Wat is ster merrie, is dit belangrijk bij keuring voor 3 jar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura0303

Re: Wat is ster merrie, is dit belangrijk bij keuring voor 3 jar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 20:24

@gabrycha
als 3 jarige moeten ze toch worden opgenomen in het stamboek? Dan ben je daarvoor toch te laat? Ik heb gebeld met het NRPS en in Oktober is er een nakeuring in Ermelo voor de mensen die niet konden.

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:28

mijn ruin is nu 5 jaar maar hij mag volgend jaar ook nog voor voor stamboek opname
ik had nrps ervoor gebeld omdat mijn ruin al 2 jaar van alles mankeerde en nu het goed gaat maar hij is nog niet in top vorm
dus ik mocht volgend jaar gewoon komen voor stamboek opname

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:25

Laura0303 schreef:
@gabrycha
als 3 jarige moeten ze toch worden opgenomen in het stamboek? Dan ben je daarvoor toch te laat? Ik heb gebeld met het NRPS en in Oktober is er een nakeuring in Ermelo voor de mensen die niet konden.

Mijn merrie ging als 8 jarige voor de stamboekopname.
Ze was destijds bij de vorige eigenaar nooit naar een keuring geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:38

Ik heb begrepen dat je als 4 jarige ook gewoon mocht gaan.
Mijn merrie is nu net 3 geworden en omdat ze nog niks kende en ook nogal jong was wilde ik als 4 jarige met haar gaan.
Zijn er eigenlijk ook boeken of zo waar instaat hoe een NPRS paard er uit moet zien?
Bijna iedereen vind ze heel mooi,maar laatst was er iemand die ze niet veel op iets vond lijken.Dus ik begon te twijfellen of de keuring de moeite wel waard was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:06

Hier is ze twee ik weet niet of julie iets aan de fotos hebben

Edit/ foto's verwijderd

Op deze foto's is ze dus net twee jaar.
Ze is nu net de 1.60 gepasseerd.
Voor ons is het natuurlijk het mooiste paard van de wereld Bloos en bijna het liefste ook.Op mijn ouwe na Haha!
Laatst bijgewerkt door gomir op 23-06-07 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's verwijderd

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:47

Moderatoropmerking:
In dit topic graag on-topic blijven.
Als mensen hun paard beoordeeld willen hebben en willen weten of het zin heeft om naar de keuring te gaan dan kunnen ze daarvoor een eigen topic starten op EHK. Vergeet dan niet om de tags [E][NRPS] in de titel te zetten, anders gaat het topic weer op slot Knipoog

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 00:17

Wat houdt het nu eigenlijk in als je merrie op is genomen in het stamboek mijn merrie is afgelopen week ook opgenomen voor het stamboek en had 70 voor exterieur dus mag nu in het najaar de ibop lopen om toch nog ster te krijgen maar wat kun je der nou mee als je merrie in het stamboek is opgenomen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:51

ladyenpippi schreef:
Wat houdt het nu eigenlijk in als je merrie op is genomen in het stamboek mijn merrie is afgelopen week ook opgenomen voor het stamboek en had 70 voor exterieur dus mag nu in het najaar de ibop lopen om toch nog ster te krijgen maar wat kun je der nou mee als je merrie in het stamboek is opgenomen?

Iedere merrie mag IBOP lopen en het is nog helemaal niet zeker dat ze daar ster mee worden