Hier is de H

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:49

Ook Harald is helaas geen hengst meer, hij is verkocht en zijn nieuwe eigenaar heeft hem laten castreren omdat hij er 2-span mee wilde rijden.

Hero (HohensteinxWeltmeyer) jonge hengst, goedgekeurd bij het Oldenburger stamboek, staat ter dekking bij de Havikerwaard en vader van onze jaarlinghengst Ustinov (zie m´n profiel).

Dan ook maar Hohenstein (Caprimond x Matador), duitse dressuur hengst met veel nakomelingen die het goed doen in de sport en div. goedgekeurde zonen.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 21:44

Mijn keus valt op Mistys paps natuurlijk! Haha! Knipoog
Dat is Vita Nova's Hanassie.
Ook vind ik Heartbreaker heel gaaf Kwijl !

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 00:26

Houston brengt super mooie paarden die ook super kunnen bewegen maar die in de sport nix waard zijn. Schijnheilig Hij brengt duzz super mooie keurings paarden, waarom komen anders alle Houstons altijd in de koppostitie op keuringen }> ?? Het karakter is vaak onzettend slecht, ze willen niet meewerken als je ze moet rijden enz enz...

Van Haarlem wist ik ook dat ze erg gewild zijn in Amirika...dit stond namelijk in het hengstenboekje van Post Haha! Haha! (daar stond hij ook). Hij is een erg brave hengst. Ik heb een half uur bij hem in de box gestaan en hij deed geen stap verkeerd Lovers Wij bedachten dat Haarlem misschien voor onze Nicky wel een mooie combie zou zijn maar uiteindelijk hebben we toch maar voor Lennard gekozen...dit kwam mede omdat daar Courville in zat Tong uitsteken Haha!

marije999

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:34

Ik mis nog een paar redelijk bekende:
- Hay Guy, meer bekend om zijn springkunsten dan om zijn nakomelingen.Uit de lijnen van stal Roelofs. (Joost x Abgar xx)
- Hold Up Premier, bruine Selle Francais. De eigenaresse van mijn bijrijdpaardjes heeft een tweejarige merrie van hem, uit een redelijk bekende stam. Heb het beestje nog niet mogen aanschouwen, staat nog bij haar oude eigenaar op de wei. Zal binnenkort wel naar huis komen, dus ik ben erg benieuwd!
- Hors La Loi II, Selle Francais, vos.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 15:05

ik ga voor huoston, hassanen highlight.
ik heb een action en ik heb er geen problemen mee. ff over pion.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 23:02

Hiearch (coctail x amor x doruto) en Havel (Coctal xElan xx x Luctor) beide zonen van Coctail maar beide zonder de pb zoals Jazz die uit een draak van een moeder komt. Door wie wordt de fokkerij gestuurd?????????/

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 08:59

sarabande schreef:
Hiearch (coctail x amor x doruto) en Havel (Coctal xElan xx x Luctor) beide zonen van Coctail maar beide zonder de pb zoals Jazz die uit een draak van een moeder komt. Door wie wordt de fokkerij gestuurd?????????/

Jazz heeft wel meer kwaliteiten als Hierarch of Havel hoor! Haha! Foto van Hierarch trouwens op de vorige pagina...

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 09:31

HONDAKER

Afbeelding

Glöckner x Honda

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 09:33

HERBERT

Afbeelding

Herold x Orlando Marienhoj

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 13:54

Met Heineke heb ik hele goede ervaringen, paarden met een fijn karakter, qua exterieur en beweging waren ze soms net wat minder.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 02:05

Havidoff:
Afbeelding

Sorry voor het reageren op een oud topic, maar ik heb een Havidoff merrie en zag dat er besproken werd dat Havidoff of klein of groot vererft (vrnl. klein werd er gezegd).

Mijn merrie (Havidoff x Avignon) is dus met haar 4 jaar 1.75 m. groot en komt uit een moeder van slechts 1.60 m......... Dit is ze:
Afbeelding
Afbeelding

Enkele eigenschappen: sterk achterbeen, mooi van bouw (compact maar niet te kort), sterke droge benen en sterke hoeven. Knikje achter de schoft, ongelijke voorvoeten, vrij groot hoofd.

Karakter:
In de omgang: lief, rustig, betrouwbaar, koel in haar hoofd, knuffelig en aanhankelijk.
Onder de man: sterke eigen wil, terughoudend (maar kan ook rijtechnisch zijn), krachtig, goed over de rug te rijden, soepel en erg makkelijk in lengtebuiging.

Nu heb ik wat voor en nadelen genoemd van mijn merrie, maar het ligt natuurlijk ook aan wat er aan moederskant zit denk ik zo,.....