Maestro

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Re: Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 07:43

Ik zou hem sowieso niet snel gebruiken op een erg klassiek gebouwde merrie. De hengst heeft zelf al veel massa.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:17

Pipo schreef:
MissHIS schreef:
Ik zou hem zelf in elk geval niet zo snel gebruiken bij merries met Ferro-bloed, ivm korte voorbeen.

Wat is het nadeel van een kort voorbeen dan?

Wat is het voordeel van een lang voorbeen?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:19

Mansolein schreef:
Ik zou hem sowieso niet snel gebruiken op een erg klassiek gebouwde merrie. De hengst heeft zelf al veel massa.

Hij zou het beste passen op meer klassiek gebouwde merries dan hou je meer van hetzelfde type over en dezelfde bewegingen over.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:22

Skippy01 schreef:
hoezo de betere ALLEMAAL springgefokt? ik ben me ervan bewust dat er veel zijn die springgefokt zijn en hoog in de dressuur eindigen, maar er zijn ook paarden die stammen uit renpaardlijnen en uit echte dressuurstammen...
ik neem aan dat je het hebt over onder andere Ferro en Kigali?

Noem eens één beter dressuurpaard die daadwerkelijk dressuurgefokt is?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 07:59

Als het goed is heeft hij gisteren de test afgerond voor het kwpn, iemand daar al iets over gehoort ?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:47

Maestro is goedgekeurd, was braaf en rustig op stal.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:08

MissHIS schreef:
Maestro is goedgekeurd, was braaf en rustig op stal.

Haha! Haha! Haha!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:07

Ik vind het absoluut geen dekhengst, laat staan eentje die het bloed van de paarden zal gaan verbeteren of de bouw. Nouja, van één foto is dat ook allemaal niet goe dte beoordelen, maar nee.. Niet een hengst waar ik me zou in gaan verdiepen.
Op die foto loopt ie ook nog eens op de voorhand, heeft ie een heel klassieke bouw en geen chique hengsten uistraling.
Het kan ook allemaal aan de foto liggen Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:24

Zullen we het er maar op houden dat het aan jou ligt en dat je nog heul veul moet leren over dressuur en over de bouw van het paard alvorens je kunt bepalen of een paard op de kop loopt.
En dan laat ik je brede kennis over de fokkerij nog even buiten beschouwing. Ik zou zeggen, koop eerst eens het FEI dresuurboekje.

Afbeelding

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:29

sammie_44 schreef:
Ik vind het absoluut geen dekhengst, laat staan eentje die het bloed van de paarden zal gaan verbeteren of de bouw. Nouja, van één foto is dat ook allemaal niet goe dte beoordelen, maar nee.. Niet een hengst waar ik me zou in gaan verdiepen.
Op die foto loopt ie ook nog eens op de voorhand, heeft ie een heel klassieke bouw en geen chique hengsten uistraling.
Het kan ook allemaal aan de foto liggen Haha!

volgens mij heb jij nog geen kaas gegeten van de fokkerij, de term 'vaderdier' en hoe een paard de Grand Prix oefeningen hoort uit te voeren.

Tis een schat van een paard, zal ook wel een goed cijfer hebben gekregen voor zn stalgedrag.

En een aanwinst voor de fokkerij is het zeker, mede gezien zijn bloedopbouw.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:49

arie53 schreef:
Zullen we het er maar op houden dat het aan jou ligt en dat je nog heul veul moet leren over dressuur en over de bouw van het paard alvorens je kunt bepalen of een paard op de kop loopt.
En dan laat ik je brede kennis over de fokkerij nog even buiten beschouwing. Ik zou zeggen, koop eerst eens het FEI dresuurboekje.

Afbeelding

Afbeelding

hamlet x contango

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 18:50

Dat vind ik nou ook. Het is inderdaad wel een iets klassieker paard maar dat kan binnen de huidige kwpn fokkerij alleen maar goed doen. Er zijn zoveel te smalle hoge merries dat deze hengst daar best veel goed werk op zou kunnen doen. Wat betreft het lopen ( wat er te zien is op de foto's ) lijkt hij een zeer goede achterhand te hebben, een mooi gebruik van het achterbeen en een functionele bouw voor de dressuur. Ook zijn afstamming is interessant. Ik ben heel benieuwd naar zijn veulens volgend jaar. Ik overweeg in elk geval hem misschien dit jaar te gebruiken.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:12

meredith schreef:
arie53 schreef:

Afbeelding

Afbeelding

hamlet x contango

Nog een paar van zulke hengsten en dan kan de dressuurfokkerij ook iets vooruit.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:27

Ik denk zeker dat het Contango bloed wat nieuws toevoegd aan de fokkerij, zeker naast de Jazz, Ferro en Krack-C bloedlijnen. Eindelijk een bloedlijn met wat rust in het paard. Een goede bloedlijn denk ik voor de mensen van de basissport. Je kunt er wedstrijden mee rijden, maar ook eens een bosritje, of denken jullie hier anders over?

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:26

contango bloed geeft zeer veelzijdige paarden, zowel voor de dressuur als springsport. Maar het zijn geen paarden om mee te knuffelen, het zijn werkers en willen ook werken. De hamlet x contango is van mijn hoefsmid
en deze is nu verkocht naar amerika ( zie de foto) dus kom maar op met contango-bloed.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:33

Welk paard is de Hamlet x Contango?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:34

meredith schreef:
contango bloed geeft zeer veelzijdige paarden, zowel voor de dressuur als springsport. Maar het zijn geen paarden om mee te knuffelen, het zijn werkers en willen ook werken. De hamlet x contango is van mijn hoefsmid
en deze is nu verkocht naar amerika ( zie de foto) dus kom maar op met contango-bloed.

Ik heb een Contango ruin No Cheer misschien gaat de techniek zo hard... dat ze nog wel een kloon ervan kunnen maken, dan in de hengstuitvoering Tong uitsteken en wat ook nog betaalbaar is Haha!

Maar klopt wat je zegt. Je moet ze in de gaten houden, doe je een week niet volledig met je aandacht erbij zijn, dan zijn hun het direct 2 weken niet...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:46

Heb hem als veulen zien komen, 3 jaar meegemaakt in de opfok toen ik bij Belvedere werkte en vervolgens onder het zadel zien komen. Een absolute aanwinst. Superfijn dier om mee te werken. En super van de grond kunnen.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:22

Ben er ook blij mee!!! En misschien gaan wij hem ook nog wel eens gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:33

Rianne schreef:
Ik denk zeker dat het Contango bloed wat nieuws toevoegd aan de fokkerij, zeker naast de Jazz, Ferro en Krack-C bloedlijnen. Eindelijk een bloedlijn met wat rust in het paard. Een goede bloedlijn denk ik voor de mensen van de basissport. Je kunt er wedstrijden mee rijden, maar ook eens een bosritje, of denken jullie hier anders over?

Der blijft wel Abgar in zitten he Knipoog

Maar ik vind het absoluut een aanwinst voor de fokkerij. Fantastische hengst en ik ben zeer benieuwd naar zijn nakomelingen!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 08:03

Zijn er nog meer mensen die overwgen hem te gebruiken voor hubn merrie ?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:15

Mansolein schreef:

Ja.

Maar voordat ik dat doe wil ik minstens een video/dvd van hem zien hoe hij onder het zadel beweegt in zijn basisgangen.
Die passage-foto is me bijne té mooi. Zeker in het achterbeen.
En áls het een echte aanwinst is, dan vraag ik mij af waarom ik die naam niet vaker heb horen vallen....... (ik ben wat achterdochtig)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:27

CGJ12 schreef:
Mansolein schreef:

Ja.

Maar voordat ik dat doe wil ik minstens een video/dvd van hem zien hoe hij onder het zadel beweegt in zijn basisgangen.
Die passage-foto is me bijne té mooi. Zeker in het achterbeen.
En áls het een echte aanwinst is, dan vraag ik mij af waarom ik die naam niet vaker heb horen vallen....... (ik ben wat achterdochtig)

Ik overweeg hm dit jaar te gebruiken voor onze merrie.

Wat bedoel je met, ik heb zn naam niet vaker horen vallen? Hebben de fokkers hm niet vaker genoemd?

Hij is als driejarige voorgesteld op de hk, maar de hk commissie vond het niks.
Nu kunnen ze er eigenlijk niet omheen.
Ik weet wel dat Maestro niet 'getruct' wordt gereden zoals bijvoorbeeld een Lingh Bloos

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:01

liesje23 schreef:
Wat bedoel je met, ik heb zn naam niet vaker horen vallen? Hebben de fokkers hm niet vaker genoemd?

Hij is als driejarige voorgesteld op de hk, maar de hk commissie vond het niks.
Nu kunnen ze er eigenlijk niet omheen.

Dat bedoel ik nu.
Als de HK het TOEN niks vond, dan acht de kans dat een hengstveulen van hem als 3-jarige wordt ingeschreven in het stamboek (of als het een merrie is later hengstenmoeder wordt) zo'n 0,00%..........

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:03

Hoe vaak is het zo, neem Contango en Cabochon als voorbeeld dat de hengstenkeuring het weigert om nakomelingen van deze hengst goed te keuren..
De fokkers weten deze hengsten wel te vinden. En het belet mij niet om met deze hengst te dekken om deze reden.