waarom hoor je zo weinig over camargue paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Re: waarom hoor je zo weinig over camargue paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:16

camarque paardjes zijn leuk! Haha!
Ik heb ze zowel al in het wild gezien, als eens een ritje gemaakt in zo'n touristen-manege.
Heb er ook ééntje zadelmak gemaakt! Hier in Belgie in de ardennen.
Heel leuk paardje was dat, met een koel kopje, maar toch genoeg pit.
Ze staan wel bekend om hun goede karakter hé!?
Ik vind het persoonlijk niet super mooie paarden(in het algemeen) maar vind ze wel heel leuk!
En ze verdienen idd wat meer aandacht!
Jammergenoeg heb ik geen fotos van het paardje die ik heb ingereden, was een echte leukerd! was wel nog helemaal grijs (3,5j)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:07

Isis83 schreef:
hey leuke foto's maar ze is wel erg groot voor een camargue Haha!

Klopt! Ja
Maar ze is wel 100% raszuiver. Knipoog

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:41

je hoort er weinig van omdat dit ras in nederland best zeldzaam is!
niet veel mensen hebben dit geweldige ras en zijn er ook onbekend mee waardoor ze ook niet snel voor dit ras zullen kiezen!
mensen waarbij ik enkele jaren heb gereden hebben 2 paarden van dit ras gehad, maar voornamelijk voor recratief mee te rijen!
hun dochter reed er met een western en ook goed dressuur!

al met al denk ik dat er wel meer geweldige rassen zijn die hun prestaties en kunnen nog moet gaan bewijzen in nederland!
en daar is dit ras er een van, maar ook hier zal uiteindelijk wel een einde aan komen, want zo is het ooit met alle vreemde niet nederlandse of buurland rassen gegaan!

wel heel leuk dat jij er eentje hebt en veel succes ermee! Haha!

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 10:14

dank je Haha! het is inderdaad jammer dat ze hier nog niet zo bekend zijn maar mensen met een camargue in nederland zijn wel uniek Haha! hey maar picasso weet jij bijv wie opa en oma en pa en ma van die van jou zijn?

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:12

Isis83 schreef:
dank je Haha! het is inderdaad jammer dat ze hier nog niet zo bekend zijn maar mensen met een camargue in nederland zijn wel uniek Haha! hey maar picasso weet jij bijv wie opa en oma en pa en ma van die van jou zijn?

Haha, we hebben idd wél een bijzonder paard! Er zijn er in Nederland niet zo veel die kunnen zeggen dat ze een échte Camargue hebben! Cool

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:53

Isis83 schreef:

Dat zou ik even na moeten kijken in het paspoort. Ja
Maar ze is in het wild geboren en toen naar Nederland overgebracht, dus ik weet niet of haar ouders bekend zijn. Wel heeft ze hier in Nederland een veulentje gehad, de eigenaar ben ik tegengekomen via Bokt.nl ook. Ja
Die had het veulen (nu volwassen paard) ooit eens te koop staan.

unner schreef:
Haha, we hebben idd wél een bijzonder paard! Er zijn er in Nederland niet zo veel die kunnen zeggen dat ze een échte Camargue hebben! Cool

Klopt, we voelen ons wel heel speciaal hè? Cool Ja
Ik heb even in je profiel gespiekt; de twee laatste foto's zijn erg leuk inderdaad!

Ik heb trouwens exact hetzelfde dekje als jij daar hebt op die laatste foto en ik ben van plan dat zadel te kopen in het bordeaux rood maar dan de Portugese uitvoering (voor mijn Cruzado). Grappig. Haha!

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:27

mag ik weten hoe diegene heet die dat veulen te koop had staan?

en unner wij zijn super trotst op onze dikkertjes he Haha!

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:47

Ik kom gister terug uit de Camargue & heb daar ook 2 keer op een camargue paard gereden, een show met die paarden gezien en ben helemaal weg van ze! Ik vind ze heel wendbaar, ze hebben een snelle galop & van die lieve hoofdjes Haha!

Maar stel dat ik later ook een camargue paard wil kopen, waar haal je die dan vandaan? Uit Frankrijk of zijn er ook camargue paarden in nederland te koop?

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 10:54

camargue paarden in nederland zijn zeer zeldzaam dus je kan het beste in frankrijk kijken of in duitsland ik heb door puur geluk de mijne uit nederland maar die is hier ook pas een jaar of 5 dus de meeste vind je in frankrijk maar zorg er altijd voor dat je papieren erbij krijgt anders kan het voorkomen dat je geen 100% volle camargue hebt. Haha!

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:02

Isis83 schreef:
camargue paarden in nederland zijn zeer zeldzaam dus je kan het beste in frankrijk kijken of in duitsland ik heb door puur geluk de mijne uit nederland maar die is hier ook pas een jaar of 5 dus de meeste vind je in frankrijk maar zorg er altijd voor dat je papieren erbij krijgt anders kan het voorkomen dat je geen 100% volle camargue hebt. Haha!

Okee, bedankt! Knipoog

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:22

Knipoog Valt me op dat maar een enkeling weet hoe je Camargue schrijft;
zèlfs degenen die een Camargue paard (gehad) hebben of er een willen
of dat gebied bezocht hebben schrijven Camarque met een q.

Bij de NVVR zijn de Camargues wel meer bekend, hoor.
Daar is sowieso meer belangstelling voor aparte rassen.
Is een leuke club die van alles organiseert aan weekends
en cursussen op allerlei gebied.
1 x per jaar (in april, altijd een zondag) organiseren ze een open dag
en dan kun je allerlei demo's zien. Kost 2 euro.
'Lol met je knol' staat er voorop, maar ook serieuze zaken;
'prestatie' (wedstrijden) veel minder, als is er zeker wel plaats voor. Lachen

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 18:51

hey gaaf om te weten en de site daarvoor is gewoon nvvr.nl??? gaaf hoor dan ga ik is kijken helaas is de mijne nu kreupel en moet ik nog minstens 2 maanden alleen maar stappen maar ja geduld is een schone zaak he en over dat heel veel mensen het verkeerd schrijven heb je ook gelijk in maar dat komt denk ik omdat je het wel zo uitspreekt wel grappig dat er veel reacties komen nu ik probeer het ras wat bekender te maken en de mensen in te laten zien dat een camargue een geweldig ras is Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 23:07

Dit is de links van de site van de NVVR:

http://www.recreatieruiter.nl/

Kijk maar eens rond. Lachen

Ze hebben voor leden ook een leuk blad.
Misschien kun je een proefnummer aanvragen?

'Camargue' spreek je uit met een zachte k
en 'Camarque' met een harde.
Dat verschil hoor je best, hoor.

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 19:43

ja maar sommige mensen zijn een beetje doof hahahaha hey thnx super leuk ga gelijk ff kijken Haha!

renske1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:02

Nougat is ook en Camarque, daar heb ik op gereden in Frankrijk, wat ik zo leuk aan de Camarque vind, zijn al die kleine spikkeltjes. Als ik een eigen paard mocht had ik zeker Nougat gekozen! Ze rijden heel lekker. Voorheen vond ik witte paarden er lelijk, zeker als ze niet goed gepoetst waren, maar nu zag ik nougat en ik Dacht Wow! die is mooi, Volgens mij is ook een kenmerk van de Camarque dat ze hele brede hoeven hebben, zodat ze niet wegzakken in de moeras grond.
Handig als het hier eens zompig is in NL... Kan je toch nog in je zwembad-bak rijden?

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 11:43

heheh camargue hebben inderdaad hele harde en brede hoeven daarom hoeven ze ook niet om de 6 weken naar de hoefsmid. helaas loopt mijn paardje na 3 maanden nog steeds niet goed dus binnenkort maar weer naar de veearts Boos!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:17

Ik kom toevallig op deze link uit omdat ik zelf ook altijd geintresseerd ben in het camargue paard. Ik woon in Frankrijk en hier zie je ze best wel veel. Of het echt raszuivere zijn dat durf ik niet te zeggen. Fransen noemen al snel een paard een lipizzaner omdat er ergens in de bloedlijn een lipi voorkomt, zo zal het dus ook wel zijn met de camargue.

Wat betreft de show van Lorenzo, die is super. Ik kijk regelmatig zijn film en blader heel regelmatig zijn boek door. Ik heb deze pas gekregen van mijn hoefsmid, die voor Lorenzo heeft gewerkt. De eerste keer dat ik die show zag, was ik echt geemotioneerd, zo prachtig hoe hij met die paarden werkt, Sanmarina, is echt mijn favoriet. Maar wat wel even recht gezet moet worden dat dit geen camargue paarden zijn maar portugezen.

www.lorenzo.fr

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 12:12

daar heb je gelijk in gelukkig kan ik zeggen dat ik een echte camargue heb Haha! heb alle papieren en helemaal na gezocht en het zijn allemaal volle camargue's in het wild weet je het nooit er kan zomaar een ander ras tussen zitten Haha!

mustangbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:23

Camarguepaarden zijn recreatiepaarden bij uitstek: rustiek, actief, behendig,... In Frankrijk genieten ze daarom van een zekere populariteit. Maar over het algemeen kan je niet van ze zeggen dat ze echt uitblinken in dressuur, springen, endurance... Ook kan je niet spreken van een grootschalige, georganiseerde "fokpolitiek". Echt veel geld kunnen ze daarom niet opbrengen, zeker niet in het buitenland. Volgens mij is het daarom dat je er in Nl niet veel van hoort of ziet.

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 15:10

waarom is in nederland als je een raszuivere camargue wilt kopen de prijs zo hoog? en de camargue's zijn meestal gefokt voor veedrijven omdat ze zo snel en behendig zijn Haha!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:59

Ik zal hier in de omgeving eens rond gaan kijken naar camargue paardjes. Ik zal jullie op de hoogte houden over wat ik tegen kom. Als je op zoek ben naar een camargue dan kan ik wellicht hier eens rondneuzen wat te koop staat en uit welke lijn het komt.

Prodigy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:08

Hier een filmpje over de camarque paarden in Frankrijk.
Echt geweldig mooie paarden ! :D

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:43

Ik denk dat je het linkje vergeten bent te plaatsen? ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:39

En aangezien er geen link bij staat, denk ik niet dat het bericht het waard is om een topic uit 2007 omhoog te halen hiervoor.
Daarom hier een slotje.