ze is al hoogdrachtig... volgende maand een veulen.. misschien dus ook al toekomstig broodje fricandel... (ik probeer aan die mesthoop te denken waar ik onderkom) Ik laat die veearts toch nog wel komen... en houd jullie op de hoogte van zijn bevindingen
Gebit en niet te beste beenstand.......die zou ik laten staan voor de fokkerij. Wat betreft het veulen, dat die door een onbekende hengst gedekt is zou ik me niet heel druk om maken. Zij gebruiken vaak hun 2-jarige hengsten die ze in opfok voor de HK hebben staan. Waar ik wel mijn kanttekening bij zet is dat ze die op een merrie met goed papier hebben gezet......ze hebben zelf naast de bloedtapperij een zeer succesvolle forestfokkerij. Dat ze voor een op papier goede merrie een niet goed-gekeurde hengst hebben gebruikt zegt mij genoeg over de verwachting van deze merrie als fokmerrie.
Ik lees deze topic over Kantjes Wenny... Ik heb haar in mijn bezit! Ze is echt een super lieve leuke pony,, en ja ze heeft een onderbeetje,, Ze is door de veearts goedgekeurd en heeft geen beengebreken.. ze stond toen ik haar kocht wel scheef en veeel te lang op haar voeten! hierdoor stond ze soms scheef, maar nu staat ze netjes recht bekapt en is er niets op aan t merken. De onderbeetje is een aanmerking maar heeft geen invloed op haar prestaties of anders. Het enige wat dan moet is wat vaker naar de tandarts,, voor eventuele haken die op de kiezen kunnen onstaan. Over de erfelijkheid van een onderbeetje... is meer rastypisch gebonden. Shetlanders hebben hier meer last van. Het is niet zo dat zij (wenny)dit erfelijk zal doorerfen.. Een bloedlijn waar het nooit gebeurd is, kan ook ineens een veulen krijgen die een onder of overbeetje heeft..of iets anders... Ik wilde toch nog even reageren op deze topic. Ik kon namelijk verder niets meer lezen over hoe het verder is afgelopen... met de koop van deze mevrouw. Hierbij, ze is goed terrecht gekomen en ik ben heel blij met haar.
Ik wil wel kwijt dat onderbijt en overbijt bij diverse stamboeken NIET geaccepteerd wordt. Neemt niet weg dat een paard niet zou kunnen functioneren. Dus lekker gebruiken voor de sport danwel recreatie en voor de fokkerij een ander paardje nemen. Veel plezier met haar verder.
Wij hebben ook 2 paarden met erfelijke gebreken, dat wisten we ook voor de koop, ze worden beslist niet ingezet voor de fokkerij, maar zijn perfecte recreatiepaarden. Nu heeft TS de pony niet gekocht, maar als je het voor de fok wilt gebruiken dan zou ik het afraden, er is genoeg slachtvee op de wereld.
dit zijn oude foto's maar ik zal er nieuwe opzetten als er weer foto's worden gemaakt op concour. en ze is hier ook nog niet zo mooi als dat ze nu is. want ze had hier nog heleeeee lange manen en ze is dressuurmatig veel beter geworden. ik zal snel weer foto's erop zetten
Laatst bijgewerkt door dominique186 op 31-08-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Nicole
Geplaatst: 31-08-10 13:19
Die laatste doet het helaas niet, maar wel een leuke pony
Edit: doet het al, erg leuk dier En hoop dat je voor de rest het nog gezellig zult hebben op bokt, PAS OP het is verslavend
dominique186
Geplaatst: 31-08-10 13:22
op de 2e foto kijkt ze een beetje als een stier hahaha. ;p maar nog eenkeer voor de duidelijkheid. ze is nu echt mooier haha
haha ik zal erop letten
Binckydenice
Geplaatst: 31-08-10 13:24
Wij hebben kantjes Wenny als eerste gehad. Wij hadden veel contact met een handelaar, hij had Wenny er ook tussen zitten. Ze is door ons drachtig bij de bloedbank vandaan gehaald, vervolgens via marktplaats aan een meisje verkocht. Wenny was toen geloof ik vier jaar oud.
Wij reden toen vaak de paardjes voor als er kopers kwamen kijken, ook Wenny hebben wij toen voorgereden. Het was als vierjarige een lieve werkwillige merrie die zeker niet snel bang was en vol vertrouwen. Wij hebben er zelfs buiten mee gereden als vier jaar oud paardje.... We hebben haar niet lang gehad, gezien de pony was deze redelijk snel aan een meisje verkocht volgens mij is dat de ts geweest, maar dat kan ik verkeerd hebben....
Wat apart als je zo achter het verleden van je ponytje komt..
dominique186
Geplaatst: 31-08-10 13:31
ik kreeg haar toen ZE 4 was. maar lief was ze in het begin niet echt. ze wilde me er elke keer afbokken. heb vaak dingen gekneusd en veeeeel bloeduitstortingen + blauwe plekken hahaha. ohja en een gebroke sleutelbeen maar dat kwam door een ongelukje op de hindernis. maar dankzij mijn vader die mij er toch altijd weer op liet zitten en omdat ik niet bang was. is ze nu toch erg braaf geworden.
Laatst bijgewerkt door dominique186 op 31-08-10 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt
en trouwens erg leuke foto van wenny kvind het zo leuk dat ik haar zo terug kan zien hahaha. maar wat bedoelen jullie met 'ts'?? hahaha is dat een afkorting ofzo?
marijkedam
Geplaatst: 31-08-10 13:33
dominique186 schreef:
ik kreeg haar toen ik 4 was.
Ik geloof dat er dan 2 Kantjes Wenny's rondlopen. 3 jaar geleden was Wenny 4. Dus nu 7. Jij was 3 jaar geleden 12 als ik het goed heb gezien in je profiel....