westfaler stamboek => opnaam???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silverbrumby

Re: westfaler stamboek => opnaam???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:41

silverbrumby schreef:
Sjoyceje schreef:
Ik weet bijna zeker dat de vorige eigenaar van mijn paard ook niet in het bezit is van het eigendomsbewijs. Mijn paard is inderdaad via duitsland naar nederland verkocht, via een handelaar. Het zou me niks verbazen als mijn paard in Duitsland al afgekeurd zou zijn, heb er nu namelijk de nodige problemen mee. Wat lopen er toch ontzettend veel slechte mensen in de paardenwereld ,bah!

dan zou ik toch proberen te informeren waar dat papier is. zo niet, heb je nu nog je recht het paard terug te doen, want je mist immers papierwerk, en het paard is zelf wettelijk gezien niet eens jouw eigendom.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:50

sunnymay schreef:
@ Sjoyceje: Jeetje.. wat een rare verhalen in eens... Dat zou ik echt heel vervelend voor je vinden, als dit het geval is! Hoe oud is die van jou en wat mankeert hij?
Ik weet niet hoe gauw tegenwoordig een verzekering een paard afkeurd....

Ik heb het dus via het westfaler stamboek... wit papier is eigendoms bewijs en dat is het enige wat geldt.

Wat voor westfaler brandmerk heeft jullie paarden? Hebben zij ook een getal er bij staan??
Wie weet waar die getallen voor staan?

brandmerk van het westfalen stamboek, dat nummer staat gekoppeld aan het paard, en aan je paspoort. die nummers moeten overeen komen, zo niet dan hoort paard en paspoort niet bij elkaar. Ik weet niet of alle duitse stamboeken zo werken, maar volgens mij wel allemaal. ZfDp iig ook!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 21:03

@ silverbrumby: Het nummer wat bij het brandmerk staat, komt ook overeen met mijn papieren, dus dat zit bij mij gelukkig wel goed. Begrijp dat dat gekoppeld moet zijn, maar wie weet staat het nummer ergens voor. Misschien uit een regio... ??

Sjoyceje zou toch een mail naar Westfaler stamboek moeten sturen, of zij meer weten over haar paard. Denk je niet?
Neem aan dat ze wel wat aan gegevens heeft, zodat ze iets kunnen natrekken. Arme meid!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 14:11

Sjoyceje en silverbrumby, dank jullie voor jullie PM. Ik zal jullie gauw een mailtje terug sturen!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:15

Ik zal eens kijken of die nummers overeenkomen. Ja, misschien is een mail naar het Westfaler stamboek nog niet zo'n slecht idee, ben alleen niet zo goed in Duits, haha. Zal eens kijken hoe ik dat op ga lossen.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 12:12

Sjoyceje schreef:
Ik zal eens kijken of die nummers overeenkomen. Ja, misschien is een mail naar het Westfaler stamboek nog niet zo'n slecht idee, ben alleen niet zo goed in Duits, haha. Zal eens kijken hoe ik dat op ga lossen.

dat was ook mijn probleem.
mocht in het engels!
en ik kreeg een goede engelse mail terug!
succes!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:27

weten jullie al meer over de onduidelijkheden bij jullie paarden?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 13:03

ben zelf wel wat wijzer geworden. bij mij klopt alles! gelukkig. heel vervelend voor andere waarbij het niet klopt.
jammer dat het zo moeilijk is om dingen te achterhalen. vind het KWPN stamboek veel duidelijker werken....

DAANN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:39

in het sportpaard stond vandaag wel een interessant artikel met betrekking op de registratie van paarden in Duitsland

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 11:40

DAANN schreef:
in het sportpaard stond vandaag wel een interessant artikel met betrekking op de registratie van paarden in Duitsland

dank je! had hem nog niet binnen, maar ga het meteen lezen!

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:31

Ik heb via het Rheinlanderstamboek beëdigde kopiën van de papieren van Yfande
opgevraagd. Zij hebben idd eerst onderzocht of de merrie niet als gestolen gemeld
stond, toen dat niet het geval bleek te zijn moest ik een door de notaris beëdigde
"verklaring van goed gedrag" naar het stamboek sturen, en ik geloof 150 euries
overmaken en nog geen week later had ik het paspoort en het eigendomsbewijs.

Mocht je hulp nodig hebben met de duitse taal, kan ik je wel helpen.
Iig heel veel succes.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:46

Hallo mensen,

Ik ben eerlijk gezegd nog niks verder, ben ontzettend druk geweest de laatste tijd, dus heb nog geen tijd gehad om dingen uit te zoeken.

Ik heb wel de papieren van Kyra eens goed nagekenen en in het boekje zit wel een wit papier waar de eigenaren hun gegegevens ik kunnen laten schrijven.Alleen heeft geen enkele vorige eigenaar dit gedaan. Is dit hetzelfde als het witte eigendomsbewijs?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 12:00

Sjoyceje schreef:
Ik heb wel de papieren van Kyra eens goed nagekenen en in het boekje zit wel een wit papier waar de eigenaren hun gegegevens ik kunnen laten schrijven.Alleen heeft geen enkele vorige eigenaar dit gedaan. Is dit hetzelfde als het witte eigendomsbewijs?

ik denk het niet. op mijn wit papier staat boven aan echt eigendumsbewijs en dan haar stamboom, etc
misschien kan "yfande" @ bokt, je helpen??

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:56

Ik heb hetzelfde.... Nou ja, niet echt een probleem maar vroeg me af ( al 5 jaar) hoe ik mijn merrie op naam kan zetten.
Ik heb haar in NL laten chippen, en heb er van het toenmalige NHS een paspoort bij gekregen... Waar ik wel van baal, heb liever een Westfalen paspoort.
Inmiddels staan er in mijn paspoort ook allerlij dingen van het franse Haras des Nationaux. Maar misschien kan ik er wel voor mezelf nog een paspoort bij krijgen, en het ook hier geregeld zien te krijgen.
De NHS is ook zo stom geweest om haar naam verkeerd te spellen, waar ik laatst pas achter kwam omdat het op wedstrijden ook steeds verkeerd staat.

Mag ik vragen waar jullie heen hebben gemaild?
En hebben jullie een site van het westfalen stamboek?

Liefs Jessy

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 21:15

Saffier schreef:
Ik heb hetzelfde.... Nou ja, niet echt een probleem maar vroeg me af ( al 5 jaar) hoe ik mijn merrie op naam kan zetten.
Ik heb haar in NL laten chippen, en heb er van het toenmalige NHS een paspoort bij gekregen... Waar ik wel van baal, heb liever een Westfalen paspoort.
Inmiddels staan er in mijn paspoort ook allerlij dingen van het franse Haras des Nationaux. Maar misschien kan ik er wel voor mezelf nog een paspoort bij krijgen, en het ook hier geregeld zien te krijgen.
Mag ik vragen waar jullie heen hebben gemaild?
En hebben jullie een site van het westfalen stamboek?

westfaler stamboek: http://www.westfalenpferde.de/

"yfande" @ bokt, zegt dat ze goed in duits is, dus wie weet, kan zij je helpen om een mail daar naar toe te sturen.

emailen naar: borgmeyer@westfalenpferde.de
zij is gaat over stamboekbewijs, etc van het westfaler stamboek

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:59

DAANN schreef:

is dat artikel nog ergens te achterhalen... Ik heb een zelfde soort probleem.
Het eigendomspapier van mijn merrie staat op iemand anders naam zie viewtopic.php?f=158&t=679620&hilit=
Ik heb nu alleen een bewijs van eigendom gekregen, maar geen officieel papier. Zelfs bij het KWPN vonden ze het vreemd.
Misschien iemand nog een tip????

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:22

Ik zou ook graag willen weten waar ik dat artikel kan lezen.... zou graag willen weten wat daarin staat...

Ik heb nog steeds geen mail gestuurd naar het stamboek, ben op dit moment heel erg bezig met de gezondheid van mijn paard.

Sunnymay:op dat witte papier wat in haar paspoort zit en waar de eigenaar zijn gegevens op kan laten zetten, staan geen afstammingsgegevens. Die staan een paar pagina's eerder vermeld.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:11

Sjoyceje schreef:
Sunnymay:op dat witte papier wat in haar paspoort zit en waar de eigenaar zijn gegevens op kan laten zetten, staan geen afstammingsgegevens. Die staan een paar pagina's eerder vermeld.

het witte eigendoms papier, bestaat uit 1 A4 blaadje, niet uit meerdere.
dus dan vraag ik me af, of het wel het eigendomspapier is, zoals jij het witte papier beschrijft
in je paspoort staan ook afstammingsgegevens, maar ook op eigendomspapier
daar staat de naam van je paard op, fokker en afstamminggegevens....

misschien kan ik mijn eigendomsbewijs eens ergens proberen in te scannen, zodat je kan zien wat ik bedoel.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:13

[/quote]
Het eigendomspapier van mijn merrie staat op iemand anders naam zie viewtopic.php?f=158&t=679620&hilit=
Ik heb nu alleen een bewijs van eigendom gekregen, maar geen officieel papier. Zelfs bij het KWPN vonden ze het vreemd.
Misschien iemand nog een tip????[/quote]

bewijs van eigendom is een wit A4 blaadje, met gegevens, steld inprincipe weinig voor. maar het is zeer blangrijk voor je paard. ik zal zo nog even je topic lezen
je kunt je paard niet overschrijven op jou naam, zoals je eerder in dit topic kunt lezen
als je het witte A4 blaadje bezit met paspoort, ben jij de eigenaar!
ookal staat er een andere naam op.
dit heeft Westfalerstamboek mij verteld.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:32

Geldt dat ook voor paarden die nog geen paspoort, en chip hadden??

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:33

Ik heb een groen paspoort voor mijn Westfaler ruin. Lees hier iedereen over een rood paspoort, heb ik dan wat raars?

Mijn paard bleek een halfjaar na aankoop een vals papier te hebben... had de keurend arts niet doorgehad bij aankoop en ikzelf zat destijds helemaal niet in de duitse paarden. Geprobeerd de boel te verhalen destijds op oude eigenaar, maar die had het bedrijf failliet laten verklaren en mijn aankoopsovereenkomst stond op naam van het bedrijf, dus dat was een dood einde.

Heb toen contact gezocht met het stamboek. Moest een dierenartsverklaring laten opstellen hier in NL en allemaal foto's maken van het paard. In de dierenartsverklaring moest de da alle aftekeningen vermelden, een schatting maken van de leeftijd van het paard en de hoogte opmeten. Ik moest alle aftekeningen op de foto zetten. Foto's maken van het brandmerk met nummer en overzicht foto's maken van zijn hele lijf van beide kanten. Met deze gegevens hebben ze mijn paard terug gevonden in hun systeem.

Ik heb dus nu een paspoort van mijn paard, een groene dan wel... met de logo's van de Deutsche reiterliche Vereinigung en het Westfaler stamboek erop. Ik heb ook geen duplicaat paspoort gekregen ofzo, maar gewoon een origineel. Hierin sta ik vermeld als eerste bezitter, er was nooit iemand die een paspoort had aangevraagd voor het paard. Ze hebben mij toen verteld dat ik dan niet meer dat witte A4-tje nodig had en dat de eigendoms kwestie nu geregeld was binnen mijn paspoort. Heeft iemand hier dan ervaring mee? Ik ben er dus vanuit gegaan dat het paard nu wettelijk van mij is, maar aan de reacties hier te lezen geeft het stamboek wel nieuwe witte eigendomsoorkondes uit?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 18:11

Dat is een appart verhaal. Klinkt allemaal wel geloofwaardig...
Hoop voor je dat er meerdere mensen met deze ervaring zijn.
Want ook bij het KWPN blijft een stamboekpapier, erg belangrijk qua eigendomsbepaling, dus ik ga er vanuit, dat het witte eigendomspapier, niet geheel vervangen kan worden door enkelt een paspoort. Maar als je jou dit vertellen, dan zal dat wel zo zijn. Misschien daarom kleurs verschil van paspoort??

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:04

Ik heb van het Rheinlanderstamboek het (rode) pasport gekregen én het witte A4 papiertje met
de eigendomsverklaring en dat was in 2005.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:18

yfande schreef:
Ik heb van het Rheinlanderstamboek het (rode) pasport gekregen én het witte A4 papiertje met
de eigendomsverklaring en dat was in 2005.

Wij ook...Zo hoort het.

Paspoort und Eigentumsurkunde (Certificate of Ownership ) . ( Acte de Propriété )

Onder aan het paspoort staat:
Dient nicht zum Nachweis des Eigentums/ Does not serve as proof of ownership/ Ne sert pas de preuve de propriété.

karolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:01

mag ik eens vragen welk brandnummer jouw westfaler heeft??