.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Re: Albino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:04

Cassidy schreef:
XxSultanxX schreef:
een vriend van mij Zumaja@ bokt heeft ook een albino veulen gehad
jammer genoeg is het paar dagen naar de geboorte overleden , het was echt een prachtig beest Lachen

voor foto zie zijn profiel

Aangezien het hier om Paint paarden gaat, denk ik zomaar dat het veulen van Zumaja een OLWS veulen is geweest. OLWS = Overo Lethal White Syndroom. Dit veulen had nooit geboren mogen worden, en als de eigenaar van merries en hengst hun plicht hadden gedaan en de ouderdieren op OLWS dragerschap hadden laten testen, en echte paardenliefhebbers waren geweest, hadden ze wel twee keer nagedacht voordat ze die combi zouden hebben gemaakt....

en nu beweer jij dat het geen paardenliefhebber zijn Scheve mond dat beest is naar een hellemaal naar duitsland geweest om onder een GOEDGEKEURDE hengst te komen , het was dus niet zomaar een foutje ! enja de beesten waren alle 2 wel getest maar de fokker heeft een fout gemaakt , waardoor dit veulen is geboren !
beetje domme opmerking dat die mensen dan niet om hun beesten geven !

hun hebben heel lang op dit veulen gewacht , nachten lopen waken todat hij kwam ... hij is nog op de kliniek en alles geweest en geopereerd .. en dan beweer jij dit Boos!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:11

XxSultanxX schreef:
enja de beesten waren alle 2 wel getest maar de fokker heeft een fout gemaakt , waardoor dit veulen is geboren !
beetje domme opmerking dat die mensen dan niet om hun beesten geven !

Ik vraag me af welke fout de fokker heeft gemaakt. En wie bedoel je met fokker, de hengsteneigenaar of de eigenaar van de merrie? En is er natuurlijk gedekt of via KI? Zijn er soms rietjes verwisselt? Wist men niet wat OLWS inhield? Of is het risico bewust genomen?

Als de dieren getest waren (beide) en positief bevonden waren (beide), hoe heeft deze dekking dan tot stand kunnen komen? Het is niet alleen de merrieeigenaar die daar op moet letten, de hengsteneigenaar moet dat ook vragen...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:19

die mensen hebben nog niet zo veel verstand van paarden en het dekken er om heen ( werd hun 2de veulen ) zij hebben hun eigen merrie ook bij deze hengstenhouder gekocht .
zij is gedekt voor een bont paard ( sorry naam weet ik niet meer ) en ze konden kiezen uit verschillende hengsten ... zij kozen voor deze hengst omdat zij hem mooi vonden .
wat ze niet wisten was dat de paarden dus bijde positief waren ...
er is natuurlijk gedekt ...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:31

Dus ook de hengsteneigenaar is hier schuldig aan. En dat gaat mijn pet mu echt te boven. Enfin, nu weten ze wat het inhoudt, en zullen deze fout nooit meer maken. Toch jammer dat er weer een veulen het leven bij heeft moeten laten.
Veulentjes fokken is niet altijd hengst A op merrie B zetten en 11 maanden wachten. En onkunde kan dodelijk zijn....