Uniform nakomelingen, leuke paarden?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:45

Junior is het paard waarmee anky reed.
Hij is ook een afstamming van Uniform X Variant

horsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:47

Ik heb een Lt Generaal merrie en oa 3 uniforms gefokt met dit paard. Merrieveulen is algemeen veulenkampioen in Sevenum geworden. 3e als driejarige ster, toen ze er voor de derde keer op gingen zitten mee gaan buiten rijden heeft geen stap verkeerd gedaan. Later reed er een vrouwtje op wat klein was en ja dan lacht ze, het moet wel een uitdaging blijven. Ze springt ook ontzettend graag. Is nu Keur. Een 4jarige Krack van haar heeft ook superpunten op de Ibop kan super lopen. Is ook wakker, maar doet ook niks verkeerd, gewoonweg een supermerrie. Het tweede veulen was een hengst en Majoor is altijd eerlijk geweest. Heeft 2,5 jaar in de wei gelopen, met andere hengsten, hij was wel de baas maar kon hem altijd zo pakken, ontwormen kappen. MEt zadelmak maken heeft ie niks gedaan en met 3 weken liep ie al aan de teugel en sprong galopwissels. Enorm front, goed lopen. Als 4 jarige in Helden bij de internationale fokdagen door Anne van Olst gereden en uitgeroepen als dressuurpaard van de toekomst. Rianne Laarakkers heeft hem nou. Een meisje reed hem voor haar op de Limburgse kampioenschappen en Roger schulkens stond te kijken en zei oh wat een wereldpaard daar droom ik nou van. Majoor kun je het beste omschrijven als een kwajongen maar wel eerlijk. Als er iemand voorbij liep met een camera, dan ging hij gewoon de piaf doen of zo. Hij kickte op aandacht, mocht ik eerst naar een ander paard gaan op stal dan sloeg hij zowat de deur eruit. Maar heeft nooit een vlieg kwaad gedaan. Hij is nu zo wat 1.80. tuurlijk ben ik er ook afgesodemieterd, Dan was ie zo met zichzelf bezig dat ie niet in de gaten had dat ik er ook nog op zat. Maar nog steeds ben ik bezeten van hem en mis hem enorm.
Saartje (Sareina) is de jongste nu 3 jaar en net zadelmak gemaakt door een meisje van 13 en zij rijdt er zo mee rond balkjes draven en alles. Wat wil je van ze, hoe vraag je het, hoe behandel je ze en hoe sterk sta je in je schoenen? daar komt het eigenlijk op neer. En gregor ja een echt r...t bok sorry maar dat karakter is echt erg. Toch heeft mn ex nog steeds de ArgusxGregorXVariant die wij in Liesel gekocht hebben en springen dat ie merrie doet, en zo voorzichtig, bang zelfs en lief. Dus het hangt ook echt af van de opvoeding.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:51

Mijn Uniform merrie was toen ik haar net had, trouwens wel heel erg vervelend. Ik had toen nog niet genoeg overwicht op haar en het was echt een vervelende dramkont. (bokken, steigeren en dreigen) Nu is ze ontzettend braaf.
Ik ken trouwens nog een Uniform ruin, ik heb 'm nooit onder het zadel gezien, maar hij schijnt behoorlijk lastig te zijn. Hij is voorheen wel Z dressuur geweest, dus hij moet het allemaal wel kunnen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:15

youngster schreef:
Een vriendin van mij heeft een Gregor (opa Uniform) die is ook echt niet gemakelijk, af en toe heeft die ook een aanval dat ze moet steigeren en dit doet ze dan een minuut of 10 daarna is het afgelopen en loopt ze weer als een zonnetje Verward je snapt er niks van.. Ook op wedstrijd doet ze dit weleens, en als je dan haar kalkoenen in wil draaien moet je uitkijken dat je geen slag voor je kop krijgt, want dat doet ze gerust, en ook al sla je d'r keihard of doe je lief of wat dan ook, je krijgt echt geen enkele reactie, die heeft dat echt een plaat voor d'r kop..
Iemand anders die ik ken heeft een uniform en die had ook altijd van die geintjes, uiteindelijk heeft ze wel alles gehaald wat ze kon halen (het was een grote pony), en is dus nu met pensioen, maar makelijk zijn ze niet nee..

Gregor staat ook bekend om zijn zeer hete nakomelingen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:18

runningkawa schreef:
Ik kende een uniform X variant en het was een verschrikkelijk stinkmodder paard.
Deze merrie is ook een paar keer gedekt door Argus en dat kwam de karakters van de veulens ook niet ten goede, want ook deze waren verschrikkelijk in omgang.
Altijd opletten en heel erg consequent zijn.
Voor mij nooit een variant of uniform
Ik vind ze allebei verschrikkelijk.
Ik heb trouwens ook eens een afrikaner gereden en dat was ook al een monster.

Hahahha hier moet ik om lachen. Ik ken de combinaties allemaal best goed, deze hengsten zijn allemaal van M. Biemans geweest. Daarbij sta ik heel dicht bij een andere hengstenhouder die bij Biemans gewerkt heeft. Echt ook Argus is geen lieverdje als hengst.......dan weer de combinatie met uniformx variant.......allemaal van die hete beesten......ik snap dat echt neit dat iemand met zo'n combinatie fokt!!!!!!
Van uniform ben ik niet zo erg bekend, maar variant, gregor en argus.....je moet wel bedenken of je ze baas kunt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:08

orionneke"]
[quote="runningkawa schreef:
Ik kende een uniform X variant en het was een verschrikkelijk stinkmodder paard.
Deze merrie is ook een paar keer gedekt door Argus en dat kwam de karakters van de veulens ook niet ten goede, want ook deze waren verschrikkelijk in omgang.
Altijd opletten en heel erg consequent zijn.
Voor mij nooit een variant of uniform
Ik vind ze allebei verschrikkelijk.
Ik heb trouwens ook eens een afrikaner gereden en dat was ook al een monster.

Hahahha hier moet ik om lachen. Ik ken de combinaties allemaal best goed, deze hengsten zijn allemaal van M. Biemans geweest. Daarbij sta ik heel dicht bij een andere hengstenhouder die bij Biemans gewerkt heeft. Echt ook Argus is geen lieverdje als hengst.......dan weer de combinatie met uniformx variant.......allemaal van die hete beesten......ik snap dat echt neit dat iemand met zo'n combinatie fokt!!!!!!
Van uniform ben ik niet zo erg bekend, maar variant, gregor en argus.....je moet wel bedenken of je ze baas kunt....
[/quote]
Ik snapte die combi dus ook helemaal niet.
Vooral omdat de eigenaar van die paarden een heel erge softie was.
Die paarden walste zo over hem heen.
Echt heet vond ik die paarden eigenlijk niet.
Maar gewoon ontzettende kl*te manieren.
Bijten,met de oren plat en de bek open op je af, gericht slaan en dat soort dingen.
Maar om 1 of andere vage reden deden ze dat na een tijdje bij mij niet meer }> Haha!

Maar ik zou wel een erg geweldig bewegend paard moeten zien , en dan zou ik nog twijfelen, voordat ik er 1 van die hengsten zou willen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:40

Citaat:
Bijten,met de oren plat en de bek open op je af, gericht slaan en dat soort dingen.
Maar om 1 of andere vage reden deden ze dat na een tijdje bij mij niet meer }> Haha!

Maar ik zou wel een erg geweldig bewegend paard moeten zien , en dan zou ik nog twijfelen, voordat ik er 1 van die hengsten zou willen.

Nou nee niet bepaald. Argus is ook geen lieverdjes zoals jij het beschrijft... Ik ken een argus, ik moet hem niet, hij is nou best braaf maar dan toch.
Maar die combi is echt van de zotten!!!
Maar ze weten echt wel wie de baas is hoor als je ze flink aanpakt, maar leuk zijn ze dan nog niet.
Nee voor mij geen argus.... ook niet als ie super beweegt.

horsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:48

orionneke schreef:
Citaat:

Nou nee niet bepaald. Argus is ook geen lieverdjes zoals jij het beschrijft... Ik ken een argus, ik moet hem niet, hij is nou best braaf maar dan toch.
Maar die combi is echt van de zotten!!!
Maar ze weten echt wel wie de baas is hoor als je ze flink aanpakt, maar leuk zijn ze dan nog niet.
Nee voor mij geen argus.... ook niet als ie super beweegt.

Nou ik vind Argus een van de liefste en nuchtere hengsten die er zijn. Zoek er eens een die alles wilt doen, of ie nou grandprix dressuur moet lopen of internationaal springen, hij doet het. Met een skier door de piste of over een vrachtwagen, hij doet het.
Als een paard dat allemaal voor je doet, wat wil je dan nog meer Verward
Een paard moet een karakter hebben en geen manieren ligt aan de opvoeding niet aan het paard

ALYSSAxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-02 16:40

Junior STV is de schimmel waar Anky v grunsven een tijdje mee reedt. Zijn vader is Uniform en stv staat voor stoeterij 't vierspan.

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:01

ik heb uniform in het echt gezien ik vond hem niet echt geweldig en qua karakter is ie niet de makkelijkste maar dat wil niet zeggen dat jouw paardje ook zo is veel sterkte

ALYSSAxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 23:16

Ik heb hem zelf ook gezien, dit jaar nog in Deurne bij een show van hengstenhouderij De Olen, voordat hij naar Canada vertrok want hij is verkocht.
Ik vond hem wel heel mooi, vooral voor zijn leeftijd, hij was lekker pittig die avond, tenminste niet zo'n dooie knol.

KarinU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:14

Ik heb een Gregor x Nurprimus uit 1994. En het is het meest bijzondere paard dat ik ken, heel intelligent, allerlei streken maar ontzettend lief en en ook tijdens het rijden heel braaf. Hij is wel erg groot (1.82 m.).
Omdat ik ook zulke negatieve verhalen over Gregor hoorde ben ik daar eens dieper ingedoken. Gregor staat nu in de USA. Hij is van Sarah Stuurman, die werkt met clickertraining voor paarden. Zij heeft er een heel ander paard van gemaakt. Zie:
http://www.horseserver.com/texts_traini ... regor.html
http://www.horsemansarts.com/Gallery/Gregor.htm
http://clickryder-dressage.8m.com/gregor.html
Gregor heeft een erg sterk karakter en tot ongeveer 1999 werd er door ruiters alleen maar met hem gevochten. En dus won hij het altijd en hapten ruiters zand. Nu doen ze zelfs aan vrijheidsdressuur met hem!

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:37

IK heb Uniform in het echt gezien (van dichtbij) het is een zachtaardige hengst , junior is een afstammeling en mijn vroeger verzorgpaardje was er een dochter van ze werkt graag, wel af en toe een beetje onhandig

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:37

van dehengsten die ik ken is dat toch een eitje

cicero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 19:29

ik heb trouwens ook nog een gregor merrie gereden
heel gespannen gevoelig en chagarijnig
maar kan giga lopen

Josephine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 17:25

Ik heb een merrie van Gregor. Ze is ontzettend heet maar wel lief.
Ze wil echt voor je werken.
Op stal is het alleen geen schatje (voor het zicht dan). Heb het idee dat ze af en toe niet weet wat ze met die oren moet.
Ze wil ze namelijk ook wel eens naar achteren leggen als ik met een appeltje kom *LOL* , en dan zie je haar gewoon echt denken "dit klopt niet". En dan gooit ze ze snel naar voren.
Gek beessie!