Hengsten met een B

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:51

Batello (tuigpaard schimmel)

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 23:12

Oeps, sorry Lia de tuigpaarden heb ik overgeslagen in het hengstenboek Bloos

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 00:15

Ik heb zelf een Burggraaf gehad en ken er velen. De merries zijn over het algemeen heter dan de hengsten/ruinen.
Helaas is mijn Burggraaf afgekeurd op arthrose, die van Moniquelucky hier ook en ik ken nog meer verhalen, dus helaas heb ik het qua benenwerk niet meer zo op Burggraaf.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:47

Ha, ik was het helemaal vergeten. Ik heb nog een tijd getraind met 2 Belasco's. Heb hier al eens een stukje over ze geschreven. Zal het even opzoeken en het hier bij zetten.

Troef"]
Van Belasco herinner ik mij dat het diertjes waren met een sterke achterhand, wel wat kort.
[/quote]

[quote="chantal1 schreef:
Belasco
Turijn x Le Faquin xx x Odin x Ulex
bruin, geb. 1983, 1.64.
Ik ken 2 nakomelingen van Belasco.
Beide zijn vos en hebben Z2 gelopen in de dressuur.

1 ervan heb ik nog een tijd bijgereden. Is een heel lief paard een echte knuffel. Ik moet zeggen hij was een beetje verreden en dat was eigenlijk zeer spijtig. Zo kwam hij niet echt to zijn recht en dit was ook de reden dat ik op hem ben gaan rijden. Hij had idd een goede stuwing van de achterhand mits hij goed gereden werd. Dit ligt dus niet aan het paard zelf. Hij heeft een correcte bouw, met goede gangen. Ik persoonlijk vond ze niet spectaculair maar ze hebben wel iets extra's. Onder het rijden was hij ook erg braaf tenzij dat hij het in zijn hoofd kreeg dan moet ie even flink bokken. Gebeurt eigenlijk maar zelden.
Al bij al eigenlijk een heel fijn paard waar iemand nog veel plezier aan kan beleven.

De andere kon een behoorlijke klier zijn onder het rijden en had zo zijn nukken. Wel een vrij gevoelig paard die dus echt zijn aandacht nodig heeft. Ook was het belangrijk om consequent tegen hem te zijn; onder het rijden en op stal. Dit paard had wel meer uitstraling dan het bovengenoemde paard. Meer het donderstraaltje. Maar wel een heel leuk paard. Beide zijn ze wel ietwat flegmatiek maar dit leverde eigenlijk nooit problemen op.

Wat ik vergeten te zeggen was; beide paarden hebben veel front, mooie hals en hals aanzet. Ook als ze niet voluit in training waren bleven de spieren goed behouden.

Even een toevoeging: het 2de paard heb ik alleen gelongeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:45

Fitzroy schreef:
Ik heb zelf een Burggraaf gehad en ken er velen. De merries zijn over het algemeen heter dan de hengsten/ruinen.
Helaas is mijn Burggraaf afgekeurd op arthrose, die van Moniquelucky hier ook en ik ken nog meer verhalen, dus helaas heb ik het qua benenwerk niet meer zo op Burggraaf.

De burggaven die ik ken hebben gelukkig (nog) nergens last van.
*afkloppen*

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:05

Oei, Batello, die is berucht, ik ken mensen die nooit meer een Batello willen en dat waren echt niet de eerste de beste mensen. GEeft dus een beetje pokkekarakters.

Balmoral, zwarte TP. Goed lopen, geeft goede nakomelingen met een best wel sterk karakter. Heb er wel eens een zadelmak gemaakt die in de omgang niet bepaald gezellig was maar onder het zadel superbraaf bleek. Aangespannen was ie ook niet makkelijk.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:44

Is Bazuin dan al vernoemd in deze topic? Lekker degelijk basis bloed. De mooie zweetvos kleur dat hij ook veel vererft.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:08

Jantina noemde Bazuin.

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:22

Nog wat Arabische hengsten:

Balaton
Balasjow
Boomerang
Bask
Biblion
Balzam

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:07

Desiree schreef:
Is Bazuin dan al vernoemd in deze topic? Lekker degelijk basis bloed. De mooie zweetvos kleur dat hij ook veel vererft.

Haha! Uiteraard.... *LOL*
Een hele tijd geleden heeft er een heel leuk stuk over hem gestaan in de bit. (twee jaar geleden ofzo?) Hij heeft goede cijfers, uit mijn gelderse hengstenboekje gemiddeld de hoogste! (ook die is twee jaar oud ondertussen)
Afbeelding

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:57

Beaucandan Brendan Haha! Super New Forest hengst!

vader van 3 goedgekeurde zonen in NL en Engeland, en veel goede merries die kroon, ster of een eerste premie hebben Haha!

Afbeelding

Balasjow

Balasjow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:19

Afbeelding

Balasjow (Balaton x Langani) Eig. Rih Arabians http://www.arab.nl

Afbeelding

Afbeelding

Onder zijn goedgekeurde zoon Rih-al-Tariq (Balasjow x Riksie)

Afbeelding

En een volle broer van Tariq: Rih-Hayyan

Afbeelding

En een volle zus: Rih-al-Djanna

Afbeelding

En volgend jaar volgt er wederom een veulentje van deze afstamming. Serieuze liefhebbers die geinteresseerd zijn in dit veulen kunnen op voorhand kontakt met ons opnemen over de eventuele aankoop.

Ella

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:28

jantina schreef:
Een hele tijd geleden heeft er een heel leuk stuk over hem gestaan in de bit. (twee jaar geleden ofzo?) Hij heeft goede cijfers, uit mijn gelderse hengstenboekje gemiddeld de hoogste! (ook die is twee jaar oud ondertussen)
...ah hier staat die stoere kerel.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:04

Was bazuin niet een hengst die nogal moeilijk afstammelingen had qua karakter. Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij heb ik weleens iemand er over gehoord.

Wie weet meer

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:25

Citaat:
Was bazuin niet een hengst die nogal moeilijk afstammelingen had qua karakter. Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij heb ik weleens iemand er over gehoord.

Wie weet meer

Hoor je ooit van moeilijke mensen dat een paard een super karakter heeft??

Heb ik nooit van gehoord Knipoog

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:27

Ik wil je wel een dienst bewijzen en dat zeggen en tegelijkertijd menen. Haha!
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 11-10-02 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 18:15

Heeft niemand wat te zeggen over het karakter wat Belisar meestal schijnt door te geven??????? Ik hoor daar weinig positieve geluiden over?
Ze zeggen dat Saros ook niet zo'n makkelijke was? Maar zijn andere zoon, Festival was weer wel superbraaf!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:36

Banderas (Evento x Bojkot)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:02

Wat laat, ik heb twee dochters van beaujolais gefokt. Hele fijne karakters en super bewegingen, helaas wat weinig maat. Zijn intussen beide niet meer in deze wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:11

de Belisars die ik ken zijn best verschillend, ze hebben zo hun dingetjes, maar zijn gewoon normaal hanteerbare paarden en allesbehalve saai. Ze zijn trouwens niet zo bangig aangelegd, tenminste niet die ik ken. Van Saros ken ik een nakomeling die totaal niet moeilijk was, hij was aanwezig, maar hij was 4 en hengst toentertijd. Verder was het een zeldzaam fijn paard met een voorkomen om van te smelten. De moeder was van Doruto, dat kwam er nog eens bij.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:17

sjakie schreef:
nee juist superbraaf (er zijn altijd uitzonderingen). de hengst zelf is ook ontzettend braaf.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:17

BismarckTrakehner ik zag hem even snel voorbij schieten. Anky (toen nog vrij onbekend) reed hem indertijd in de competitie en met zijn eerste jaargang in de sport scoorde hij als allerbeste. Daarna weinig van gehoord.
Ik zag hem onder het zadel toen hij inmiddels in Duitse handen was en met Duitse grundlichkeit even was klaargestoomd. Indrukwekken ik had de hengst nooit zo gezien, daarna nooit meer wat van hem gehoord. Hoe is het met zijn kinderen in Nederland????

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:10

Citaat:
Hoe is het met zijn kinderen in Nederland????

Volgens mij heb ze hem nooit in de bloedlijnen van een hengst genomen.

Veel vossen geloof ik.

In Brabant zijn er nog wat op de keuringen geweest.

Maar daarna????
I don't know

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 09:44

Burggraaf Lovers

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 19:09