Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alani schreef:Ik heb zojuist een email van VDL ontvangen, waarin duidelijk wordt aangegeven dat GEEN deklimiet voor Westpoint is. Vwb de vruchtbaarheid ben ik niet bang. Bij mijn merrie kun je bij wijze van spreken het rietje er naast leggen en ze is drachtig.
Info over Westpoint zal me worden toegezonden en half juni laat ik mn merrie door hem dekken.
Pion schreef:Onze Farrington merrie is 'voorlopig' drachtig
Nu nog de scan afwachten...
CGJ12 schreef:Alani schreef:Ik heb zojuist een email van VDL ontvangen, waarin duidelijk wordt aangegeven dat GEEN deklimiet voor Westpoint is. Vwb de vruchtbaarheid ben ik niet bang. Bij mijn merrie kun je bij wijze van spreken het rietje er naast leggen en ze is drachtig.
Info over Westpoint zal me worden toegezonden en half juni laat ik mn merrie door hem dekken.
Roept u maar!
Drachtig???
. Ze had net teveel vocht in de baarmoeder. Of dat de oorzaak is dat ze niet drachtig is geworden, is natuurlijk altijd de vraag.
haike schreef:Wij hebben een hengstveulen van Westpoint, geboren 23 juni 2007. Lange benen, veel bloed, iets minder mooi hoofd, beweging is wel weer goed en vrij brutaal (eet al sinds ie 10 dagen oud was brok en hooi, laat nu moeder nog amper erbij dus voeren in 2 bakken)

haike schreef:Lelijk hoofd heeft ie niet hoor, heb dit jaar westpoint's gezien die wel een lelijk hoofd hadden
ioontje schreef:Zijn er geen foto's van de nakomelingen van Westpoint? Wij verwachten volgend jaar een veulen van Westpoint uit een Farrington merrie.
ioontje schreef:Zijn er geen foto's van de nakomelingen van Westpoint? Wij verwachten volgend jaar een veulen van Westpoint uit een Farrington merrie.
Pion schreef:ioontje schreef:Zijn er geen foto's van de nakomelingen van Westpoint? Wij verwachten volgend jaar een veulen van Westpoint uit een Farrington merrie.
Wat leuk!
Bij ons op stal wordt een Farrington merrie (opnieuw) geinsemineert.
Ze was voor de 2e keer niet drachtig.
Vandaag poging 3.
fargo schreef:Nou dat vind ik nou niet zo'n aardige reactie om te lachen om het feit dat een merrie nog niet drachtig is (boel kosten en boel gedoe, dus zeker niet grappig CGJ12)
CGJ12 schreef:fargo schreef:Nou dat vind ik nou niet zo'n aardige reactie om te lachen om het feit dat een merrie nog niet drachtig is (boel kosten en boel gedoe, dus zeker niet grappig CGJ12)
Een gewaarschuwd man telt voor twee.....
Alani schreef:Is zeker geen leuke reactie van je CGJ.
Hierbij bekruipt me een beetje het gevoel 'eigen schuld, dikke bult'.
Het hoeft ook niet altijd aan de hengst te liggen, de merrie heeft ook een aandeel. Daarbij komt ook nog dat er door da's is aangegeven dat 1 op de 3 merries niet drachtig wordt. Allemaal geinsemineerd met Westpoint?

CGJ12 schreef:haike schreef:Lelijk hoofd heeft ie niet hoor, heb dit jaar westpoint's gezien die wel een lelijk hoofd hadden
Inderdaad. "Lelijk" is een relatief begrip.
Maar voor een mooi hoofdje moet je echt op zoek naar een andere hengst.....
Desire schreef:Welke hengst heeft/vererft in jouw ogen dan wel een mooi hoofdje?
Desire schreef:Welke hengst heeft/vererft in jouw ogen dan wel een mooi hoofdje?