Wat voor een kleur is dit paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Wat voor een kleur is dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:38

Nee, deze vind ik er dan toch heel anders uitzien eerlijk gezegd... verder hoeven ze niet helemaal wit te zijn... Kijk maar naar die foto van die fewspot, die heeft ook donkere delen op zijn lijf.. Maar wei weet, t kan allemaal volgens mij Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:45

Veel few spots zijn verkeerd geschetst. Knipoog

Heeft dit paard 2 appaloosa-ouders TS?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:48

Dit is Roan, dus jouw paard is ook geen Roan.

Afbeelding

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:02

Neonlight schreef:
Veel few spots zijn verkeerd geschetst. Knipoog

Heeft dit paard 2 appaloosa-ouders TS?

nee weet wel dat de moeder palomino bont is Lachen vaders word uitgezocht

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:07

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:10

Denk het niet... Kan natuurlijk wel, maar die lichte vlekken erdoor heeft een vos niet. Als een vos is geschoren, heeft hij meestal (voor zover ik weet) een egale kleur Lachen
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 11-07-07 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:11

ja vossen zijn egaal als ze geschoren zijn

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:18

toch niet altijd? vroeger verzorgde ik een vos-shetje, en die zag er wel zo uit als op die foto volgens mij toen we hem een keer geschoren hadden..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 12:29

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:40

Hmmm......het wordt voor mij steeds onduidelijker. Tong uitsteken Kun je misschien een foto van het oog van je merrie maken, en van de hoeven en van de uier? Close-upjes?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:43

Grappig dat er uit zon combinatie zoiets komt Haha! Idd, detailfotos kunnen handig zijn in deze...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 13:45

jeps kan ik zal ff kijken of ik dat al niet heb Tong uitsteken

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:34

In principe is er maar een mogelijkheid indien appaloosa patroon aanwezig zou zijn, en dat is de moeder van de vader: Harfa! Langs vader's vader's kant zit het gewoon niet in dus die kant kan uitgesloten worden.
Moeder is een palomino bont dus hier ook wordt appaloosa uitgesloten. De palomino komt van moeder's vader's lijn en de bont waarschijnlijk van moeder's moeder's kant ... maar geen appy hier!

Met deze bloedvoering begin ik toch echt te twijfelen aan appaloosa en denk eerder aan een red roan. De zg 'vlekjes' zouden misschien een uitwerking kunnen zijn van bont??? De roze huid 'vlekjes' komen ook veel voor bij palomino's en schimmels.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:41

Tenzij appaloosa als bont geschetst wordt, het is namelijk niet de eerste keer dat ik dat tegen kom.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 15:52

haha snap er niets meer van Haha! zal ff foto's maken.. dat moet alleen wel een paar daagjes wachten ze is namelijk bij een lekkere vent haha

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:10

Vosroan of roodschimmel Pling

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:49

Dit paard is een appaloosa oftwel in het pools masc tarantowaty, ik herken dit partroon en het zou mogelijkerwijs kunnen zijn dat je de verkeerde papieren bij het paard hebt gekregen.

Er worden veel tarantowaty paarden gefokt in polen en om de kwaliteit te verbeteren zetten ze effen gekleurde ouders op appaloosa gekleurde moeders.

Palomino bont vind ik ook een aparte kleur daar het in polen wemelt van de zwart en bruinbonten. Palomino bij rijpaarden komt eigenlijk niet voor derhalve van invloeden van buiten af.
Mocht je het poolse papier hebben. daisy is namelijk absoluut geen poolse naam, dan weet ik het zeker (kleur staat op papier)maar ik herken het vlekkenpatroon ik heb namelijk stagegelopen op een stoeterij die voor het commercieele met de kleur fokten.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 22:10

gabrycha schreef:
Dit paard is een appaloosa oftwel in het pools masc tarantowaty, ik herken dit partroon en het zou mogelijkerwijs kunnen zijn dat je de verkeerde papieren bij het paard hebt gekregen.

Er worden veel tarantowaty paarden gefokt in polen en om de kwaliteit te verbeteren zetten ze effen gekleurde ouders op appaloosa gekleurde moeders.

Palomino bont vind ik ook een aparte kleur daar het in polen wemelt van de zwart en bruinbonten. Palomino bij rijpaarden komt eigenlijk niet voor derhalve van invloeden van buiten af.
Mocht je het poolse papier hebben. daisy is namelijk absoluut geen poolse naam, dan weet ik het zeker (kleur staat op papier)maar ik herken het vlekkenpatroon ik heb namelijk stagegelopen op een stoeterij die voor het commercieele met de kleur fokten.

offiecieel heet ze desiree.. ik heb haar pas net gekocht en heb ook aan de vorige eigenaar gevraagd of ze achter het papier aan wilde gaan maar de importeur had de papieren al vernietigd dus heb alleen de dingen die over genomen zijn in het paspoort

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:49

De combinatie schimmel x [palominobont kan dus nooit een appaloosa geven dus de moeder moet in dit geval een app zijn geweest jammer dat je het papier niet meer hebt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:05

Waar haal je uit dat de vader schimmel was? De vader van de vader was schimmel. Knipoog Bovendien kan een schimmel ook appaloosa zijn, binnen de NAS zijn daar diverse voorbeelden van. Tegenwoordig niet meer gewenst en gemoved, maar onder andere Dendrofleur hier op Bokt heeft 2 appaloosa's die ook schimmel zijn. Alex van de Kamperweg is zo'n beroemde hengst met schimmel, Daniel is er nog een voorbeeld van, Eastsides Hertog Jan ook.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:49

Neonlight schreef:
Hmmm......het wordt voor mij steeds onduidelijker. Tong uitsteken Kun je misschien een foto van het oog van je merrie maken, en van de hoeven en van de uier? Close-upjes?

hier ben ik nu ook wel benieuwd naar.... Bij de mijne kan je goed de kenmerken van een appaloosa zien Lachen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:33

Zaina schreef:
Picassox schreef:
Dit is Roan, dus jouw paard is ook geen Roan.

http://i56.photobucket.com/albums/g199/ ... lein61.jpg

dit vind ik meer op een geschoren vos lijken

Nou bedankt. Clown
Nee, het is een Roankleurig paard, dat staat zelfs in zijn paspoort. Hij is absoluut niet geschoren.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:35

ik zou zeggen een roodschimmel of een red roan.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:37

rood/bruin schimmel..

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:22

Neonlight schreef:
Waar haal je uit dat de vader schimmel was? De vader van de vader was schimmel. Knipoog Bovendien kan een schimmel ook appaloosa zijn, binnen de NAS zijn daar diverse voorbeelden van. Tegenwoordig niet meer gewenst en gemoved, maar onder andere Dendrofleur hier op Bokt heeft 2 appaloosa's die ook schimmel zijn. Alex van de Kamperweg is zo'n beroemde hengst met schimmel, Daniel is er nog een voorbeeld van, Eastsides Hertog Jan ook.

Ik ga uit van beperkte info die ik krijg en ik zeg niet dat appaloosa geen schimmel kan zijn ik zeg alleen dat het paard een appaloosa is.