marleentjevb schreef:Garanco
Mijn vorige paard was van Garanco, echt springbloed.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
germie schreef:Ik heb een Glennridge gereden, leuk paard. Maar toch heeft Glennridge niet veel stermerries gebracht. En als je op wedstrijden kijkt hier in de buurt zie je regelmatig een Glennridge in de B of L (zowel springen als dressuur), maar hoger eigenlijk niet. Dat geeft toch twijfels.
Verder heb ik zelf twijfels over de kwaliteit beenwerk die Glennridge keur vererft. ik heb meerdere veulens gezien die later rontgenologisch afgekeurd werden (zou evt. van de moeder kunnen komen).
germie schreef:De new forest hengst GOLDEN WONDER mag niet vergeten worden, geeerd, omstreden en verguisd. Hij leverde super goede sportpony's, werd echt een hele beroemde hengst die z'n stempel op de fokkerij gedrukt heeft.
Totdat men vermoedde dat Golden wonder niet 100% NF was. Of het werkelijk waar is weet ik eigenlijk niet, maar men zegt dat er ween beetje engels volbloed is zat.
Ik heb ooit een hengst gereden, hij zou voor de hengstenkeuring verschijnen, maar toen werd bij voorbaat al gezegd dat men hengsten met meer dan 12.5% golden wonder direct zou uitsluiten. Deze hengst had 25% golden wonder. En daar fok je een hengst dan voor op, 3 jaar eerder had ie een eerste premie op de veulenkeuring en werd ie geroemd omdat hij zo mooi was.