Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Pipo schreef:MissHIS schreef:Ik zou hem zelf in elk geval niet zo snel gebruiken bij merries met Ferro-bloed, ivm korte voorbeen.
Wat is het nadeel van een kort voorbeen dan?

Mansolein schreef:Ik zou hem sowieso niet snel gebruiken op een erg klassiek gebouwde merrie. De hengst heeft zelf al veel massa.
Skippy01 schreef:hoezo de betere ALLEMAAL springgefokt? ik ben me ervan bewust dat er veel zijn die springgefokt zijn en hoog in de dressuur eindigen, maar er zijn ook paarden die stammen uit renpaardlijnen en uit echte dressuurstammen...
ik neem aan dat je het hebt over onder andere Ferro en Kigali?
MissHIS schreef:Maestro is goedgekeurd, was braaf en rustig op stal.

sammie_44 schreef:Ik vind het absoluut geen dekhengst, laat staan eentje die het bloed van de paarden zal gaan verbeteren of de bouw. Nouja, van één foto is dat ook allemaal niet goe dte beoordelen, maar nee.. Niet een hengst waar ik me zou in gaan verdiepen.
Op die foto loopt ie ook nog eens op de voorhand, heeft ie een heel klassieke bouw en geen chique hengsten uistraling.
Het kan ook allemaal aan de foto liggen
arie53 schreef:Zullen we het er maar op houden dat het aan jou ligt en dat je nog heul veul moet leren over dressuur en over de bouw van het paard alvorens je kunt bepalen of een paard op de kop loopt.
En dan laat ik je brede kennis over de fokkerij nog even buiten beschouwing. Ik zou zeggen, koop eerst eens het FEI dresuurboekje.

meredith schreef:arie53 schreef:Zullen we het er maar op houden dat het aan jou ligt en dat je nog heul veul moet leren over dressuur en over de bouw van het paard alvorens je kunt bepalen of een paard op de kop loopt.
En dan laat ik je brede kennis over de fokkerij nog even buiten beschouwing. Ik zou zeggen, koop eerst eens het FEI dresuurboekje.
hamlet x contango

meredith schreef:contango bloed geeft zeer veelzijdige paarden, zowel voor de dressuur als springsport. Maar het zijn geen paarden om mee te knuffelen, het zijn werkers en willen ook werken. De hamlet x contango is van mijn hoefsmid
en deze is nu verkocht naar amerika ( zie de foto) dus kom maar op met contango-bloed.
misschien gaat de techniek zo hard... dat ze nog wel een kloon ervan kunnen maken, dan in de hengstuitvoering
en wat ook nog betaalbaar is
Rianne schreef:Ik denk zeker dat het Contango bloed wat nieuws toevoegd aan de fokkerij, zeker naast de Jazz, Ferro en Krack-C bloedlijnen. Eindelijk een bloedlijn met wat rust in het paard. Een goede bloedlijn denk ik voor de mensen van de basissport. Je kunt er wedstrijden mee rijden, maar ook eens een bosritje, of denken jullie hier anders over?
Mansolein schreef:Zijn er nog meer mensen die overwgen hem te gebruiken voor hubn merrie ?
CGJ12 schreef:Mansolein schreef:Zijn er nog meer mensen die overwgen hem te gebruiken voor hubn merrie ?
Ja.
Maar voordat ik dat doe wil ik minstens een video/dvd van hem zien hoe hij onder het zadel beweegt in zijn basisgangen.
Die passage-foto is me bijne té mooi. Zeker in het achterbeen.
En áls het een echte aanwinst is, dan vraag ik mij af waarom ik die naam niet vaker heb horen vallen....... (ik ben wat achterdochtig)
liesje23 schreef:Wat bedoel je met, ik heb zn naam niet vaker horen vallen? Hebben de fokkers hm niet vaker genoemd?
Hij is als driejarige voorgesteld op de hk, maar de hk commissie vond het niks.
Nu kunnen ze er eigenlijk niet omheen.