Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
minnie_muis schreef:Hier 1 van ons in een link: (was na een voor selectie van een veulenveiling. Vandaar ook al de vieze voeten weer)
http://pic20.picturetrail.com/VOL1440/8 ... 263428.jpg
marjolein88 schreef:ook een don't is: benen opscheren!
InekeH87 schreef:maar waarom de benen niet opscheren? Ik heb het wel gedaan net als de oren het staat wel heel mooi
Heb ik altijd gedaan en die van mij stonden er echt blinkend bij. petraaken schreef:Marjolein waarom niet wassen met shampoo?Heb ik altijd gedaan en die van mij stonden er echt blinkend bij.
marjolein88 schreef:Als je de vacht wast met shampoo gaat het vet eruit ( de natuurlijke beschermlaag)
Hierdoor gaan de haren niet mooi liggen en lijkt het soms net alsof ze het koud hebben.
Juist door die natuurlijke vetlaag gaat de vacht mooi glimmen, dit heb je ook als je de vacht oppoetst met schapenwol (bevat ook vet) de haren gaan dan mooi liggen.
petraaken schreef:Ik kan me echt niet voorstellen dat je een schimmel en witte benen/voetjes of witte/gele manen en staart schoon krijgt met enkel antiklit en warm water zonder zeep. Als je speciale paardenshampoo gebruikt tast je de huid toch niet aan?
MissHIS schreef:marjolein88 schreef:Als je de vacht wast met shampoo gaat het vet eruit ( de natuurlijke beschermlaag)
Hierdoor gaan de haren niet mooi liggen en lijkt het soms net alsof ze het koud hebben.
Juist door die natuurlijke vetlaag gaat de vacht mooi glimmen, dit heb je ook als je de vacht oppoetst met schapenwol (bevat ook vet) de haren gaan dan mooi liggen.
Ach wat een onzin, bijna iedereen wast de merrie vantevoren even met (paarden)shampoo. Die van mij zag er ook super uit, en héél glimmend (diepzwart).
marjolein88 schreef:Je moet maar eens op een keuringsterrein kijken..
Je ziet echt precies welke met shampoo zijn gewassen en dit zijn meestal ( sorry dat ik het zeg) de onproffesionele keuringsdeelnemers.