurt weer terug te vinden is in oa. Havidoff en Montecristo.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 17:34

Sit this one out mis ik hier nog. Heeft toch ook wat leuke nakommelingen.
En natuurlijk de nieuwbakken hengst Stravinsky xx

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 17:47

fabienne schreef:
Saros XX, een volbloedhengst die veel betekent heeft voor de dressuurfokkerij. Van zijn zoon Festival hadden wij een dochter. Super karakters, zowel Festival als onze Loretta, maar je hoort nogal eens dat afstammelingen van Saros niet de gemakkelijksten zijn. De hengstenhouder die Belisar heeft staan had ook nog een andere Saros zoon dacht ik, Erato, maar die is nooit goedgekeurd voor het KWPN.

Zelf hebben we ook nog een Stornello dochter op stal gehad, die had ook een erg apart karakter, erg kwalijknemend was ze, en zo gek als een deur. Sloeg bij haar eigen veulen zo het achterbeen doormidden!

Meestal hoor ik juist van Saros dat ze niet gemakkelijk zijn. Hoewel ik dat wel mee vind vallen.

Stornello, goh, hoor ik weinig van. Ken je dat verhaal nog van mij op bokt, over dat paard Christy dat overleden was aan koliek? ook een stornello. Grof gebouwd paard met heel grote mooie ogen. en super betrouwbaar in het rijden.

Naturel komt inderdaad uit een SPortman moeder. En sportman komt weer van de hengst...................

SINEADA!

deze naam mag niet vergeten worden in dit rijtje. Deze basishengst is te belangrijk geweest in de kwpn fokkerij. Hij duikt overal op. Vele goedgekeurde hengsten die hem als voorvader hebben.