Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amigo_ schreef:Blauwsel.. Soort bleekmiddel.. Worden ze er wit van..
En gewoon goed wassen! Ik was altijd met babygel (van de action) en daar worden de manen/start/voetjes hartsikke wit van
?
?
is ook gewoon voor mensen tegebruiken namelijk
GoldieLoks schreef:Ik gebruik voor mijn haf gewoon blond shampoo van de kruidvat. Het is EN niet duur EN je hebt er niet zoveel van nodig.
Zo blijft het regelmatig wassen nog een beetje leuk
) Wordt goed schoon
en ruikt zooo lekker haha 

Hilde_q schreef:Ik lees hier dus dat badedas en betadine goed helpt. Waar kun je betadine halen?
Hoepsie schreef:Dreft?! Dat klinkt heel eng! Lijkt me nou niet echt heel erg gezond voor de haren enzo
Blond shampoo van de kruidvat schijnt ook goed te werken. Ik ga het vanmiddag maar eens proberenPaards staart is inmiddels weer ZWART ipv wit....
.
)
. 100% wit is bijna niet haalbaar, en wat gelige staart valt nauwelijks op..

Zaina schreef:ik vind het gek om je paard altijd een staartzak om te doen.. in de stal oke, maar in de wei en tijdens het rijden?? vind het een beetje zielig (ook al zouden ze er geen last van hebben, waar ik aan twijfel met al die vliegen) en ik vind het ook lelijk om er mee te rijden... je ziet die staart toch nooit op die manier, dus je houdt hem 'voor niks' zo schoon.
maar ja ieder zijn ding. naar mijn idee mag een paard en dus ook zijn staart, wit of niet, zo vies worden als ie maar wil.
Cassidy schreef:Ja staartzak om en die blijft dan ook zitten. En daar kan je gewoon mee rijden, (hoeft natuurlijk niet, je kunt hem er voor het rijden ook uithalen zodat iedereen kan zien hoe mooi wit de staart is, en dat is witter dan je hem ooit zult kunnen krijgen zonder die zak) en ook in de zomer kan die er gewoon om blijven zitten. Vliegen wegmeppen kan met de staartzakken waar een kwastje aan zit, of een extra stukje staart die je aan de staart van je paard vastmaakt.
Overigens is het nog een verschil of je een ruin hebt of een merrie. Een merrie plast nog weleens over haar staart, bij een ruin gebeurt dat niet.....