Ferro geeft ( zijn) de Pijp aan Maarten ??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:48

Tja, wat is een lastig karakter. Ik vind het nogal wat als je een paard zo noemt. En verder is het voor iedereen weer iets anders
Persoonlijk vind ik dat je bij de eigenaar moet zijn en niet bij het paard moet kijken. Als je met het karakter weet om te gaan zie ik het probleem niet en ik denk dat Suzanne wel weet wat ze doet en dat wij dat haar hier niet hoeven te vertellen.
Trouwens, stuur die paarden maar naar mij, ik hou daar wel van.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:58

Als je fokt met twee als lastig bekend staande dieren, fok dan voor je eigen gebruik. De markt zit niet te wachten op nog meer lastposten. Bedenk: de gemiddelde koper van je paard is minder handig met paarden als jij bent. Houdt daar rekening mee als je voor de commerce gaat fokken.

Maar fok je voor jezelf; zet dan rustig elke kamikaze-piloot op je merrie die jij leuk vind. Als jij denkt dat je al dat karakter onder controle kunt houden.....prima.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:03

Ik weet nog wel 1 voor je Chantal1, vroeg of laat komt er een ruiter bij dood, of gaat het paard dood: deze steigert en laat zich achterover vallen. Daarna is het weer een half jaar goed, en opeens is er weer zo'n uitbraak. Daarna stap je er weer op en is het paard zo mak als een lammetje. Zulke paarden hoef ik niet, er zit gewoon een steekje los. (purioso X palfrenier X pion geloof ik, dus 3 keer lastig op papier)

Ik hou ook van karakterpaarden, maar de meeste mensen niet. DAt Suzanne met zo'n paard om kan gaan, dat geloof ik best, ik denk ook dat ik het wel zou kunnen, maar de meeste mensen willen gewoon een leuk paard dat van knuffelen houdt, lekker te rijden is, constant van humeur en verder geen gezeur.
Dus als je fokt voor eigen gebruik, dan is er niets aan de hand met een Ferro (trouwens ze zijn niet altijd lastig), maar anders kun je beter een 'makkelijker' bekend staande hengst uitzoeken (en makkelijker merrie).

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:40

chantal1 schreef:
Tja, wat is een lastig karakter. Ik vind het nogal wat als je een paard zo noemt. En verder is het voor iedereen weer iets anders
Persoonlijk vind ik dat je bij de eigenaar moet zijn en niet bij het paard moet kijken. Als je met het karakter weet om te gaan zie ik het probleem niet en ik denk dat Suzanne wel weet wat ze doet en dat wij dat haar hier niet hoeven te vertellen.
Trouwens, stuur die paarden maar naar mij, ik hou daar wel van.

oh kom maar ik heb er nog wel!!! Haha!:D:D:D

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 01:06

germie schreef:
Tuurlijk ook de sport in, Ferro MOET populair blijven en dat lukt alleen door hem af en toe nog in de sport te laten starten. Maar nu lijkt het erop dat ie inderdaad niet rad is.

Op dit moment is hij populair genoeg dat ze in het buitenland sperma van hem willen en dat brengt nou eenmaal meer geld in het laatje!!!!!!!! Liever nu deze kans benutten dan hem te zien afglijden waarna iedereen zijn belangstelling verliest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:59

Met Ferro doe je mij geen plezier, althans, geen groot plezier. Ferro is van Ulft en ik ben niet zo op Ulft. Het komt er op neer dat ik nog nooit een normale Ulft ben tegengekomen, ze hadden allemaal wel iets raars en dat rare kwam vaak neer op volstrekte onvoorspelbaarheid en zelfs onbetrouwbaarheid. Zo ken ik iemand met een Ulft die inmiddels een koffer vol contracten en compromissen met zich mee moet sjouwen omdat ze anders dus echt nergens komt. Ik vind het soms hele eigenaardige paarden. Er zullen ongetwijfeld heel veel mensen zijn met andere ervaringen en gedachten, dat is best Lachen. Maar een Ferro? Neuh bedankt.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:13

Germie en Gribaldifan, ik ga niet meer andermans paarden opknappen die ze zelf hebben verpest. Heb ik al vaak genoeg gedaan en met zulke zaken hou ik me nu niet meer bezig.
Kijk maar eens bij de eigenaar, als ze meerdere zulke paarden hebben gehad.
Dus nee, ik hoef geen door de mens verknipte paarden maar wel paarden met een karakter. Get the point???

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:55

chantal1 schreef:
Germie en Gribaldifan, ik ga niet meer andermans paarden opknappen die ze zelf hebben verpest. Heb ik al vaak genoeg gedaan en met zulke zaken hou ik me nu niet meer bezig.
Dus nee, ik hoef geen door de mens verknipte paarden maar wel paarden met een karakter. Get the point???

nee niet echt
ik denk dat je een verschilmoet zien met paarden met een karakter en paarden die echt gemeenz ijn. ZO te horen heb je zo'n paard niet gehad. Die zijn echt staatsgevaarlijk. Die ik bedoel zijn jonge paarden waar geen mens nog iets aan heeft verprutst! Ik bedoel dan niet gemeen zijn bokken enz. maar het karkater hebben dat het paard het kan maar het gewoon niet wil!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:00

chantal1 schreef:

Verknipte paarden zijn niet altijd verpest door de ruiter. Soms zijn ze gewoon verknipt, snap je? Net als sommige mensen. (zie topic bij rijtechnisch). Karakterpaarden kunnen moeilijk zijn, maar hoeven toch niet gemeen te zijn? ik heb een echt karakterpaardje aan paddy, maar ze is niet gemeen naar mij toe.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:29

Nou, om een lang verhaal kort te maken; ik heb nog nooit met een paard te maken gehad dat vanzichzelf vals en gemeen was (daarom kan ik het ook niet geloven, misschien zou ik het eens met mijn eigen ogen moeten zien). Kan het me dus ook echt niet voorstellen. Wel paarden die door mensen zo gemaakt zijn, ik heb er echt mee moeten werken en dat was soms dus levensgevaarlijk.
Ik kan gerust zeggen dat onze paarden ook karakterpaarden zijn, een aantal hebben wij omdat ze verkocht zijn omdat ze te moeilijk waren.
Nee, ik ben geen engel of weet ik veel wat maar ik geloof toch in de goedheid van een dier.
Ik zal eens naar dat topic gaan kijken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:30

Ik ga ook uit van de goedheid van een dier, maar valsheid kun je niet uitsluiten. En dan schat ik dieren over het algemeen ook nog eens hoger in dan mensen. ik heb zelf ook nooit met een gemeen paard te doen gehad, maar ik weet dat ze bestaan.

chantal1 schreef:
Ik zal eens naar dat topic gaan kijken.

CU!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:37

Zo'n verknipte Ferro nazaat heb ik ook op stal gehad. Dat dier flipte gewoon iedere keer weer......en dat had niks met rijden te maken. Als er een ander paard wegging uit de stal werd hij helemaal gek, nou is dat op zich niet zo vreemd, dat hebben heel veel paarden, maar hij reagreede dat af door in zijn eigen achterknieen te happen en bijten........
Hij had ook een paar lekkere piephakken, want als hij zichzelf dan pijn deed bij het bijten, sloeg hij ook nog eens tegen de muur!!!!!!!!!!!
Hoezo verknipt!!!!!!!!!!!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:15

fabienne schreef:
Zo'n verknipte Ferro nazaat heb ik ook op stal gehad. Dat dier flipte gewoon iedere keer weer......en dat had niks met rijden te maken. Als er een ander paard wegging uit de stal werd hij helemaal gek, nou is dat op zich niet zo vreemd, dat hebben heel veel paarden, maar hij reagreede dat af door in zijn eigen achterknieen te happen en bijten........
Hij had ook een paar lekkere piephakken, want als hij zichzelf dan pijn deed bij het bijten, sloeg hij ook nog eens tegen de muur!!!!!!!!!!!

Hhahaha dat klinkt als mijn merrie!! Die doet dat ook...
Dat was nou net degene die ik met Ferro wilde laten dekken... Haha!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:30

Ik kocht 6 jaar geleden een 2,5 jarige Ferro uit een Uniform merrie.Voordat we bij het beleren eens NORMAAL op dat dier konden stappen zonder dat hij ging rennen was het 3 weken verder.Ik ben er nog M startgerechtigd mee geworden maar vraag niet hoe.Het proefje duurde altijd bijna 2minuten korter dan normaal,en het opstappen bleef een probleem.Ik ben met hem gestopt toen ik zowat met hem verongelukte tijdens het opstappen.Hij is nu van een meisje dat er alleen recreatief mee rijdt en dat gaat redelijk.Ze wist wat ze kocht en is gek van dat paard. Ze is een hele tijd in de gang van de stal opgestapt en heeft geslijmd met iets lekkers.Inmiddels stapt ze buiten op in een stukje met aan weerzijde hekken en moet nog steeds erg snel zijn.Hij staat nu 6 jaar op stal en blijft alles eng vinden.Ferro's haal je er ook al vaak tussenuit.Aan de oogopslag kun je al zien met wat voor Ferro je te maken hebt.Ze hebben erg veel wit om de ogen.Nee voor mij dus ook nooit meer een Ferro

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:18

Over Ulft gesproken, ik heb er wel een aantal gezien, en het waren zeikerds!

Ferro's heb ik eigenlijk nog weinig mee te maken gehad.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:30

Ik heb zelf een Ulft en daar ben ik erg tevreden mee.

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 17:36

Citaat:
Ze hebben erg veel wit om de ogen.Nee voor mij dus ook nooit meer een Ferro

Ze hebben erg veel wit rond de ogen.

Dit wil bij veel gebruikers zeggen afblijven.

Maar volgens mij is dit kolder en oud-boeren geklets.

Doordat er veel wit om zit zijn dat de paarden die voor de mens te veel uitdrukking geven wat bij personen angst op wekt.

Maar het heeft niets met karakter te maken.

Eerder met het karakter van de persoon die het paard aankijkt.

Deze personen wekken onzekerheid op naar het paard en dat heeft dat paard door.

Zou het paard met een trouble oog ook zo'n onzeker probleem persoon tegen komen. Zal dat paard zich het zelfde gedragen als een met wit om zijn ogen.

Trouwens wit om de ogen kijkt wel uitdagend !!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:49

Suzanne F."]
[quote="fabienne schreef:

Hhahaha dat klinkt als mijn merrie!! Die doet dat ook...
Dat was nou net degene die ik met Ferro wilde laten dekken... Haha!
[/quote]
Vandaar mijn reactie of dat dus wel zo slim was om met ferro te dekken!!
Haha!:D:D:D:D:D:D
Snappie!!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:53

Troef schreef:
Citaat:
Ze hebben erg veel wit om de ogen.Nee voor mij dus ook nooit meer een Ferro

Ze hebben erg veel wit rond de ogen.

Dit wil bij veel gebruikers zeggen afblijven.

Maar volgens mij is dit kolder en oud-boeren geklets.

Doordat er veel wit om zit zijn dat de paarden die voor de mens te veel uitdrukking geven wat bij personen angst op wekt.

Maar het heeft niets met karakter te maken.

Eerder met het karakter van de persoon die het paard aankijkt.

Deze personen wekken onzekerheid op naar het paard en dat heeft dat paard door.

Zou het paard met een trouble oog ook zo'n onzeker probleem persoon tegen komen. Zal dat paard zich het zelfde gedragen als een met wit om zijn ogen.

Trouwens wit om de ogen kijkt wel uitdagend !!

Hahahaha
Troef
Grapjas
dat wit om de ogen zegt bij dieren heel veel. Stap bij ons de wei maar eens in, loopt er een koe bij die het witte van zijn ogen laat zien. Maken dat je weg komt want ze maakt je af!!!
IS echt geen boeren kolder!!
Durf ik heel wat om te verwedden!
Bij paarden is dat ook zo, heb je ooit de ogen van Balsflug gezien!!!
Daar kon je dat precies aan zien hoe giftig die wel niet was!
De ogen van een paard zeggen heel veel.
Maar vergeet niet dat er ook karakter paarden zijn die niets laten zien of merken maar het zomaar onverwachts een keer doen. Dat ving ik nog het ergste en het meest gevaarlijke je bent er dan niet op voorbereid!

SuzanneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:51

Mijn vorige paard is een Ulft en mijn huidige een Ferro. ( waarschijnlijk zie ik er toch wel iets in ).
Ik zie niet veel overeenkomsten tussen deze 2 paarden. De Ulft was een rotsbok in de omgang , met rijden af en toe onberekenbaar.
De Ferro is veel constanter , altijd gevoelig en met rijden vrij voorwaarts. Onberekenbaar vind ik haar niet. Hoewel ik nu meer moet nadenken bij wat ik doe dan bij de Ulft, is ze voor mij meer te volgen en een heel leuk paard , die duidelijk communiceert. Ze is wel erg ongeduldig. Ik denk niet dat ik ooit zonder zadel een bosritje met haar kan maken , maar misschien krijg ik uiteindelijk zoveel vertrouwen van haar dat dat wel kan.
Over "het wit rond de ogen " : de eerste 6 weken dat ik haar net had , stond ze zelfs als het voer kwam met het wit om haar ogen achterin de stal , alles was eng. Nu heeft ze een heel 'zacht oog ' .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 20:11

Ik ken meer Ferros die superbraaf zijn, dan Ferros die lastig zijn.

Dit alles zegt weer meer over de kwaliteit van rijden en omgang van ons paardenvolk, dan dat het over de nafok van de hengst wat zegt.

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 21:01

Citaat:
Stap bij ons de wei maar eens in, loopt er een koe bij die het witte van zijn ogen laat zien. Maken dat je weg komt want ze maakt je af!!!

Ja kunst, ga je rennen gaan zij ook rennen.

De jij verraad angst.
---------------------------------------------

Ik heb ook zo'n ogen. Knipoog

Veel mensen krijgen angst en andere gaan het kontakt aan.

En dat zijn de mensen van de uitdaging. daar houd ik wel van.

Zo ook met die paarden.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 21:09

Zouden die boeren die hun hele leven lang met beesten omgegaan zijn niet weten waar ze het over hebben?Die mensen gingen dag en nacht met ze om.Daar werd niet gekeken of een paard goed kon bewegen of over 2.10m kon springen.Het ging er bij hen alleen maar om of het paard sterk was en goed te vertrouwen!

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 21:16

Citaat:
Het ging er bij hen alleen maar om of het paard sterk was en goed te vertrouwen!

Je bedoeld slaafs in vertrouwen.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 21:20

Nee hij moest gewoon werken.Je kunt alle antwoorden natuurlijk in het belachelijke trekken.Zijn onze paarden niet slaafs dan?Ik denk dat die ''boeren'' dichter bij hun paard stonden dan wij nu doen.Ze waren er veel te afhankelijk van.Ze hadden hun paard nodig voor het werk en dan moesten ze ook gewoon goed in hun kop zijn.