Hoger beroep Ferro affaire.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 15:20

Het paard zou gewoon eens lekker de wei in moeten. Niks stal, donker hoekje bah!! Bij ons lopen de paarden lekker buiten, vorig jaar hebben wij een merrie gekocht die niet meer kon lopen. Spierverzuring, en een peesaandoening. Stokkreupel was het beestje. Altijd goed in de sport gelopen, nu boxrust. Beest werd hartstikke gek. Nu staat ze een jaar bij ons in het land. Zomers dag en nacht, in de winter s'nachts in een loopstal. Inmiddels is haar been niet meer dik, ik zou niet meer weten welk been het was, is ze zelfs de leider van de kudde en rennen dat ze kan!!! We hebben er niks aan gedaan, niet rijden, niet prutsen, natuur heet dat! Ieder geblesseert paard wat zo goed en zo lang voor de mens heeft gepresteerd verdiend gewoon een vakantie zoals dat goed zou zijn voor een paard! Net als Ferro. Op die topstallen zijn paarden die nooit meer een wei zien in hun leven. Gaan ze al de wei in, 4 dekens, bandages en beschermers er nog over heen!! Alsof zo'n paard lekker gaat rollen omdat zn deken op zn rug zit! Gewoon terug naar de natuur laten gaan, moet je eens kijken hoe zo'n beestje opknapt en hoeveel plezier je er nog van kan hebben! Dat gun ik Ferro van harte!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:11

Sjuimpje schreef:
Ferro staat gewoon in een warme stal en krijgt zijn natje en droogje,
in de pers wordt het ook zooo opgeblazen!
Net of dat dier wat te lijden heeft Verward

Nou, bij de Dalhoeve heeft hij zéker wat te lijden!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:19

Volgens mij staat hij nu toch bij Coby?
Die heeft de laatste rechtgang gewonnen en tot de volgende uitspraak zou hij dus bij haar horen te staan.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:01

Volgens mij gaat Ferro weer terug naar de eigenaren. Op veterinaire gronden niet meer geschikt voor topsport.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:55

greetje schreef:
Volgens mij gaat Ferro weer terug naar de eigenaren. Op veterinaire gronden niet meer geschikt z topsport.

Jep ik denk het ook in someren is hij afgekeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:25

Wouter24 schreef:
ik blijf het dom vinden om mensen als Lamers en van Goor tegen je in het harnas te jagen, die hebben zoveel goede beesten nu krijg je er nooit meer eentje van ze.

Ik vind het nog veel dommer, om alles te pikken van iemand die contractbreuk met je pleegt! Dit is gewoon een zakelijk contract, waar zakelijk mee om gegaan moet worden, helaas is de paarden wereld niet altijd even zakelijk. Dus Coby moet maar naar de pijpen van deze heren dansen, en vervolgens je als een soort van marionette laten bespelen? Verward

Normaalste zaak van de wereld, om voor je rechten op te komen bij contractbreuk, mocht dat je een klant kosten ( want dat is ferro voor Coby), helaas pindakaas. Wel weet ik dat in de zakelijke dienstverlening het zeer zeker gerespecteerd wordt als je op je strepen staat, en je aan je contract houdt. Moeten ze in paardenland nog steeds leren.

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 18:49

RIJSWIJK (ANP) - Coby van Baalen komt niet langer uit met Ferro in de dressuursport. De topamazone besloot het paard woensdag weer af te staan aan de eigenaren. Een tweede kort geding, dat donderdag voor de rechtbank in Arnhem zou dienen, is daarmee van de baan. De eigenaren Lamers en Van de Goor wilden de inmiddels 16-jarige dekhengst al na de Wereldruiterspelen in Jerez, afgelopen september, terugtrekken van de wedstrijden. Van Baalen vocht deze beslissing succesvol aan bij de rechter. Ze beriep zich op eerder gemaakte contractuele afspraken. Daarmee was het conflict niet voorbij. De eigenaren, zich beroepend op een veterinair onderzoek, stuurden aan op een nieuw geding. Ze vonden het dier op medische gronden niet langer gezond voor het bedrijven van topsport. Van Baalen ging uiteindelijk akkoord met een compromis, nadat afspraken waren gemaakt over het toekomstige welzijn van het dier. Dat Ferro in goede gezondheid kan voortleven, was haar belangrijker dan een eventuele kans op deelname aan de Olympische Spelen van Athene 2004. Na bemiddeling van KWPN, het Sportpaarden Stamboek van Nederland, werd besloten het dier te stallen bij een dekstation in Ede. Algemeen werd aangenomen dat Ferro goede kans had goed van de blessure te herstellen, maar dat het niet uitgesloten was dat het kwetsuur bij zware inspanningen zou terugkeren. Met Ferro maakte Van Baalen deel uit van de Nederlandse equipe die zilver won tijdens het WK van Rome (1998), het EK van Papendal (1999) en de Olympische Spelen van Sydney (2000). Individueel werd de combinatie op dat toernooi vijfde. Na Sydney was het paard meer dan een jaar geblesseerd. Dit seizoen werd de rentree bij het NK in Nijmegen beloond met een onverwachte tweede plaats. Van Baalen kwam vervolgens uit op het WK in Jerez, waar Ferro na een onderdeel opnieuw geblesseerd raakte.

Bron: ANP

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 19:11

Tja, fijn voor ferro dat het getouwtrek nu over is. Kan ie lekker van zijn oude dagje gaan genieten! Haha!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 19:44

Wijs besluit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:16

Ja en zoals ik al eerder zei het centrum van het conflict lag bij De Dalhoeve. Ferro gaat nu naar de gebr. Van Maanen en daar heeft Coby geen problemen mee.