De letter R

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ojasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:56

Rabino, en de hengst Roemer! Heb thuis een Kennedy x Roemer staan.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:58

Nu ik er net aan denk. Wie heeft er al nakomelingen van Royal Dance gezien en wat vonden jullie er van?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 14:30

Nakomelingen heb ik nog niet gezien, maar ik vind de hengst zelf om te Kwijl

Als je het nu over een droompaard hebt, dan is dat mijn droompaard Knipoog

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 00:42

Is wel een vos he...

Daar rij jij toch niet voor?

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:01

Yootha schreef:
En natuurlijk niet te vergeten Ronaldo. Heb 2 veulens van hem gezien bij een I.H.W. merrie en het waren leuke veulens om te zien.

Nou dan vergeet je toch je eigen familiefokprodukt Yootha Huilen SUNDANCER READY TO FLY, van Waxwing Hilbilly uit Sunwillow Saasfee Lovers beter bekend bij ons als bERTUS. Hij was in 1996 verrichtingskampioen in Duitsland tegen meerdere rassen en in 2000 Siegerhengst vanwege zijn nakomelingen.Fokt nog het echte Welshtype met zeer goede bewegingen die hij zelf ook graag laat zien. Moeder Saasfee komt uit de bekende SUNWILLOW fokkerij van Mrs. Frank UK.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:10

R sunwillow????

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:58

sarabande schreef:
R sunwillow????

Hij heet Ready to Fly.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:49

Ik heb al een dochter van Royal Dance gezien, uit een KWPN-merrie maar van de merrie ken ik de afstamming niet. Moeder is bruin, het veulen is vos met denk ik een klein kolletje. Prachtig hoofd, en prachtige hals!!!! Iets aan de iele en kleine kant. Ik denk dat het beestje nu richting drie jaar gaat dus moest ik nog maar eens gaan kijken.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 16:41

Ha, ben benieuwd. ZOu je het me dan even willen laten weten?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 18:27

Teigetje schreef:
Ik denk dat het beestje nu richting drie jaar gaat dus moest ik nog maar eens gaan kijken.

Dan bedoel ik zeker een andere, want die Royal Dance die ik bedoel heeft bij de PAVO cup 4-jarigen meegelopen dus een nakomeling kan niet al bijna 3 zijn.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 18:35

Die Royal Dance is een duitse hengst meen ik die je bedoelt Fitzry. Heb hem gezien in Beilen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:14

Diegene die ik bedoel is een Rohdiamant uit een Donnerhall moeder, in België gefokt en in Duitsland Siegerhengst geworden op de hengstenkeuring. Daarna verkocht aan Sven Rothenberger dacht ik maar Paul Schockemole zit er ook voor iets tussen. Aangezien mijn veulen in maart al twee wordt, ben ik er bijna zeker van dat dat merrieveulen er drie wordt.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:15

chantal1 schreef:

Jij kwam toch eens naar de veulens van Zannekin kijken, misschien kunnen we daar wel een bezoek aan die merrie aan koppelen...

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:46

Teigetje schreef:
Diegene die ik bedoel is een Rohdiamant uit een Donnerhall moeder, in België gefokt en in Duitsland Siegerhengst geworden op de hengstenkeuring. Daarna verkocht aan Sven Rothenberger dacht ik maar Paul Schockemole zit er ook voor iets tussen. Aangezien mijn veulen in maart al twee wordt, ben ik er bijna zeker van dat dat merrieveulen er drie wordt.

Dan heb je het over dezelfde als ik bedoel. Haha!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 22:41

Teigetje"]
[quote="chantal1 schreef:

Jij kwam toch eens naar de veulens van Zannekin kijken, misschien kunnen we daar wel een bezoek aan die merrie aan koppelen...
[/quote]

Lijkt me een goed plan! Ik moet binnenkort een BWPer overschrijven. Zit in oud-Heverlee bij Leuven/Brussel, dacht ik.

Kan misschien in een klap (in de buurt?)en anders kom ik lekker zo Lachen
Heb er zin in.

Btw, jullie hebben het allemaal over dezelfde Royal Dance.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 07:02

Iemand vroeg over meer info over Roemer, Roemer was volgens mij westfaals (pilot?), heeft hier op de elizabetshoeve gestaan en is gereden zowel in de spring als dressuursport. Heeft heel veel nakomelingen in de hogere dressuursport. Roemer is later verkocht naar amerika en inmiddels overleden volgens mij. Ik heb toendertijd 2 Roemers gereden en in die tijd reden er iedere wedstrijd nog wel een paar Roemers goed mee (lichte tour). Het waren over het algemeen heel werkwillige paarden, ik vond het echt superkarakter. Een foto van 1 van de Roemers staat overigens in mijn profiel Schijnheilig

horsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 16:57

Rigoletto, Ramiro, Roemer 3 gouwe ouwe
En ja Rohdiamant is mooier maar fokt ie ook beter?
Ravel (LT. Generaal X weet ik niet meer en ook niet meer waar ie gebleven is)
Romero (Plakat ox)
Radetzky
Risaz

horsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 17:01

Teigetje schreef:

Ik heb ook een Royal Dance gefokt, uit een ArgusxGregor(alles keur preferent maar de merrie zelf is niet mooi) Maar het veulen daarentegen is vos, super mooie bovenlijn, hals hoofdje, ogen, maat genoeg en als ik het goed heb is ze 3 of wordt ze 3.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 17:16

Royalty, een Monte Cristo x Zeppelin (v. Saluut). Ik heb dat beest zien bewegen, daarnaast een ongecompliceerd karakter, maat en massa. Dat zou een passende hengst bij mijn merrie kunnen zijn. Hij is niet goedgekeurd door het kwpn, maar toch een optie voro mij om een sportpaard te fokken waar ik zelf plezier van zou kunnen hebben.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 17:26

Rembrandt, oude paard Grand Prix paard van de Duitse Nicole!
Dat vond ik toch echt een toppertje!
Wat een paard, wat een beweging!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 17:31

Rubinstein, Royal Bravour, de nog jonge Rousseau, Rolex met zijn fantastische galop en allround paardje Riverman (Elisabeth's Hof).

Riverman is een Kenwood x Voltaire x Purioso.
Leuke aanleg voor springen en dressuur.
Afbeelding
http://www.gebrvanmanen.nl

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 17:50

Rubinstein is een topvererver, heeft ook vele goedgekeurde zonen. En Rembrand is in mijn ogen het ultieme dressuurpaard OOIT in de dressuurgeschiedenis, zoals Milton bij het springen. Een chique hoogbenige ruin die op 19 jarige leeftijd nog op de olympische spelen liep. Prachtig paard!

horsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 17:01

Milton, wat dacht je van (al heel lang geleden) Pluco, Gladstone, Abdullah, ok off topic we waren bij de R, Rin Tin Tin?

cicero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 20:59

rovenxx

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 19:30

Pleasure schreef:
Voor mij is het Rechter!!! Mijn paard is namelijk een Amaretto I x Voltaire x Julio Marinier XX x Rechter.

Het is een leuke hengst die op 15 jarige leeftijd wegens beenbreuk afgemaakt moest worden. Hij is een beetje vergeten door de meeste mensen.

Groetjes
Denise

de mijne is een vincent x rechter